mitä tehdä mies tukistelee meidän 1-vuotiasta

  • Viestiketjun aloittaja itku tuleee
  • Ensimmäinen viesti
vieras
:eek: Niin kiipeilee meilläkin mutta sehän vain testaa rajojaan! Uudestaan ja uudestaan otetaan alas ja sanotaan ettei näin saa tehdä. Kiukku tulee mutta eikö se oo vanhempien tehtävä kasvattaa eikä heti kurittaa jos menee vaikeaksi.
Just sai tukistelusta ja luunapeista vanhemmat pahoinpitelysyytteen ja koska lapsi kyseessä ei syytenimike voi olla lievä pahoinpitely.. Kerro tämä miehelles! Ja ihan oikein minusta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:eek: Niin kiipeilee meilläkin mutta sehän vain testaa rajojaan! Uudestaan ja uudestaan otetaan alas ja sanotaan ettei näin saa tehdä. Kiukku tulee mutta eikö se oo vanhempien tehtävä kasvattaa eikä heti kurittaa jos menee vaikeaksi.
Just sai tukistelusta ja luunapeista vanhemmat pahoinpitelysyytteen ja koska lapsi kyseessä ei syytenimike voi olla lievä pahoinpitely.. Kerro tämä miehelles! Ja ihan oikein minusta!
Siis syyte, ei tukistelu :D
 
ap
aina kun oon nähny sen tukistavan pikkusta ni oon älähtäny mut mies van suuttuu mulle=( mei l on isompikin lapsi jolla on vaikea dysfasia niin sitäkin tukistelee kun on hankala=( mä ite lähetän isomman omaan huoneeseen muutamaks minuutiks miettimään ja sit pyydän luokseni jotta voin puhua tälle mut ei ymmärrä ei
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aina kun oon nähny sen tukistavan pikkusta ni oon älähtäny mut mies van suuttuu mulle=( mei l on isompikin lapsi jolla on vaikea dysfasia niin sitäkin tukistelee kun on hankala=( mä ite lähetän isomman omaan huoneeseen muutamaks minuutiks miettimään ja sit pyydän luokseni jotta voin puhua tälle mut ei ymmärrä ei
Taitaa olla miehelläs heikot hermot... Sano sille että poistuu vaikka kokonaan tilanteesta jos ei pysty olemaan tukistamatta. Jotenki kai se on saatava pois....
 
Mä käskisin miehen painua sinne minne aurinko ei paista. B)

Mun isä on ollut tosi heikkohermoinen: kova mies tekemään lapsia, mutta ei kestä niitä ennenkö lapset on aikuisia.

Onneksi äiti ja isä erosivat kun mä olin 7.

Jouduin mä sitä sitt myöhemmin kyllä vähän kouluttaan kun antoi selkään mun pikkuveljelle uudesta liitostaan, mähän en katsele vieressä. :kieh:

Sen jälkeen ei kyllä oo ikinä meihin enää kajonnut.
 
vieras
Miehes tekee rikoksen. Vielä vakavammalta tuntuu, kun kohteena on 1-vuotias jota ei voi vaatia ymmärtämään uteliaisuutensa (ei tuhmuuden tms.) seurauksia ja dysfaatikkolapsi. Kova kovaa vastaan, sano, että menet perheneuvolaan tms. ellei mies usko.
 
vieras2

Ajattele lasta - uskalla auttaa

Tiedät, että naapuri lyö lastaan. Työkaverisi kertoo antavansa lapsilleen luunappeja ja tukistavansa heitä. Äiti retuuttaa kiukuttelevaa lastaan korvasta ulos kaupasta.
Suomessa kaikenlainen väkivalta lapsia kohtaan on kielletty. Väkivaltaa ovat myös luunapit ja tukistukset. Väkivalta ei ole perheen sisäinen asia. Lapseen kohdistuva väkivalta on rikos.

Väkivaltatilanteeseen voi olla vaikea puuttua. Perheenjäsenten välisiä asioita on totuttu pitämään yksityisasioina. Rikokset eivät kuitenkaan ole yksityisasioita. Ei varsinkaan lapseen kohdistuva väkivalta, joka on virallisen syytteen alainen rikos.

Hyvät suhteet tuttaviin, naapureihin tai omaisiin ovat tärkeitä. Sekaantuminen toisten asioihin voi tuntua kiusalliselta. Mutta mieti asiaa puolustuskyvyttömän lapsen kannalta. Mitä jos olisit hänen tilanteessaan? Toivoisitko jonkun estävän, kun sinua pahoinpidellään? Asiallisesti ja jämäkästi toimimalla voit auttaa lasta.

