Mitä tekisit tilanteessani...

• Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmaana
Hieman taustaa:

Olemme mieheni kanssa olleet 8 vuotta yhdessä (joista 2 naimisissa).
Yksi lapsi.
Alkuaikoina miehellä oli aika isoja ongelmia viinan käytön kanssa, eli kun otti, niin otti kunnolla ja seuraukset eivät olleet koskaan kovin hyvät. (jonkinmoista väkivaltaa yms, ei kuitenkaan pettämistä) Ja viimeisen kerran joi sitten kunnolla kun odotin lastamme ja on käynyt silloin päälle. Sen jälkeen on luonnollista, että miehen kanssa sovittiin viinan rajoittamisesta mikäli minun kanssani haluaa vielä jatkaa. Mies on onnistunut siinä erinomaisesti (paitsi polttareissaan mutta silloinkaan ei ollut mistään pettämisestä kyse)

NOH. Olin itse laivalla viikonloppuna ja mieheni oli sitten viettämässä iltaa mm. veljeni kanssa.. Miehellä oli mennyt todella överiksi.
Mies ei missään tilanteessa ois halunnut mun tietävän, että on juonut itsensä niin kamalaan humalaan ettei edes muista mitään. Tietää vain sen verran, että kotoota on yksin herännyt (luojan kiitos)
Joka tapauksessa hän selitti minulle illan kulun joka epäilytti minua todella paljon joten kyselin veljeltäni asian todellisen laidan. Sillon tuli ilmi että todella humalassa on oltu, eikä tarinat ihan menneet yksiin miehen tarinoiden kanssa.
Mies jopa myönsi, ettei hänellä ole hajuakaan olisiko hän voinut jollain tavalla baarissa pettää mua. Myöntää onneksi edes sen...
Veljeni kuitenkin sanoi ettei hän nähnyt mitään sellaiseen viittaavaa.

Nyt en tiedä mitä tehdä. Rakastan miestäni, mutta en tiedä voinko luottaa.
Jos hän ei itsekään tiedä olisiko kykeneväinen pettämään tarpeeksi kännissä, vailla tietoa mistään, niin miten itse voisin luottaa?

Mies sanoi, ettei tästä lähtien juo edes saunakaljaa ja sanoo, että minä ja tyttö ollaan ainoita mikä tässä elämässä merkitsee. Juomisen meinaa lopettaa jokatapauksessa ollaan yhdessä tai ei.
Miten toimisitte... Vuosia kuitenkin takana jo paljon, eikä se taida vaihtamalla parantua.

neljä- ilman-viidettä
Siis mikä sinulla on tässä ongelma?

Mies ei ole koskaan pettänyt, mutta pelkäät, että hän pettäisi?
Minä kyllä enemmän pelkäisin sitä agressiivista käyttäytymistä humalan aikana...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja neljä- ilman-viidettä:

Minä kyllä enemmän pelkäisin sitä agressiivista käyttäytymistä humalan aikana...
pelkään ylipäänsä,että mies ratkee ryyppäämään. Ja aiheuttaa ties mitä!
Jos ei edes tiedä, onko pettänyt niin voit vain kuvitella miltä musta tuntuu jos olisikin...

päivi
minä kyllä antaisin miehelle vielä mahdollisuuden.
tuskin mitään pettämistä on tapahtunut, koska mies on ollut niin kovassa kännissä. ei varmasti olisi edes kyennyt mihinkään, saatikka että niin humalainen mies olisi edes kiinnostanut ketään naista.

pohjantähdenalla
Pidä nyt hyvänen aika miehestäsi kiinni jos hän kerran haluaa olla ilman alkoholia!! Eikä tuota kannata miettiä et josko hän voisi pettää,jos niin ei ole tähän päiväänkään mennessä tapahtunut.
Mies kuitenkin kertoi rehellisesti kuinka hänhaluaa lopettaa viinan käytön. Mikä siis ongelman ydin? Etkö osaa luottaa tarpeeksi? Enkä sano näitä pahalla itse myös juuri erilleen muuttaneena miehestä joka joi paljon,mutta ei ollut valmis lopettamaan.

