mitä teidän 1,8v osaa? -liikkuminen

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
-meillä poika 1,75v :LOL:
juoksee, potkii palloa, tekee kuperkeikan, hyppää tasajalkaa ilmaan ja osaa mennä portaat ilman tukea ylös ja alas..
mutta ei puhu.. pitäisköhän?
 
ei kai tarvi huolestua jos lapsi ei vielä puhu.mä olin itse huolissani kun 1.v 3kk ei puhunut mutta nyt on 1.v 5kk ja juttua tulee kyllä.siis sanoja.mut kaverin lapsi alkoi puhumaan kolmevuotiaana ja se onkin se aika mihin mennessä lapsen pitäisi alkaa puhumaan.kyllä se puhe tulee sieltä joskus =)
 
meillä poitsu osasi pari kk sitten (nyt 1v.10kk) hyppiä tasajalkaa, seistä 1 jalalla, kävellä varpaillaan ja kantapäillään, potkia palloa jne. mitä nyt keksikin. Hauska leikki oli ulkona kiivetä "isoille" kiville ja hypätä sieltä pois:) meillä siis tosi ketterä lapsi ikäisekseen, kai. puhetta meillä tulee jonkinverran eli omaa kieltä plus parin 3 sanan lauseita sekaisin. esim. kato äiti auto tai anna äiti maito tulee oman höpötyksen keskeltä...niin että välillä pitää miettiä 2 kertaa onko kuullut oikein. hoksasin myös tällä viikolla että poika osaa tunnistaa värejä ja laskea 7 asti (eikä siis olla mitään näistä harjoiteltu eikä ole vanhempia sisaruksia) mutta meillä ei potta-asiat vielä kiinnosta.
 

Yhteistyössä