Mitä teistä yli 9 keskiarvon oppilaat tuli isona?

  • Viestiketjun aloittaja aina vaan harmaa
  • Ensimmäinen viesti
aina vaan harmaa
Ihan mielenkiinnosta kysyn http://keskustelu.kaksplus.fi/t847042 ennustaako hyvä koulumenestys TYTÖILLÄ hyvää koulutusta/asemaa työelämässä?

Niin ja minusta tuli ekonomi ja pärjään hyvin.
 
Lasketaanko miut mukaan, kun ka oli 9 tasan? :)
Minusta tuli melkein BBA, mutta tympäännyin opintojen viime metreillä rahaan ja kapitalismiin... nyt opiskelen puutarhuriksi, tähtäimessä jonakin päivänä valmistua floristiksi.
 
En ole vieläkään mitään... :whistle: Kun lukiosta pääsin, en edelleenkään tiennyt mitä haluan. Menin sitten käsi- ja taideteollisuusopplilaitokseen, kun halusin samalle paikkakunalle kuin silloinen poikakaverini...oli ihan sama mihin olisin mennyt, pakko oli johonkin mennä mutta mikään ei kiinnostanut. No, kokeilin paria eri linjaa ja lopetin kesken. Kuten kaikki sanoivat heti alkuun, oli ihan väärä paikka.

Nyt on ikää jo 29 ja opiskelen yliopistossa pääaineena yleinen arkeologia. Jos hyvin käy, valmistunkin joskus... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ikiopiskelija... :D Ei vaan. Nyt kun saan kandin suoritettua, niin taidan jättää opiskelut siihen (ainakin muutamaksi vuodeksi) ja haen töitä.
heijee!!! jonkulla sama tilanne ku mulla, eli siis mäkin olen ikuinen opiskelija ja kandin papereilla mennään tällä hetkellä työttömänä.. opettajan sijaisuuksia kärkyn :D ja viime talven siis tein pitkää sijaisuutta.. pääaineena mulla venäjän kieli ja kulttuuri :wave:
 
Mulla itselläni ei ollut keskiarvo yli ysin, mutta parhaalla ystävälläni oli. Sain monelta taholta (etenkin omilta sukulaisiltani) kuulla, kuinka ystävästäni tulee lääkäri tai juristi tai ties mitä hienoa ja musta tuskin mikään... no, lopputulos on se, että ystäväni on matikan, fysiikan ja kemian aineenopettaja (yläasteella), mä taas oon äikänope. Et sillain meillä :D.
 
Oli yli ysin keskiarvo aikoinaan. Entinen opettajani oli pettynyt kun menin amk:hon ja vielä sairaanhoitajaksi lukemaan, minun olisi pitänyt mennä ehdottomasti yliopistoon. Sitten kun vielä jäin kotiäidiksi vuosi valmistumiseni jälkeen ja sillä tiellä olen vieläkin, hyvä ettei ope sydäriä saanut :whistle: :D !
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Oli yli ysin keskiarvo aikoinaan. Entinen opettajani oli pettynyt kun menin amk:hon ja vielä sairaanhoitajaksi lukemaan, minun olisi pitänyt mennä ehdottomasti yliopistoon. Sitten kun vielä jäin kotiäidiksi vuosi valmistumiseni jälkeen ja sillä tiellä olen vieläkin, hyvä ettei ope sydäriä saanut :whistle: :D !
:LOL: minulla oli ihan sama. Historianopettaja oli ihan sitä mieltä, että minun pitää mennä lukemaan historiaa yliopistoon. sitten kun oli kuullut, että valmistuin sairaanhoitajaksi niin oli kuulemma voivotellut! Ei meitä sairaanhoitajia oikein arvosteta |O
 
harmaa vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
BBA, kirjanpitäjän hommia tehden...
sulla on hyvä nikki! :D oletkos kuunnellut kyseistä bändiä? tulee ihan nuoruus mieleen...

Mulle on tuttu yhtye. Olikos tää jostain Nurmeksen suunnalta kotoisin!?
Joskus 80-luvun loppupuolella tais vaikuttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ikiopiskelija... :D Ei vaan. Nyt kun saan kandin suoritettua, niin taidan jättää opiskelut siihen (ainakin muutamaksi vuodeksi) ja haen töitä.
heijee!!! jonkulla sama tilanne ku mulla, eli siis mäkin olen ikuinen opiskelija ja kandin papereilla mennään tällä hetkellä työttömänä.. opettajan sijaisuuksia kärkyn :D ja viime talven siis tein pitkää sijaisuutta.. pääaineena mulla venäjän kieli ja kulttuuri :wave:
:wave: :wave: Onnea vaan työnhakuun. Mä olen tosin ekaksi äitiyslomalla ja sitten kotihoidontuella jonniin aikaa ja meinaan suorittaa loput roikkuvat kurssit...sitten juu töihin. Kieliä ja kulttuuria itsekin luen..vähän idemmän maan kuin Venäjä (haluisin muuten itsekin oppia venäjää). Mulla oli ajatuksena jonkinsortin maahanmuuttajien parissa tehtävään työhön hakeutua..mutta kattoo ny.
Venäjän kielen osaaminen on kyllä tänä päivänä iiiso plussa, kouluissakin.
 

Yhteistyössä