V i e r a s
Monoa persuksiin tollaselle alkoholistille ja huoripukille. Lapsen pidät itselläsi ja eksän ei sitten tartte tyttöä nähdä enää ikinä ettei saa huonoa aikuisen mallia itselleen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja V i e r a s:
Monoa persuksiin tollaselle alkoholistille ja huoripukille. Lapsen pidät itselläsi ja eksän ei sitten tartte tyttöä nähdä enää ikinä ettei saa huonoa aikuisen mallia itselleen.
No tämä nyt on ehkä jo vähän kohtuutonta. tuollaiseen en lähde :)
Ei isyyttä voi toiselta parin kännin takia riistää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaPerskeles:
Pidä nyt hyvänen aika miehestäsi kiinni jos hän kerran haluaa olla ilman alkoholia!! Eikä tuota kannata miettiä et josko hän voisi pettää,jos niin ei ole tähän päiväänkään mennessä tapahtunut.
Mies kuitenkin kertoi rehellisesti kuinka hänhaluaa lopettaa viinan käytön. Mikä siis ongelman ydin? Etkö osaa luottaa tarpeeksi? Enkä sano näitä pahalla itse myös juuri erilleen muuttaneena miehestä joka joi paljon,mutta ei ollut valmis lopettamaan.
Mies on aiemmin luvannut vähentää juomista ja kuitenkin lipsunut rajoista... Mietin että pystyykö hän olemaan kokonaan juomatta ja jääkö hauskanpito häneltä vähemmälle kun itse olen kuitenkin aika menevä.
Ollaanko tässä nyt naimisissa sitten jonkinlaisen alkoholistin kanssa... :(

jää
Minun mielestä tästä kirjoituksesta huokuu kyllä luottamuksen puute. Teillä on pitkä historia takana ja pettämisiä ei ole ollut, ja kuitenkin tuo asia nousee kirjoituksestasi niin pintaan, eli pelko onko mies pettänyt. Luotatko itseesi? Oletko itse joskus pettänyt? Eikös ole niin, että ihmiset jotka eivät luota itseensä, vaan uskovat, että voisivat pettää puolisoaan.. yleensä he ovat kovin mustasukkaisia, koska ajattelevat, että koska itsekin voisi jossakin tilanteessa pettää niin miksei puolisokin...

Jos joskus harvoin tuon viinan kanssa tulee ylilyönti, muisti menee tms. niin eiköhän se ole kuitenkin aika monelle tuttu tilanne joskus. Ja jos muuten kuitenkin käyttäytyminen on suht. ok, niin en kyllä itse sen takia alkaisi heivata ulos. Väkivalta tms käyttäytyminen on sitten erikseen, sitä ei pidä hyväksyä!

ap
Kiitos vastauksistanne!

Olemme olleet kerran aiemmin asumuserossa, jonka aikana hairahduin toiseen mieheen, mutta koska olimme laittamassa eroa silloin vireille, en koe sitä niin _pettämisenä_ , mutta voi olla että vaikuttaa tilanteeseen. Mies siis tietoinen mun hairahduksesta kyllä. En pystyisi elää sellaisen tiedon kanssa niin ettei mies tietäisi.

Itseluottamuksen puute on varmasti suuri. Myönnettäköön!
Sikäli jännä juttu, että olen ihan tavallisen näköinen (nätti) tyttö ja saan miehiltäkin huomiota, mutta jokin itseluottamuksessa kuitenkin mättää.

Satu
Jos miehesi haluaa lopettaa juomisen itse ja lopettaa sen myös, niin antaisin vielä tilaisuuden. En minäkään ymmärrä, miksi pelkäät pettämistä ja puhut siitä, kun väkivalta humalassa teillä kai on se ongelma? Jos miehesi on käynyt päälle ollessasi raskaana!? Oletteko puhuneet ja käsitelleet sen asian?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Jos miehesi haluaa lopettaa juomisen itse ja lopettaa sen myös, niin antaisin vielä tilaisuuden. En minäkään ymmärrä, miksi pelkäät pettämistä ja puhut siitä, kun väkivalta humalassa teillä kai on se ongelma? Jos miehesi on käynyt päälle ollessasi raskaana!? Oletteko puhuneet ja käsitelleet sen asian?
Se asia on todellakin käsitelty. Ei ollut mikään pikkujuttu, joka sivuutettiin noin vain. Ei sitä koskaan unohda, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä raskauden suhteen. Tajusi mieskin silloin, että nyt loppu ryypiskely, mutta niin se vain taas ratkesi..

