Mitä tehdä kun tunteet ovat kadonneet?

Nyt tarvitsisin asiallisia vastauksia/ kokemuksia. Olen ollut mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta, ja meillä on pieni lapsi. Naimisiin menon jälkeen mieheni alkoin todella väkivaltaiseksi, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hän kontrolloi elämääni, sanoi mitä saan tehdä, mitä en. Hän kuvitteli "omistavansa" minut. Olin silloin niin "sokeasti" rakastunut, että hyväksyin tuon kaiken. Mieheni huono käytös jatkui samalla tavalla lapsemme synnyttyäkin. Haukkui, etten ole hyvä äiti, en osaa tehdä ruokaa... Sairastuinkin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Masennuksesta selvittyäni, terapiassa käydessäni aloin käsittelemään tunteitani, ja asioita mitä avioliittomme aikana oli tapahtunut, ja aloin ymmärtämään asiat mitä mieheni oli tehnyt. Vähitellen tuntui, että tunteeni häntä kohtaan olivat vähentymässä. En halunnut, että hän koskee minuun, en antanut hänen enään kontrolloida itseäni. Puhuin hänen kanssaan, että olisin valmis ottamaan eron, josta hän säikähti, ja käytös muuttui saman tien. Nyt meillä on mennyt vähän paremmin, mieheni on ollut todella ihana, mutta tuntuu, että en löydä enään tunteita häntä kohtaan. Rakastan häntä, mutten niinkuin aviomiestä, vaan kuin veljeä tai kaveria. Olen kertonut tämän hänelle, ja hän loukkaantui sydän juuriaan myöten. Hän sanoi, että rakastaa minua ja lastani eniten koko maailmassa, ja pyysi anteeksi kaikki tekemänsä virheet. Olen antanut hänelle anteeksi, mutta olisin valmis ottamaan eron hänestä saman tien.
Mitä minun pitäisi tehdä? Katsoa ja odottaa, jos tunteeni häntä kohtaan palaisivat, ja ottaa riski, että hän muuttuisi samanlaiseksi kuin ennenkin. vai lähteä suosiolla kärsineestä liitosta, ja särkeä hänen sydämensä? :'(
 
Näin on, ja siksi pelottaa laittaa taas kaikki tunteet peliin, pettymisen ja uudelleen särkymisen pelossa. Mieheni mielestä on kohtuutonta syyttää asioista jotka on tapahtunut menneisyydessä...
 
Suzyanne
Näin on, ja siksi pelottaa laittaa taas kaikki tunteet peliin, pettymisen ja uudelleen särkymisen pelossa. Mieheni mielestä on kohtuutonta syyttää asioista jotka on tapahtunut menneisyydessä...
Ei ole kohtuutonta olla rakastamatta ihmistä joka ei ole osottautunut rakkauden arvoiseksi. Miehesi teki emämunauksen käyttäytyessään sinua kohtaan niin sikamaisesti ja julmasti, hänen pitäisi ottaa vastaan tekojensa seuraukset. Ei rakkaudettomuuden osottamisella saa toista rakastamaan, vaan rakastamalla.

Ymmärrän erittäin hyvin tuonkin ettet raaski jättää miestä kun hän niin kovasti yrittää parastaan. Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa. Helposti sitä heltyy, varsinkaan kun ei itsekään toista vihaa, on kiintynyt vaikkei rakastakaan varsinaisesti.

Mutta en ainakaan minä pystynyt kovin kauaa jatkamaan. Ne miehen todelliset piirteet tulivat kuitenkin esille aika pian, ihan muutamassa viikossa. Mutta olen sitä mieltä että ihan hyvä antaa toiselle mahdollisuus vielä. Kun kaikki menee mönkään toisen, ja ehkä vielä kolmannenkin uuden yrityksen jälkeen, silloin eroa ei enää epäröi ja se alkaa tuntua helpotukselta.

Paljon jaksamista sinulle isoihin päätöksiisi. :hug:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
että sikäli
Kuules pikkuvosu, sinä ihan itse menit sen miehesi kanssa naimisiin ja jos sinä et hutsu ole, sinä pysyt ukkos kanssa aviksessa ja hoidat sen liittos kuntoon. Tosin mistäs minä mitään tiedän, kun olen ollut vasta 31 v. naimisissa.
 
Kiitos vastauksesta:). Jos mieheni suostuisi eroon, ja ilmoittaisi ettei hänelläkään ole tunteita, niin olisin valmis ottamaan eron heti. Mutta kun nyt ei ole kysä vaan minun omista tunteistani. Sitä olen juuri miettinyt, että kauanko pystymme jatkamaan tällaisessa tilanteessa. Olisi varmasti helpompi ottaa ero nyt, kun on vielä jonkinlaista kunnioitusta toista kohtaan jäljellä... Miten miehesi suhtautui, kun otit eron? "Selvisikö" hän siitä? Titenkin yksilö tapauksia kaikki.. :)
 
Kiitos todella "asiallisesta ja kannustavasta" kommentista. Onnea sinulle noin pitkään kestäneestä avioliitosta! Mutta tuskin olet ollut henkisen ja fyysisen väkivallan uhrina, muuten tuskin jättäisit noin lapsellisia viestejä.
 
[QUOTE="vieras";23789850]Enään=enää
Sydän juuria=sydänjuuria[/QUOTE]

Anteeksi kirjoitusvirheet, nyt ei kuitenkaan olla äidinkielen tunnilla! Luulen, että kaikki kuitenkin ymmärsivät asian ytimen.
 
[QUOTE="Apua";23789786]Perheneuvola. Sieltä saatte apua, mutta jonot voivat olla pitkiä ellei perheessänne ole kriisiä, kuten meillä oli miehen aggressiivisen käytöksen takia.[/QUOTE]

No mielestäni meillä on kriisi!! Koska emme voi enään asua yhdessä, ellei asioihin tule parannusta.. Kuinka nopeasti sitten saitte ajan?
 
"vieras"
Voi apua, mietitkö tosiaan sitä että lähtemällä särkisit miehesi sydämen... entä oma sydämesi, onko sitä kukaan arvostanut ja vaalinut?
Miten nopeasti saa aikoja riippuu varmaan aika paljon paikkakunnasta, suosittelen että haet mitä pikimmin apua itsellesi.
 

Yhteistyössä