Mitä teitte 18-vuotiaina?

Millaisia olitte silloin? Mulle se oli suurten muutosten aikaa. Minä:

- jätin lukion kesken ja menin töihin
- muutin pois kotoa
- laihduin ainakin 10 kiloa
- värjäsin hiukset mustiksi ja otin lävistyksen
- ryyppäsin tosi paljon
- tapasin nykyisen mieheni (sen jälkeen alkoi elämä taas rauhoittua)

Säälin vanhempiani nyt kun ajattelen mitä silloin tuli tehtyä. :/

Lisättäköön vielä, että suoritin kyllä lukion loppuun myöhemmin.

-Kävin ammattikoulun enemmän tai vähemmän säännöllisesti
-Vedin viinaa hieman liikaa
-Tuli muutenkin sekoiltua liikaa..Onneks tosiaan lopetin ton koulun ja muutun hetkellisesti takas kotio. Uusinta yritys vuoden päästä ja myös hieman viisaampana...16-18v mun elämä oli aika :ashamed: vauhdikasta..

harmaus
Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Millaisia olitte silloin? Mulle se oli suurten muutosten aikaa. Minä:

- jätin lukion kesken ja menin töihin
- muutin pois kotoa
- laihduin ainakin 10 kiloa
- värjäsin hiukset mustiksi ja otin lävistyksen
- ryyppäsin tosi paljon
- tapasin nykyisen mieheni (sen jälkeen alkoi elämä taas rauhoittua)

Säälin vanhempiani nyt kun ajattelen mitä silloin tuli tehtyä. :/
valitettavasti aika pitkälle voin peesailla tätä.
kolme ensimmäistä meni täysin nappiin, muuten olin sellanen "baaribarbi",poikaystävä jätti mut,masennuin pahasti, bailasin ja biletin. Pääsin töihin ja tapasin mun miehen ja siitä alko ylämäki :)

ja minäkin todella säälin mun vanhempia ja ihmettelen suuresti miten ne jakso mun kanssa...

vieras
-Muutin pois poikaystäväni luota ja samalla kolmannesta kämpästä sen jälkeen kun olin kotoa muuttanut.

-Rupesin seurustelemaan exän siskon exän kanssa.

-Lukion loputtua tein vain töitä.

-Siihen mennessä olin jo ryyppäämiseni ja festarini käynyt läpi, tein töitä ja pupuilin miehen kanssa kotona.

Sitten kun täytin 19 niin ruvettiin jo odottamaan vauvaa, muutettiin virallisesti samaan osoitteeseen, vauva syntyi, mentiin naimisiin....

-sain autokortin.
-silloinen tuleva mieheni komensi minut lukemaan englantia ja ruotsia kun tajusi, että olin lintsannut liikaa lukion ensimmäisinä vuosina.
-hoidin autistista pikkupoikaa koko kesän ja opin paljon viestinnästä.
-laihduin, kun muutin pois kotoa.
-muutin toiselle puolelle Suomea päivä kirjoitusten jälkeen ja aloitin työt kehitysvammaisen tytön avustajana.
-Opin elämään tavattoman pienellä rahamäärällä. Kotoa ei tullut markan markkaa.

Eli itsenäistyin, viilensin välit vanhempiini, muutin kauas pois. Samalla aloin opetella millaista on elää ilman jatkuvaa pelkoa siitä että perheessä juodaan, lyödään, uhataan tappaa tai tehdä itsemurha.

Piika-äiti

-muutin tänne
-opettelin maatalon työt,lypsyt sun muut
-tehtiin sukupolvenvaihdos miehen tilalla,jouduin syntipukiksi joka ikiseen vastoinkäymiseen miehen veljien ja siskojen taholta
-tuon sukupolvenvaihdoksen myötä tein elämäni ekan suuren velan
-kiloja tuli lisää enemmän kuin lupa olisi...
-esikoista aloin odottaa

-Olin tosi vihainen itelleni.
-Kirjoitin tosi synkkiä ja alakuloisia runoja.
-Join liikaa ja sekoilin.
-Olin vihainen kaikille miehille.
-Harrastin yhdenillan juttuja.
-Mietin mitä halvattua minusta tulee isona.

Joo, olin tosi AIKUINEN :LOL:

Olin muutaman kuukauden asunnoton ja rahaton, siitä huolimatta kirjoitin ylioppilaaksi. Aikani vietin huonohkossa seurassa ja olin silloin tällöin poliisienkin kanssa tekemisissä :ashamed:
Mutta kaikesta olen opikseni ottanut =)

vierailija
-sain ajokortin
-kävin koulua ja kirjoitin ylioppilaaksi
-tein ekan ulkomaanmatkani yksin
-työkseni mm. kitkin ja vahdin lapsia
-menin syksyllä kouluun, jossa en viihtynyt, ja päätin muuttaa ulkomaille tai ainakin Helsinkiin (en ehtinyt toteuttaa ennen kun täytin 19 v.)
-en ryypännyt, kun en tykännyt sekoittaa päätäni (enkä oo sen jälkeenkään oppinut)
-painoin jotain 46 kg!!
-olin tosi fiksu ja tiesin ja osasin aivan kaiken - nyt 20 v. myöhemmin ei oo enää tommosia kuvitelmia!

-sinä keväänä kirjoitin ylioppilaaksi.TÄytin 18 kirjoitusten lukuloman aikana (olen mennyt 6-v kouluun)
-sain ajokortin,cruisailin vkl isin autolla kaupungilla tai sitten olin baarissa ryypiskelemässä
-asuin kotona maatalossa ja seurasin kun vanhempani olivat sopineet riitarauhan mun kirjoitusten ajaksi (erosivat sitten kesän jälkeen,muutaman pahoinpitelyn ja ryyppyviikonlopun jälkeen)
-menin vuodeksi päiväkotiin töihin
-seurustelin useita kertoja lyhyempiä ajanjaksoja,ja niiden väleissä yhden illan juttuja,villiä menoa,viina virtasi

Yhteistyössä