Mitä tehtävissä?

Osaako kukaan kertoa, että mitä mieheni voisi tehdä, kun mieheni exä ei anna lapsensa (3 v.) tavata isäänsä? Heillä on tapaamisista tehtynä paperit, mutta kun mieheni menisi lastaan sovittuina päivinä hakemaan, he eivät ole kotona, exä ei vastaa puhelimeen tai sanoo vaan, että tule takaisin meidän luokse asumaan niin saat nähdä lastasi.. Tilanne on vaikea, koska jos lapsi tulee äitinsä kanssa sattumalta vastaan, lapsi juoksee isänsä syliin ja itkee, että hän haluaa tulla isänsä luokse, mutta äiti vain repii lapsen tilanteesta pois ja kieltää heitä näkemästä. Mieheni on käynyt sossussa, mutta sieltä ei apua tunnu heruvan. He vain pyytävät, että entiset puolisot sopisivat välinsä.. outoa. Heillä olikin jo varattu aika yhdessä sossuun, mutta tämä nainen meni perumaan aikansa joten sossusta oli peruttu myös mieheni aika, eikä kukaan ollut sitä hänelle viitsinyt ilmoittaa.. kommentti sieltä vain oli että sinun exän piti sinulle siitä sanoa...

Ikävää
Todella ikäviä ovat tuollaiset tapaukset mutta jos ei hän siihen vapaaehtoisesti suostu niin pakolla on suostuttava.

Eli äärimmäisessä tapauksessa miehesi pitää viedä asia oikeuteen ja viimeinen ratkaisu on lapsen hakeminen poliisien kanssa. Ei ole niin julmaa kuin miltä kuulostaa, olen seurannut sivusta erästä vastaavaa tapausta.
Äiti ymmärsi asian kun näki poliisit ja on sen jälkeen suostunut tapaamisiin.
Ehkä kannattaisi muistuttaa äitiä siitä että hän rikkoo lakia ja että oikeuden päätöksellä lapsi voidaan hakea väkisin. Ei kai kukaan normaali ihminen tätä halua?

laissakin sanotaan että 3v täyttävällä lapsen etävanhemmalla oikeus saada tavata lastaan, ja omassa kotonaan!!!!mikäli on ihan kunnon kansalainen..=)
tähän nimenomaan voidaan hakea vaikka viranomaiset mukaan, varsinkin jos tapaamisesta on paperi, saa poliisi hake lapsen etävanhemman pyynnöstä tämän luokse!!!että ei ne exät ihan kaikella onneksi pysty kiristämään ex puolisoaan ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, ja jos äitiä tämä ei miellytä, ei hän voi kun hävetä käytöstään tässäkin tapauksessa!
tiedän tapauksen jossa lapsi sai äidin pyynnöstä tavata isäänsä vain niin että äiti vkoloput samassa taloudessa, kun lapsi alle 3v, vaikkei isässä mitään moittimista tm.ollutkaan, äiti halusi olla mukana.kun lapsi täytti 3v, lv ilmoitti ettei ole mitään syytä miksei isä saisi tavata lastaan yksin omassa kodissaan 4vrk/kk. ja ei mitään syytä miksi äidin tarvisi olla mukana enään..ja siitähän soppa alkoi, kun äiti halusi olla miehen elämää säätämässä, mutta kun ei enään voinut,niin lapsihan vedettiin tähän mukaan, mutta onneksi laki on laki!!!

Voi ei! Meillä oli joskus samanlaista... Ensin äiti ei suostunut antamaan lapsia ollenkaan, kun yritti näin kiristää isää palaamaan. Melkein vuosi meni ja isä näki lapsia vain, jos meni äidin luokse heitä katsomaan. Sitten isä sai lapset, mutta äiti yritti määrätä, ettei isä saa viedä heitä kotiinsa. Lastenvalvoja onneksi sanoi "kovan sanan". Vaikeaa on, jos äiti ei suostu lastenvalvojan puheille. Lopulta lapsia olisi työnnetty isälle joka välissä, kun äiti löysi uuden miesystävän ja lapset olivat tiellä. Eli muutamassa vuodessa tilanne tasoittui.
Tietääkseni keinoina käytetään uhkasakkoa ja poliisien kanssa hakemista, voisit kysyä neuvoja esim. elatusvelvollisten liiton lakimiehiltä, jos lastenvalvojat eivät suostu neuvomaan.

kiiks
Tässä tilanteessa lastenvalvojan kuuluisi kyllä tehdä muutakin kuin levitellä käsiään ja kehoittaa entisiä puolisoita sopimaan asia!!! Kuuluisi siis neuvoa, että kuinka toimitaan kun sopimusta ei noudateta. Jo on kummaa touhua! Hävettää naisena, että tollaisiakin ihmisiä riittää.

