mitä tehdä possun kylkiviipaleista?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:30 Lionheart kirjoitti:
Minä ostin tänään possun kylkisiivuja. Teen niistä ihan ruskean lihakastikkeen. Lihoista leikkaan pahimmat läskit pois, jos ovat kauhean rasvaisia. Hyvää tulee!
näin ja vielä kun laittaa uunin muhimaan reiluksi tunniksi ja joku 120-100 astetta. tulee hyvää :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:33 Pinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:30 Lionheart kirjoitti:
Minä ostin tänään possun kylkisiivuja. Teen niistä ihan ruskean lihakastikkeen. Lihoista leikkaan pahimmat läskit pois, jos ovat kauhean rasvaisia. Hyvää tulee!
näin ja vielä kun laittaa uunin muhimaan reiluksi tunniksi ja joku 120-100 astetta. tulee hyvää :p
eli normi ruskee kastike ja lihat sinne?? :ashamed:
ruskistatteko lihoja ennen kun laitatte ne kastikkeeeen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:35 salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:33 Pinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:30 Lionheart kirjoitti:
Minä ostin tänään possun kylkisiivuja. Teen niistä ihan ruskean lihakastikkeen. Lihoista leikkaan pahimmat läskit pois, jos ovat kauhean rasvaisia. Hyvää tulee!
näin ja vielä kun laittaa uunin muhimaan reiluksi tunniksi ja joku 120-100 astetta. tulee hyvää :p
eli normi ruskee kastike ja lihat sinne?? :ashamed:
ruskistatteko lihoja ennen kun laitatte ne kastikkeeeen?
Tottakai.
 
vierailija
Juu, läskisoosi. On perinteinen herkku. Hyvää ja terveellistä. Sen ihran kun käristää kunnolla ja kaataa pannulta ylimääräiset kuppiin (ei tietenkään viemäriin!), ei se edes ole kovin rasvaista. Jos ottaa rasvan talteen ennen suolan lisäämistä, sen voi syöttää linnuille talipallona. Toki se kelpaa hyvin paistorasvaksi myöhemminkin. Kunnolla käristetty porsaankylki on todella maukasta ja se rasvakin, mikä ei sula nestemäiseksi, muuttuu suutuntumaltaan miellyttäväksi ja lihaisaksi.
 

Yhteistyössä