Mitä teistä yli 9 keskiarvon oppilaat tuli isona?

  • Viestiketjun aloittaja aina vaan harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
BBA, kirjanpitäjän hommia tehden...
sulla on hyvä nikki! :D oletkos kuunnellut kyseistä bändiä? tulee ihan nuoruus mieleen...

Mulle on tuttu yhtye. Olikos tää jostain Nurmeksen suunnalta kotoisin!?
Joskus 80-luvun loppupuolella tais vaikuttaa...
En hirveesti ole kuunnellut, mutta ko. bändin mukaan kaverit mua joskus alkoi kumikameliksi kutsumaan, syytä ei kannata kysyä, sitä ei tiedä kukaan :D
 
Myy
Musta tuli sairaanhoitaja. Päivääkään en ole niitä varsinaisia hommia tehnyt, mutta kylläkin myynyt alaan liittyviä tuotteita. Nyt olen ollut kotiäiti jo aikas monta vuotta ja se ura jatkuu vaan :)

Yliopistoon musta ei ikuna oo, mä olen ylihuono lukemaan mihinkään tentteihin. Moisen keskiarvon sain tunneilla kuuntelemalla. Se mitä musta sitten tulee, kun kotiäitiura loppuu on vieläkin kysymysmerkki.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ikiopiskelija... :D Ei vaan. Nyt kun saan kandin suoritettua, niin taidan jättää opiskelut siihen (ainakin muutamaksi vuodeksi) ja haen töitä.
heijee!!! jonkulla sama tilanne ku mulla, eli siis mäkin olen ikuinen opiskelija ja kandin papereilla mennään tällä hetkellä työttömänä.. opettajan sijaisuuksia kärkyn :D ja viime talven siis tein pitkää sijaisuutta.. pääaineena mulla venäjän kieli ja kulttuuri :wave:
Jiihaa! Tähän pinoon kans. :wave: Ikuinen opiskelija ja kotiäiti pääaineenaan saksan kieli ja kulttuuri B)
 
alkuperäinen
Jaahas - lyhyen yhteenvedon paikka:

- Näyttää siltä, että kaikki koulussa hyvin menestyneet on hankkineet jonkin koulutuksen
- Varsinaisia työttömiä ei ilmoittautunut kuin muutama
- Vaikka tosi-uraihmeiset ei täällä varmaan pyörikään :) niin hyvä koulumenestys ei tytöillä johda automaattisesti "hyvään" asemaan työelämässä
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
En ole vieläkään mitään... :whistle: Kun lukiosta pääsin, en edelleenkään tiennyt mitä haluan. Menin sitten käsi- ja taideteollisuusopplilaitokseen, kun halusin samalle paikkakunalle kuin silloinen poikakaverini...oli ihan sama mihin olisin mennyt, pakko oli johonkin mennä mutta mikään ei kiinnostanut. No, kokeilin paria eri linjaa ja lopetin kesken. Kuten kaikki sanoivat heti alkuun, oli ihan väärä paikka.

Nyt on ikää jo 29 ja opiskelen yliopistossa pääaineena yleinen arkeologia. Jos hyvin käy, valmistunkin joskus... :whistle:
Sähän opiskelet mun unelma-ammattiini :). Jos ei olisi ollut poikaystävää, eikä vierailua yliopiston arkeologian laitoksella, varmaan olisin ulkomailla kaivauksilla.

Nyt olen sekä merkonomi- että datanomi. It-alalla olen asiantuntijan tehtävissä.

 
Pix
Musta tuli taiteiden maisteri graafiselta, graafinen suunnittelija/AD ja yrittäjä. Teen kaikkia mahdollisia töitä mainostoimistossa lattian pesusta ja kahvinkeitosta alkaen aina sopimusneuvotteluihin saakka :D

Niin, ja tärkein ura: Musta tuli äiti :)
 
mää
...maisteri erinomaisin arvosanoin, aineenopettajana tällä hetkellä eräässä koulussa.

Ai niin, keskiarvo oli vain seiska, mutta tuli järki päähän ja pääsykoekiintiössä sisään.
 
Peruskoulun ka. 9, lukion toikkarin ka vähän vähempi.

Vielä en ole yhtään mitään, kirjotin ylioppilaaksi keväällä -06. Unelmoin kotiäitiydestä. Tällä hetkellä opiskelen lähihoitajaksi, en ole varma onko tästä mulle alaksi.
 
harmaana
Musta tuli käsi- ja taideteollisen alan työläinen :D Mutta mä en ole ollut viiteen vuoteen kokopäivätöissä.

Mulla ei ole juurikaan ammatillista kunnianhimoa, mun keskiarvoni oli hyvin korkea mutta mun ei silloinkaan tarvinnut tehdä oikein yhtään mitään sen eteen. Eli en kuulunut niihin, jotka pänttää ja pänttää ja keskittyy.
 
Peruskoulussa oli yli ysin ka. Vielä tämän vuoden puolella toivottavasti valmistun diplomi-insinööriksi. Kauan on opinnot kestäneet mm. masennuksen vuoksi ja mytöhemmin paremmasta syystä, eli äidiksi tulemisen vuoksi. Alasta tykkään kyllä, mutta on tää ollut aika raskas taival ja välillä epätoivo sen valmistumisen lykkääntyessä. Nyt olen alan hommissa ja toivottavasti jatkuu valmistumisen jälkeen. Nyt olisi vielä parit tentit pakerrettavana ja diplomityön viimeistelyt jäljellä.
 
Yliopisto-opiskelija minusta kuitenkin tuli.... Vaikka oli kätilöopinnot jo hyvässä vauhdissa mutta mutta.... :/

On se suoraan sanottava, että kun on ns. akateemisesta perheestä, ei meillä ole tullut kuuloonkaan, että lapset eivät kävisi lukiota ja jatkaisi sitten opintoja johonkin ns. "oikeaan ammattiin".

Itse olen sitä mieltä, että jos poikani lukevat puusepiksi tai levyseppähitsaajiksi, tuoen heitä ja olen iloinen jos alansa löytävät.

Mutta kyllä se on totta, että aina kun on puhetta perinnöstä tai taloudesta tai vaikka lastenhoidosta, on se veli aina ollut siinä jonon kärjessä, koska jo varhain luki itselleen ns. oikean ammatin (vanhempien mielestä). Ja kun minä kävin lukion vasta esikoisen saatuani, alkoi kamala sutina sukurintamalla; ehkä toivo ei olekaan mennyt!

Mutta sitä nyrpistelyn määrää sitten taas, kun menin "vaan" AMK:hon... ja en todella viihtyvyt siellä päivääkään, enkä ollut kiinnostunut valmistumaan ammattiin niillä ehdoilla, joita kätilön työ tarjoaa julkisella puolella. Mutta kävin sitkäästi sitä koulua... kunnes annoin periksi. Ja nyt minusta tuli yliopisto-opiskelija, tavoitteena siis maisterintutkinto. Ja voi taivas miten sitä onkaan saanut kokea arvonnousun sukulaisten silmissä. Se on todella inhottavaa, kun se on niin selkeää. Toivon, että omat lapseni eivät siitä joutuisi kärsimään. :wave:
 
rupsukka harmaana
Laboratoriohoitaja ja kolmen lapsen äiti...:) Yli ysin oli keskari ja ällän paperit kirjotin ja tämmönen sitten "vaan" tuli... joopajoo, hyvin menee silti, mutta menköön!
 

Yhteistyössä