Mitä teidän lapset harrastaa ja miksi?

Siis, että miten ootte päätyny just niihin harrastuksiin..?

Mun poika käy vasta jumppakerhossa. 4-vuotiaana oon ajatellut laittaa joko futis- tai tennisryhmään. Ja laskettelua opetellaan siinä sivussa :)

nii ja noi on siis sellasia lajeja, joista me itekin tykätään..

isompi pelaa lentopalloa, koska on kasvanut siihen lajiin äidin myötä :D
ja joukkuevoimistelua, koska rakastaa sitä, tanssia, voimistelua ja esiintymistä.
Pikkuinen on satujumpassa, koska tahtoo, kun isosiskokin käy :D
Ensi vuonna, kolmasluokkalaisena, varmaan lentis tiivistyy niin, että esikoinen valkkaa sen ja menee sitten vaikka yhdelle tanssitunnille viikossa.. kun joukkuevoimisteluharkatkin ois ensi vuonna varmaan 3kertaa.. samoin lentis.. ja pienempi sitten lentisseuran liikkariin =)

Ina harmaana
Meillä vanhin tuli kotiin ja ilmoitti aloittavansa judon. Ja kolmas vuosi nyt menossa. Lisäksi käy laskettelemaas. Jouluna sai lahjaksi laudan, kun toivoi.
Neiti harrastaa itämaistatanssia, kun kävi ensin vuoden mun mukana tanssimassa. Siirtyi sitten lasten ryhmään, jossa nyt neljäs vuosi menossa.
Juniori ei harrasta vielä seurassa mitään. Muuten rakastaa hiihtämistä ja luistelua. Sitten kun itse haluaa niin saa aloittaa.

3v. harrastaa päiväkotia, töissä käydään.
Liikunnan ihmemaassa käydään joskus sunnuntaisin.
Niin joo, päiväkodissa torstaisin käyvät luistelemassa, tiistaisin jumppaa.
Kotona ja ulkona juostaan, pompitaan, jumpataan, lauletaan, soitetaan, luetaan.... :D
4-5 vuotiaana harkitaan varsinaisia harrastuksia :D
Paini, soitto tai joku muu mikä kiinnostaa.

A) pelaa kiekkoa, mutta viimeistä vuottaan...ei halua jatkaa...johonkin kyllä työnnän ettei ihan peffa leviä koneella...

B) Ratsastaa, käy tutulla tallillla ja melkein asuu siellä ottolapsena tällä menolla... :whistle:

C) ja D) käyvät iskän kanssa ma luistelemassa ja pe uimassa...

Siis vapaata iltaa ei jääkään...siis iskälle.... ;)

juups
Suunnistus on meidän koko perheen laji (tosin äiti vasta lämpenemässä lajille :D ). Lapset kasvaneet lajin pariin ja tykkäävät siitä kovasti. Sen lisäksi harrastavat näin talvisaikaan hiihtoa ja luistelua. Lapset siis 8,5v ja 5,5v (1-vuotiaamme ei vielä suunnistuksen saloihin ole perehtynyt).

judoa. se on motorisia ja sosiaalissia titoja kehittävä urheilulaji. Kaveria pitää kunioittaa.
Mitä enemmän osaaat sen paremman vyön saat ja kilpailut kruunaa kiaiken,siellä ku voi voittaa sen parempivöisenkin. Se kasvattaa itsetuntoa.

Meidän 9v voitti oranssivöisen tänään, itse on vasta saanut keltaisen vyön. Tulee kotiin hopeamitali kaulassa :D

7v käy kerran viikossa ratsastamassa ja 1 kerran viikossa jumpassa, koska ITSE haluaa.
Ja uimassa käydään säännöllisen epäsäännöllisesti. Joko kaksin tai useamman lapsen kera. Minä otan siis lainalapsia mukaan uimaan :D

