Mitä tilalle kun liha ällöttää (raskausaikana)

Tuosta vegaanijutusta tuli mieleen...

Olen ihan lihansyöjä, kaikki käy, mutta....
Nyt olen vko 18 raskaana, ja pikkuhiljaa kaikki liha on alkanut oksettaa.
Ensin meni into kunnon pihveihin, sitten kanaan ja suikaleihin.
Ainoa liha mikä menee on keittetty jauheliha- siis ihan vähän keiton seassa.

Onko muilla ollut tällaista? Pelkkä ajatuskin lihan pureskelemisesta oksettaa.

En ole perehtynyt ravitsemukseen, joten mitä tilalle? Tofua olen kerran maistanut ja yöks- siihen taitaa jäädä.
Palkokasvit+pähkinät, mutta mitä muuta?

Toivottavasti tää kohta helpottaa?? :ashamed:
 
Mulle iski aivan tajuton jauhelihakammo raskauden aikana ja se on kestäny aivan näihin päiviin asti. Broileria ja kalaa sitten vain tilalle. Mä pystyin kyllä syömään töissä jauheliharuokia mut kotona en, jo se paistohaju sai oksentamaan. :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:20 Vilinäiti kirjoitti:
Mulle iski aivan tajuton jauhelihakammo raskauden aikana ja se on kestäny aivan näihin päiviin asti. Broileria ja kalaa sitten vain tilalle. Mä pystyin kyllä syömään töissä jauheliharuokia mut kotona en, jo se paistohaju sai oksentamaan. :x
Mua ällöttää kanssa tuo haju. Mut jotenkin vielä pahempaa on ajatus, että purisin sitkeää lihaa...

:$
 
kaikennäköisiä soijatuotoksia löytyy kaupoista kyllä, jos niitä tahtoopi kokeilla.. yksi vaihtoehto on tietty valkoinen liha, jos saattaa syödä, jos ei muuta keksi niin rusinoita ja pähkinöitä ja sellasia mistä saa niitä proteiineja. neuvolasta voi tietty aina kysyä vinkkiä näihin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:26 flow87 kirjoitti:
kaikennäköisiä soijatuotoksia löytyy kaupoista kyllä, jos niitä tahtoopi kokeilla.. yksi vaihtoehto on tietty valkoinen liha, jos saattaa syödä, jos ei muuta keksi niin rusinoita ja pähkinöitä ja sellasia mistä saa niitä proteiineja. neuvolasta voi tietty aina kysyä vinkkiä näihin
Kuin paljon niitä soijatuotteita uskaltaa syödä? Se on kuitenkin kasviestrogeeni, ja niillä on ainakin poikasikiöihin kai jotain vaikutusta?
 

Yhteistyössä