mitä tekisit jos paras ystäväsi käyttäisi huumeita?

• Viestiketjun aloittaja katariina
  • Ensimmäinen viesti
katariina
ja joisi ja hänellä menisi tosella huonosti. hän olisi masentunut, yrittänyt itsemurhaa monta kertaa ja kärsisi lisäksi syömishäiriöstä. jättäisitkö hänet oman onnensa nojaan? vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Tiettyyn rajaan asti yrittäisin auttaa ja sitten varmaan luovuttaisin, jos ei mitään auttaisi.
mäki yritin tiettyyn rajaan asti auttaa, mutta sillon ku rupee itteensä piikittään mun nähden ni mulla loppu auttamishalut. Oksettava. Tosin siihen sitte loppu koko piikittäminen :D

mä olen tavallaan ollut joskus kauan sit sellaisessa tilanteessa että käytti huumeita ja joi paljon. mä ite masennuin sillon, koska mä olin avuton. loppujen lopuks en edes enää muista mitä tein, mutta hän lopetti. juomista jatkoi, ja se olikin yksi syy että ei enää ystäviä olla. puhuttiin me paljon käytöstä ja pyysin lopettamaan, tai ensin vähentämään ja lopulta lopettamaan.

sanna
taluttaisin vaikka väkisin hoitoon ja olisin niin paljon kuin mahdollista lähellä tukemassa. tekisimme yhdessä kaikkea kivaa ja näyttäisin ystävälleni kuinka tärkeä ja rakas hän on minulle ja kuinka ihanaa elämä voi olla. ei itseään kannata tappaa.

katariina
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
taluttaisin vaikka väkisin hoitoon ja olisin niin paljon kuin mahdollista lähellä tukemassa. tekisimme yhdessä kaikkea kivaa ja näyttäisin ystävälleni kuinka tärkeä ja rakas hän on minulle ja kuinka ihanaa elämä voi olla. ei itseään kannata tappaa.
juuri näin tekisin minäkin tai ainakin suunnilleen . en todellakaan olisi hylkäämässä ystävääni.

Yhteistyössä