Ja kerkisihän tuo kokeilla satutanssiakin vuoden verran =)

eivät vielä harrasta mitään, koska ovat päivähoidossa joten en halua kiireistä aikataulua jossa pitää keretä heti töitten ja hoidon jälkeen viemään lapsia jonnekin harrastuksiin. lasten kanssa sitte kotona puuhataan erikseen hoidon ja työpäivän jälkeen.
meillä matkaa vieä sitte kylälle jossa aktiviteetit niin 20 km joten sekin verottaa, mut en ajattele et vielä tarvisi laittaa lapsia mihinkään harrastuksiin, sitte asia erikseen mikäli eivät olisi hoidossa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
eivät vielä harrasta mitään, koska ovat päivähoidossa joten en halua kiireistä aikataulua jossa pitää keretä heti töitten ja hoidon jälkeen viemään lapsia jonnekin harrastuksiin. lasten kanssa sitte kotona puuhataan erikseen hoidon ja työpäivän jälkeen.
meillä matkaa vieä sitte kylälle jossa aktiviteetit niin 20 km joten sekin verottaa, mut en ajattele et vielä tarvisi laittaa lapsia mihinkään harrastuksiin, sitte asia erikseen mikäli eivät olisi hoidossa.
Meillä kans lapset hoidossa ja yks koulussa. Uimahalli on vieressä ja lasten harrastukset tapahtuu lauantaina. Ei jaksamisongelmaa.

Kyllä se o vanhemman motivation puuteta jos ei vie kouluikäistä harrastukseen. Minä esim ku vien nuo 7 ja 9v harkkoihin, kän samala itse uimassa. Kun tunnin joutuisiin kuitenkin odottamaan niin se käy siin samalla. Isommathan maillä osaa jo itsenäisesti mennä,ovat jo kuitnekin 13 ja 14
ja osais nuo pienemmätkin, mutta en oikn vielä luota että muistaisivvat liikeennesääntöjä ku on kuitnekin tietäkin ylitettävänä, vaikkamatkaa ei ole kuin 2,8 kilsaa

niin ja me kuljetaan harkkoihin kävellen, säällä kuin säälä ( pakkasrajana pidetään -22)

Esikoinen 13v pelaa salibandya, koska se on mukavaa, turnausmatkat ovat kivoja ja kaveritkin pelaavat sitä.
Tyty 10v harrastaa partiota, kun on semmoinen eläin- ja luontoihminen.
Kuopus 8v ei ole vielä löytänyt omaa harrastustaan. Jospa ensi syksynä suostuisi jotain kokeilemaan.

Turkin kielen kerhoa (tyttö 5 v, poika 3 v aloittelee sitä myös) siksi että olemme suomalais-turkkilainen perhe.

Tyttö kävi myös satujumpassa, temppukoulussa ja kidmixissä, mutta halusi lopettaa ne nyt kun mä aloitin opiskelut ja lapset ovat päiväkodissa enemmän, ja tottakai suostuin siihen kun hän sanoi ettei enää haluaisi liikuntaharrastuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Kyllä se o vanhemman motivation puuteta jos ei vie kouluikäistä harrastukseen. Minä esim ku vien nuo 7 ja 9v harkkoihin, kän samala itse uimassa. Kun tunnin joutuisiin kuitenkin odottamaan niin se käy siin samalla. Isommathan maillä osaa jo itsenäisesti mennä,ovat jo kuitnekin 13 ja 14
ja osais nuo pienemmätkin, mutta en oikn vielä luota että muistaisivvat liikeennesääntöjä ku on kuitnekin tietäkin ylitettävänä, vaikkamatkaa ei ole kuin 2,8 kilsaa

niin ja me kuljetaan harkkoihin kävellen, säällä kuin säälä ( pakkasrajana pidetään -22)
:LOL: :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jag är här:
Siis, että miten ootte päätyny just niihin harrastuksiin..?

Mun poika käy vasta jumppakerhossa. 4-vuotiaana oon ajatellut laittaa joko futis- tai tennisryhmään. Ja laskettelua opetellaan siinä sivussa :)

nii ja noi on siis sellasia lajeja, joista me itekin tykätään..
en ole päätynyt mihinkään, itse nuo on pyytäneet saada kokeilla harrastamiaan lajeja. minä ehdotin halpoja (partio/4h) mutta nuo on valinneet kalliit lajit ja maksaa pari sataa kuussa. jostain ne rahat on revittävä. itse pärjään vähällä , en käytä itseeni rahaa ollenkaan paitsi ruoka tietty.

Yhteistyössä