Tosiaan, virkavalta mukaan. Ja ei siinä tilanteessa poliisit mikään iskujoukko ole, vaan ovat mukana varmistamassa hyvin asiallisesti, että kaikki sujuu kuten sopimukset velvoittavat.

Aina kun lähi evää lapsen ja etän tapaamisen, on parasta kirjata asia ylös ja ilmoittaa mahdollisimman pian lastenvalvojalle. Ja aina parempi on, jos tilanteen voi joku muu todistaa tosiaan niin menneen. Siinäkin mielessä poliisista voisi tosiaan olla apua. Tuntuu, että lastenvalvojat eivät juuri asioihin puutu ennen kuin heille vääntää rautalangasta kuinka asia on mennyt ja sitten ehkä tajutaan, että tässä on jokin epäkohta, johon lapsen edun valvonta vaatii puuttumaan.

Toteutuvia tapaamisia teille toivon!

Onpa sairasta vallankäyttöä tollaisilta naisilta. En haluaisia ajatella poliiseja ja sosiaalitanttoja retuuttamassa lapsia oikeuden päätöksellä. Täytyisihän ihmisten saada sovittua asiat. Jotenkin miehen oikeuksia pitäisi parantaa. Siis ihan asennetasolla. Oikeustaistelut vaan katkeroittaa lisää.

Surkea juttu. No, meillä on niin päin, että isän uusi avovaimo ei anna ex-mieheni tavata lapsiaan ja mies ei halua pahoittaa naisen mieltä, joten lapset eivät juurikaan isäänsä ole nähneet moneen kuukauteen.

sama juttu
Meillä oli sama homma. Mies petti ja jätti . Tän naisen sairaalloisuuden takia mieheni ei saanut "lupaa" tavata lapsiaan kahdeksaan kuukauteen... kummallisinta tässä on mielestäni se,että kuinka joku alistuu moiseen. Mä uskaltaisin sanoa, ettei tästä maailmasta löydy sellaista rääväsuuta, joka uhoomalla sais mut oleen tapaamatta lapsiani. Huh.
Exäni ei saanut myöskään lupaa käydä siinä paikassa kaupassa jossa mä olin töissä..Siis haloo ! Exä jätti mut sen naisen takia ja se oli musta mustasukkanen...en tajua,en sit millään..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 10:21 sama juttu kirjoitti:
Meillä oli sama homma. Mies petti ja jätti . Tän naisen sairaalloisuuden takia mieheni ei saanut "lupaa" tavata lapsiaan kahdeksaan kuukauteen... kummallisinta tässä on mielestäni se,että kuinka joku alistuu moiseen. Mä uskaltaisin sanoa, ettei tästä maailmasta löydy sellaista rääväsuuta, joka uhoomalla sais mut oleen tapaamatta lapsiani. Huh.
Exäni ei saanut myöskään lupaa käydä siinä paikassa kaupassa jossa mä olin töissä..Siis haloo ! Exä jätti mut sen naisen takia ja se oli musta mustasukkanen...en tajua,en sit millään..
Minäkin olen ihmetellyt miksi lasteni isä suostuu moiseen, itse en kyllä katselisi miestä joka kieltää minulta lasteni tapaamisen. Kai se jotain mustasukkaisuutta on naisen taholta, vaikka minulla ei ole mitään mielenkiintoa ex-miestäni kohtaan - paitsi, että olisi lapsillensa isänä. Meillä oli sopu ero, ei kumpikaan jättänyt tai pettänyt ja olen onnellinen nykyisen mieheni kanssa, joten nyxä voisi kyllä huoletta antaa miehensä tavata lapsiaan. Mutta kai nainen ei kestä, että miehellä on menneisyys ja lapset ovat siitä elävä muistutus?

Yhteistyössä