Mitä tehdä, myyijä unohti ota 169e yhdestä korista?:/

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
rottinkikori maksaa 169e , missä kirjoitettu 1924 ja pienempi 112, piennestä korista otettu summa ja isosta ei....

enkä mä epätoivosesti sisusta jonkun blogin mukaan, on minulla itsellä ideoita mitä teen tästä talosta

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25322394]No soititko? Kohta ei enää kehtaa ja sitten sinulle jää kori käteen, jonka nähdessäsi muistat aina, että siitä ei ole maksettu.[/QUOTE]

mä meen 4 jälkeen askoon niin samalla reissulla senkin hoitan:xmas:

"jokunen"
Mun mielestä suomalaiset on ihania! =)
Muutaman muun kansan foorumeita lukeneena täytyy sanoa, että suomalainen rehellisyys on mahtavaa.
Aika monen muun maan foorumilla naurettaisiin pihalle se, joka sanoo maksavansa korin jälkikäteen. Olen ihan varma, että moni pitäisi tätä vaan mahtavana juttuna ja säästönä kotiinpäin.

P.S. Toki tilanne on ollut ikävä myyjälle. Kuitenkin aika harvassa paikassa maksetaan omasta palkasta näitä juttuja ja mielestäni se on oikein näin. Tekevälle sattuu ja tapahtuu.

[QUOTE="jokunen";25322455]Mun mielestä suomalaiset on ihania! =)
Muutaman muun kansan foorumeita lukeneena täytyy sanoa, että suomalainen rehellisyys on mahtavaa.
Aika monen muun maan foorumilla naurettaisiin pihalle se, joka sanoo maksavansa korin jälkikäteen. Olen ihan varma, että moni pitäisi tätä vaan mahtavana juttuna ja säästönä kotiinpäin.

P.S. Toki tilanne on ollut ikävä myyjälle. Kuitenkin aika harvassa paikassa maksetaan omasta palkasta näitä juttuja ja mielestäni se on oikein näin. Tekevälle sattuu ja tapahtuu.[/QUOTE] Hmh. no joo. Minä taas en usko sekuntiakaan, että edes puolet näistä "menen-takaisin-ja-maksan" tyypeistä oikeasti tekisi niin. Itse en menisi.

"Minä"
Vähän riippuu siitäkin, että onko kyseessä joku pieni käsityöläisputiikki vai tuollainen megaisokauppa. Itse veisin takaisin, mun omaatuntoa painaisi joka tapauksessa noin iso summa. Mutta jos olisi kyse parin euron jutusta, niin antaisin olla.

"Minttu"
Hmh. no joo. Minä taas en usko sekuntiakaan, että edes puolet näistä "menen-takaisin-ja-maksan" tyypeistä oikeasti tekisi niin. Itse en menisi.
Mä taas uskon että ne jotka sanoo että menisi maksamaan tekisikin niin. Kun itsekin niin tekisin ja olen tehnyt niin miksei muutkin. Olenko sitten hyväuskoinen, siltä kyllä nyt tuntuu, olen aina luullut että SUURIN osa ainakin kävisi maksamassa jos käy noin... :(

rehellinen
Jos olisi kyseessä vain 5 euron kori en tekisi mitään, mutta noin arvokkaan tavaran kohdalla kyllä tuntuisi varastamiselta, jos sen pitäisin itselläni... Ja omatunto kolkuttaisi koko ajan.

Yhteistyössä