Monet vanhemmat katuvat jälkikäteen sortumistaan väkivaltaan. Puuttumalla autat myös vanhempia. Kaikkien aikuisten on mahdollista oppia toimimaan lasten kanssa rauhanomaisesti.

Jos et uskalla sekaantua tilanteeseen itse, tee lastensuojeluilmoitus, kun näet lasta kohdeltavan kaltoin. Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa ja sen voi tehdä nimettömänä oman kunnan lastensuojeluviranomaisille. Lastensuojeluviranomaisten yhteystiedot löytyvät puhelinluettelosta tai internetistä oman kunnan sosiaalitoimiston kohdalta. Ilmoita kiireelliset tapaukset poliisille.

http://www.alalyolasta.fi/index.phtml?c=www&l=fi&s=250
 
:eek: :eek: :eek: mies tukistaa vauvaa???? Olet kyllä vastuussa siitä että näin tapahtuu. Jos 1-vuotiasta satutetaan tarkoituksella se on todella JÄRKYTTÄVÄÄ! En kuulu niihin jotka kehottavat jättämään miehen heti jos jotain pientä tapahtuu, mutta tämä ei ole pientä!!! Tuollaisen miehen jättäisin heti. Ja myös ottaisin lastensuojeluun yhteyttä, ettei lapsi saisi tavata isäänsä kuin valvotusti. Olet sokea ellet vie lastasi isältään suojaan. Jos ilmoitat yhteystiedot, voin myös tehdä miehestäsi rikosilmoituksen.
 
Siis mistä tuollaisia hulluja löytyy? Kannattais kokeilla että joka kerta kun tukistaa niin vetäsee paistinpannulla miestä nuppiin.Tai sitten sanoo että tekee rikosilmoituksen seuraavasta kerrasta.
 
vieras
ehkä et tajua, että olet vastuussa lapsestasi? oletko tyhmä?
Katsot siis sivusta pahoinpitelyä etkä tee mitään? En puolusta miestäsi, mut en todellakaan suakaan! HÄPEÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Ajattele lasta - uskalla auttaa

Tiedät, että naapuri lyö lastaan. Työkaverisi kertoo antavansa lapsilleen luunappeja ja tukistavansa heitä. Äiti retuuttaa kiukuttelevaa lastaan korvasta ulos kaupasta.
Suomessa kaikenlainen väkivalta lapsia kohtaan on kielletty. Väkivaltaa ovat myös luunapit ja tukistukset. Väkivalta ei ole perheen sisäinen asia. Lapseen kohdistuva väkivalta on rikos.

Väkivaltatilanteeseen voi olla vaikea puuttua. Perheenjäsenten välisiä asioita on totuttu pitämään yksityisasioina. Rikokset eivät kuitenkaan ole yksityisasioita. Ei varsinkaan lapseen kohdistuva väkivalta, joka on virallisen syytteen alainen rikos.

Hyvät suhteet tuttaviin, naapureihin tai omaisiin ovat tärkeitä. Sekaantuminen toisten asioihin voi tuntua kiusalliselta. Mutta mieti asiaa puolustuskyvyttömän lapsen kannalta. Mitä jos olisit hänen tilanteessaan? Toivoisitko jonkun estävän, kun sinua pahoinpidellään? Asiallisesti ja jämäkästi toimimalla voit auttaa lasta.

Monet vanhemmat katuvat jälkikäteen sortumistaan väkivaltaan. Puuttumalla autat myös vanhempia. Kaikkien aikuisten on mahdollista oppia toimimaan lasten kanssa rauhanomaisesti.

Jos et uskalla sekaantua tilanteeseen itse, tee lastensuojeluilmoitus, kun näet lasta kohdeltavan kaltoin. Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa ja sen voi tehdä nimettömänä oman kunnan lastensuojeluviranomaisille. Lastensuojeluviranomaisten yhteystiedot löytyvät puhelinluettelosta tai internetistä oman kunnan sosiaalitoimiston kohdalta. Ilmoita kiireelliset tapaukset poliisille.

http://www.alalyolasta.fi/index.phtml?c=www&l=fi&s=250
Tää on todella hyvä kirjoitus! Tästä pitäis saada artikkeli Kaksplussaan. Voisko modeista joku ehdottaa toimittajalle. Vaikka sille Katajamäelle.
 

Yhteistyössä