mitä tehdä

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Olen huolestunut tuttuni lapsesta jonka äiti juo joka viikonloppu ja kaks päivää putkeen, hänellä on masennuslääkkeet jotka jättää juomis päivinä syömättä ja on sit aina tosi seko. Hänelle on sanottu juomisesta ja lääkkeistä mutta ei usko ketään vaan jatkaa samaa rataa. Olen huolissani hänen lapsesta, ei ole lapselle hyväksi olla joka ikinen viikonloppu hoidossa ja äiti kun on vielä sit ihan masentunut ja sekaisin kun ei ota lääkkeitään.
Auttakaa mitä teen, soitanko lastensuojeluun vai mitä??
Lapsi voi muuten ihan hyvin tosin pieni epäilys on saako kuinka ruokaa,lihasoseet aloittanut 2kk sit mut vieläkään vauva ei muka suostu niitä syömään ja se tuntuu minusta oudolle koska kaikki omanikin on oppineet viikossa syömään soseita mut tämä ei vieläkään kahdenkk harjoittelun jälkeen.Lapsen painosta mainitaan joka kerta neuvolassa ja lapsen pää on hieman epämuodostunut koska äiti makuutti häntä vauvana aina toisella kylellä, hänelle siitä sanottiin mutta ei uskonut.
Isä on mukana kuvioissa niin paljon kun tämä kyseinen äiti antaa, koska hän haluaa erota ja pettää koko ajan lapsen isää, lapsen isä rakastaa lastaan yli kaiken ja haluaa olla mukana lapsen hoidossa.
Voiko isä mitenkään saada lapsen huoltajuutta itselleen??

Tarinaa voisin jatkaa loputtomiin mut tässä tiivistelmä.
Mitä tehdä tähän tilanteeseen.
 
Totta hitossa pitää ilmottaa lastensuojeluun, js äiti ei kehoituksista huolimatta muuta tapojaan. Ei pidä lapsi paran antaa kärsiä. Antaa lastensuojeluviranomaisten päättää ammattilaisina, että pystyykö äiti huolehtimaan lapsestaan lapsen tarpeiden mukaan ja turvallisessa ympäristössä. Mun mielestä jo pelkästään se, että ei anna isän tavata lastaan vaikka on hyvä isä, on jo tosi typerää. Jos vanhemmilla ei mee hyvin, niin kyllä terve ja normaalin arvostelukyvyn omaavan aikuisen pitäisi ymmärtää että lapselta ei saa isää viedä, vaikka kuinka olisi huono avo-/aviomies. Ota ihmeessä yhteyttä. Se lapsi vielä kiittää sinua.

Niin ja se vielä, että tottakai isä voi saada huoltajuuden jos äiti ei siihen kykene. Isähän se on seuraava aikuinen kenen huostaan lapsi annetaan. Edellyttäen tietenkin, että isä pystyy lapsesta huolehtimaan.<br><br>
 

Yhteistyössä