itku tuleee
kun ei usko et ei saa kiivetä telkkarin ym. päälle=(
eihän tuo reppana ees ymmärrä viel ees kaikkea=(
eihän tuo reppana ees ymmärrä viel ees kaikkea=(
toi on kans hyvä....mahtaakokan tepsii.....Alkuperäinen kirjoittaja parsakaalenpalanen:Kun miehes tekee jotain väärää niin tukista sitä...
Siis syyte, ei tukisteluAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin kiipeilee meilläkin mutta sehän vain testaa rajojaan! Uudestaan ja uudestaan otetaan alas ja sanotaan ettei näin saa tehdä. Kiukku tulee mutta eikö se oo vanhempien tehtävä kasvattaa eikä heti kurittaa jos menee vaikeaksi.
Just sai tukistelusta ja luunapeista vanhemmat pahoinpitelysyytteen ja koska lapsi kyseessä ei syytenimike voi olla lievä pahoinpitely.. Kerro tämä miehelles! Ja ihan oikein minusta!
Taitaa olla miehelläs heikot hermot... Sano sille että poistuu vaikka kokonaan tilanteesta jos ei pysty olemaan tukistamatta. Jotenki kai se on saatava pois....Alkuperäinen kirjoittaja ap:aina kun oon nähny sen tukistavan pikkusta ni oon älähtäny mut mies van suuttuu mulle=( mei l on isompikin lapsi jolla on vaikea dysfasia niin sitäkin tukistelee kun on hankala=( mä ite lähetän isomman omaan huoneeseen muutamaks minuutiks miettimään ja sit pyydän luokseni jotta voin puhua tälle mut ei ymmärrä ei
tää on kyllä hyvä ehdotus.Alkuperäinen kirjoittaja parsakaalenpalanen:Kun miehes tekee jotain väärää niin tukista sitä...
Tää on todella hyvä kirjoitus! Tästä pitäis saada artikkeli Kaksplussaan. Voisko modeista joku ehdottaa toimittajalle. Vaikka sille Katajamäelle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:Ajattele lasta - uskalla auttaa
Tiedät, että naapuri lyö lastaan. Työkaverisi kertoo antavansa lapsilleen luunappeja ja tukistavansa heitä. Äiti retuuttaa kiukuttelevaa lastaan korvasta ulos kaupasta.
Suomessa kaikenlainen väkivalta lapsia kohtaan on kielletty. Väkivaltaa ovat myös luunapit ja tukistukset. Väkivalta ei ole perheen sisäinen asia. Lapseen kohdistuva väkivalta on rikos.
Väkivaltatilanteeseen voi olla vaikea puuttua. Perheenjäsenten välisiä asioita on totuttu pitämään yksityisasioina. Rikokset eivät kuitenkaan ole yksityisasioita. Ei varsinkaan lapseen kohdistuva väkivalta, joka on virallisen syytteen alainen rikos.
Hyvät suhteet tuttaviin, naapureihin tai omaisiin ovat tärkeitä. Sekaantuminen toisten asioihin voi tuntua kiusalliselta. Mutta mieti asiaa puolustuskyvyttömän lapsen kannalta. Mitä jos olisit hänen tilanteessaan? Toivoisitko jonkun estävän, kun sinua pahoinpidellään? Asiallisesti ja jämäkästi toimimalla voit auttaa lasta.
Monet vanhemmat katuvat jälkikäteen sortumistaan väkivaltaan. Puuttumalla autat myös vanhempia. Kaikkien aikuisten on mahdollista oppia toimimaan lasten kanssa rauhanomaisesti.
Jos et uskalla sekaantua tilanteeseen itse, tee lastensuojeluilmoitus, kun näet lasta kohdeltavan kaltoin. Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa ja sen voi tehdä nimettömänä oman kunnan lastensuojeluviranomaisille. Lastensuojeluviranomaisten yhteystiedot löytyvät puhelinluettelosta tai internetistä oman kunnan sosiaalitoimiston kohdalta. Ilmoita kiireelliset tapaukset poliisille.
http://www.alalyolasta.fi/index.phtml?c=www&l=fi&s=250