Sanotaan, että pahinta tässä on VALEHTELU. Mies ei pysty kertomaan minulle tollaisia pieni asioita. Menee siitä mistä aita on matalin.
Keksii päästään illaksi tarinan jottei jäisi juomisesta kiinni, eikö sekin kerro jo jotain epäluottamuksesta?

musta vaikuttaa ettet ite pidä ittees hyvän miehen arvosena,siksi mietit jo valmiiksi jotain pettämistä,kuvittelet ilmeisesti että "kun se kuitenkin jossain vaiheessa"..
kyllä se minusta aika hyä on jos mies itse aikoo olla juomatta,mutta kukaan ei voi päätöksiä tehä sun puolesta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Se asia on todellakin käsitelty. Ei ollut mikään pikkujuttu, joka sivuutettiin noin vain. Ei sitä koskaan unohda, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä raskauden suhteen. Tajusi mieskin silloin, että nyt loppu ryypiskely, mutta niin se vain taas ratkesi..

Sanotaan, että pahinta tässä on VALEHTELU. Mies ei pysty kertomaan minulle tollaisia pieni asioita. Menee siitä mistä aita on matalin.
Keksii päästään illaksi tarinan jottei jäisi juomisesta kiinni, eikö sekin kerro jo jotain epäluottamuksesta?
mut voi myös olla pettyny itteensä,eikä taho et säki oot..

Satu
Minä olisin kyllä tosi ehdoton tuon juomisen kanssa. Eli toista ratkeamista ei enää saa tapahtua, jos haluaa elää teidän kanssa. Jos ei alkoholia osaa käyttää tai se ei sovi, niin silloin on paras olla kokonaan ilman.

Ja jonkinmoinenkin väkivalta voi nakertaa itseluottamusta pikkuhiljaa (tästä omaa kokemusta), ettei pidä itseään enää minään.

Minä suosittelisin perheneuvontaa tms, jossa puhuisitte kolmannen osapuolen kanssa kaikista asioista. Ihan kertakin saattaa selvittää solmukohtia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä- ilman-viidettä:

pelkään ylipäänsä,että mies ratkee ryyppäämään. Ja aiheuttaa ties mitä!
Jos ei edes tiedä, onko pettänyt niin voit vain kuvitella miltä musta tuntuu jos olisikin...
Hyvä rakas ihminen elä päivä kerrallaan ja pidä mieli avoimena :hug: Miehesi on juuri luvannut sinulle, että ei juo enää ja että olette tärkeitä hänelle.Älä siis turhaa murehdi vaan nauti elämästäsi,jos jotain tapahtuu se on tapahtuakseen ,mutta älänyt sitä murehdi etukäteen.

Mä en ihan ymmärrä minkä takia sä näät et väkivalta olis hyväksytympää kun pettäminen? Olisin voinut hyvinkin antaa anteeksi eksälle pettämisen ja rakentaa taas luottamuksen, mutta väkivaltaa en voinut hyväksyä.

En nyt yhtään tajua miten se on niin vietävän hienoa asia jos se ei ole pannut jonkun toisen kanssa mutta on käynyt sun päälle jopa sun ollessas raskaana?!?!?!? Onkos prioriteetit vähän hukassa?

Ei mun eksä pettänyt kertaakaan, enkä minä sitä, mutta just toi ryypiskely ja kännissä agressiivinen ja väkivaltanen käyttäytyminen lopetti meidän suhteen.

ap
Kiitos kaikille vastauksista! Annan miehelleni vielä mahdollisuuden näyttää, että on kelpo mies.

Hän on hyvin rakastava isä ja toivon, että yhtä rakastava aviomies jatkossa.
Katsotaan miten käy.

Ja Ninatt:lle: en missään tapauksessa hyväksyisi väkivaltaa enää ja siinä on asia josta en enää pääsisi yli, jos jotain tekisi, pettämisestä sen sijaan pääsisin kyllä. Ajan kanssa.

Yhteistyössä