mitä tehdä?

mitä teen kun mies kotona ollessaan joko nukkuu tai istuu tietokoneen ääressä? meillä on pieni lapsi, mutta harvoin viettää aikaa hänen kanssa, vaikuttaa siltä että tietokone tärkeämpi..
minä hoidan lasta yksin 24/7.Mies käy töissä, mutta kyllä pitäisi silti osallistua lapsen hoitoon silloin kun kotona,vai? pari kertaa on syöttänyt ruokaa lapselle, huonolla tuloksella, eli lapsi on syönyt pari lusikallista...mä hoidan kotia yksin, jos mies kotona kun esim. siivoan,niin ei viitsi kysyä että voiko ehkä auttaa.Ja mun pitää sanoa että ole lapsen kanssa kun siivoan..
Onko muilla tällaista kotona vai onko tää ihan normaalia?mielessä on käynyt ottaa mun ja lapsen tavarat ja häipyä, pääsis helpommalla, eikä tarttis siivota miehen perään!

Oletteko keskustelleet asiasta? Siis oletko puhunut miehellesi että sinua harmittaa kun hän ei osallistu kotitöihin ja lapsen hoitoon? Kyllä toisen pitäisi ottaa asia huomioon ja muuttaa käytöstään näiltä osin jos sinä sitä häneltä pyydät. Oman mieheni kanssa on tullu riideltyäkkin näistä asioista, mutta ollaan puhuttu siitä että hommat tehtäis puoliksi ja minusta se näyttää nykyään ihan mukavasti onnistuvan... Toivottavasti saat miehesi ymmärtämään ettet taakoitu itse liikaa. Vastuu on jaettava puoliksi! Voimia sulle!

koukero
meillä ei tehoa kiristys...paitsi pari kertaa olen häipyny miettimään asiota yksin. ja sitten soittanu ja kysyny haluaako et häivyn vai tekeekö jotain asioiden eteen.Tehonnu meillä ainaskin ja jos asioista ei nalkuta näyttää nuo hoituvan paremmin.siivoukset ja muut.Esim.ruuanlaitossa kehun et olis kiva saada gurmee ruokaa jonka mies osaa tehdä.

Heitin viihteelle
Rupesin itse "hulttioksi"... ;) Jätin kaiken perääni. Vaatteet lattialle, enkä pessyt pariin viikkoon pyykkiä ihan koemielessä, aamiaiskamat pöydälle, juustot ja voit... Aamulla heräsin aikaisemmin ja jätin leivät pöydälle, ne ehti kivasti kovettua kun mies tuli aamupalalle ;)
Jätin karkkipapereita pöydille, lehtiä lattioille, jopa roskis ei mennyt enää kiinni kun se oli täynnä, mutta jätin sen silleen avonaiseksi pariksi päiväksi.

Oli muuten hauskaa :D vaikka olenkin aika tarkka ja siivoushullu.
Pikkuhiljaa mies heräsi korjaamaan minun jätöksiäni, ihmetteli miksi oli niin sotkuista. Kun lasit loppuivat kaapista, hänen oli pakko tiskata, kun vaatteet loppuivat kaapista, hänen oli pakko opetella käyttämään konetta.

Sitten alkoi tulla ehdotuksia, että jos laitettaisiin paikat kuntoon yhdessä ja autoinkin hieman, mutta katsoin, että hän tekee selvästi suuremman osan töistä.
Nyt ollaan tehty yhdessä hommat edelleen, mies kai "heräsi" jotenkin.

Yhteistyössä