saa ulkoilla, pyöräillä, mennä puistoon, mennä kavereille, kävellä koulumatkat, olla kotona muutamia tunteja kerrallaan, kesällä varmaankin saa mennä kävellen tai pyörällä kauppaan, sinne on kilsa matkaa =)
joo,saa käydä kaupassa ja puistossa yksin toisinaan "saa" olla kotona yksin,jos ei tahdo lähteä kauppaan mukaan ja silloin,jos oon lenkillä ja mies töissä..koska lenkkeilyksi sitä ei voi mun kannalta kutsua,jos kävellään tytön tahtia =)
Me asutaan maalla, joten tuo ympäristöasia ei paljoa meittiin vaikuta. Mutta tulee koulusta yksin kotiin, on n. 2 tuntia yksikseen jos ollaan töissä. Sen pidempiä aikoja ei uskalleta jättää. Kännykkä sillä on kotikäytössä, joten sillä soitellaan. Muutenkin hän voi olla yksikseen kotona mun kauppareissun ajan, pihalla leikkimässä tai lähimetsikössä.Metsäleikkeihin on kielto, jos ei olla kotona me muut. Kotona sisällä ollessaan katselee useimmiten jotain piirrettyjä (kysyy luvankin aika monesti! mikä on mun mielestä kiva asia!, vaikkei olla vaadittu moista). Tähän asti on sujunut ihan ok; saa nähdä sit kun alkaa "reviiriään" laajentamaan..
Kouluun saa kävellä yksin matkaa n. puoli kilsaa ei autoteitä.. Kauppaan en vielä yksin päästä, mutta läheiseen puistoon minne puolisen kilsaa saa mennä kavereiden kanssa.