Mitä tekisitte, puistossa tapahtuvaa

• Viestiketjun aloittaja "pinkku"
  • Ensimmäinen viesti
"pinkku"
Eli meidän lähipuistossa käy silloin tällöin noin 4-vuotias lapsi joka suoraan sanottuna terrorisoi muita, selvästi lapsi ei ymmärrä kuinka paha mieli muille tulee kun rikotaan muiden hiekkakakut,heitellään hiekkaa päälle jne.
Äitinsä ei puutu tilanteisiin vaikka selvästi näkee ne ja on vieressä.
Varsinki pienemmät 1-2vuotiaat ovat jopa hätää kärsimässä kun toinen rikkoo kaiken ja nakkelee kilo tolkulla hiekkaa päälle. Tähän asti kukaan ei ole puuttunu juuri mitenkään asiaan,vähän nuhdellut lasta.
Pitäisikö vaan alkaa kunnolla kieltämään,vaan ottaa äiti puhutteluun.
Ikävää kaikkien kannalta,varsinki tämän lapsen kun kukaan ei halua leikkiä hänen kanssaan enää.

voisitteko yhdessä päättää muiden taapero äitien kanssa, että jatkossa pojan käytökseen puututaan, ehkä äiti havahtuu jos jokainen sanoo, ja juu harmillista ettei tuota "kiusaaja" lasta ohjaa kukaan oikeaan suuntaan, se siitä lopulta eniten kärsii.....

ja jos muut ei puuttuisi niin en mä ainakaan antaisi hiekkaa heittää oman pikkusien päälle jatkuvasti...

uskon että ärsyttää...

"vieras"
Äiti puhutteluun. Mikäli se minusta olisi kiiinni, niin lapsi kaipiais kunnon selkäsaunaa. Mahdollisesti myös äitinsä.
Ai että 4 vuotias lapsi kaipaisi nyt remmistä ihan vaan siksi, että äitinsä on ollut välinpitämätön eikä ole koskaan opettanut lapselle käytöstapoja tai pitänyt rajoja? Viatonhan se lapsi on, ei osaa käytäytyä kun ei ole opetettu. Ihanko totta, että lapsi pitäisi nyt laittaaa kärsimään äitinsä kasvatustaidottomuudesta ja jonkun tulisi mielestä piestä ja alistaa lapsi nyt selkäsaunalla. Mitähän se lapsi siitä oppii? Sen että on 4 vuotta saanut äitinsä puolesta kasvaa kuin pellossa ja sitten joku pieksee lapsen. Te olette ihan sairaita jotka puratte aikuisten kasvatuskyvyttömyyttä lapsiin väkivallalla. Jos mä tiedän yhtään, että joku koskee sormenpäälläkään puolustuskyvyttömään lapseen, mä soitan ensimmäisenä lastensuojeluun tai teen rikosilmoituksen lasten puolesta, toivottavasti moni toimii samoin.

"noh"
Täytyyhän sitä lasta estää ja kieltää kiusaamasta toisia. Jos ei äiti kiellä niin on teidän muiden puututtava asiaan. Ja jos äiti ei siitä älyä, että itsekin voisi puuttua, niin jutelkaas sen kanssa. Tietty lapsi voi olla vaikka kuinka haastava erityislapsi ja äiti on uupunut tms. Joten jutelkaa ystävällisesti, ei heti arvostellen.

Ja siis vaikka olis kuinka adhd ja erityislapsi, niin ei kenenkään saa antaa terrorisoida toisia.

"vieras"
Mä puhuisin lapsen äidille ihan suoraan, että hänen pitäisi kieltää lastaan ja opettaa käytöstapoja ennen kuin on myöhäistä. Sanoisin, että lapsensa selvästi hakee sitä, että äiti asettaisi ne rajat ja lapsi selkeästi testaa äitiä miten paljon saa tehdä ennen kuin kielletään. Jos ei mikään muuttuisi, tekisin lastensuojeluun ilmoituksen äidin toiminnasta, jospa hän saisi sitäkautta kasvatusapua, mikäli ei itse kykene lapselle asettamaan rajoja.

"pinkku"
Lapsi vähänkuin villiintyy kun tulee muita lapsia, juoksentelee pitkin ja poikin ja nakkelee kaikkien päälle hiekkaa, mietin ensin itse aluksi että olisko erityislapsi mutta näin ulkopuolisin silmin liikkuu ja puhuu ihan normaalisti. En tietenkään tiedä perheen taustoja, onko erityislapsi vai ei.
Äiti on itse hiukan arka,pitää ottaa kunnolla yleisiin keskusteluihin mukaan mutta sitte alkaa mielellään juttelemaan.
Onhan tämä ikävä tilanne, ja ei kukaan halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Deleted member 70007
Olin tässä pari viikkoa takaperin ystävän tyttösen 4v kanssa leikkipaikalla ja eräskin vähän isompi, 5v tyttö kaatoi tän pikkuneidin hiekkakakkuja ja samalla tavalla heitti hiekkaa päälle. Ja äiti touhuili pienemmän kanssa. Vähän aikaa kattelin ja menin sanomaan että älä viitti, jos xxxxx on ne vaivalla tehny niin sinä et niitä voi rikkoa.

Sit olin oman ja ja tän saman pikkuneidin kanssa tuolla koulun tapahtumassa ja tää pikkuneiti teki hiekkakakkuja. Neiti jätti auton ja muotin siihen ja meni syömään. No, pari ekaluokkalaista tyttö'ä otti auton ja sit neiti meni sanoon että saanko sen kun se on mun. No nämä alkoi ei oo, ja lopulta sai sen ilman minua ja kävi hakemassa muotin rannasta. Neiti teki kaksi hiekkakakkua ja tyttö itku kurkussa älä riko ne on minun niin "ei oo". Menin siihenkin että älä riko kun on vaivalla tehnyt toinen pikkunen. On jakeluun mennyt.

Lapset tekee tollasta, se ei ole aina vanhemmista kiinni. Nuo ekaluokkalaisten tyttöjen vanhemmat tunnen ja käytöstapoja ovat lapsilleen opettaneet.

Yhteistyössä