Mitä tehdä, kun tietää olevansa alkoholisti, mutta ei pysty tehdä asialle mitään?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Mieti kumpi on parempi vaihtoehto: olet työtön, lapset menettänyt alkoholisti vai työssäkäyvä perheenäiti joka on selvinpäin?

Oma valinta se on, avun hakeminen. Ja ketään muuta et voi syyttä kuin itseäsi jos et hae.
 
.....
No lähdetäänpä siitä että tunnustat asian ainakin, joten sinulla on myös mahdollisuus parantua! Pakkohan sinun on yrittää, ei alkoholi voi olla niin rakas että sen takia ihminen lapsistaan luopuu! Nyt itseäsi niskasta kiinni ja apua hakemaan! Voisin vain kuvitella ettei lapsille parempaa joululahjaa olekaan kuin äidin raittius! Vaihda suklaaseen kuten minä:)
 
niunna
[QUOTE="a.p";25123224]Mistä sitä saa? Mitä konkreettisesti voi tehdä? Ja mitä saada tilalle? Elämä tuntuu vain niin paljon helpommalta ja mukavammalta, kun on ottanut.[/QUOTE]

Mitä saada tilalle? Jos sulla on lapsia niin saat tilalle hyvän ja turvallisen kodin etkä katkeruutta alkoholilla pilatusta lapsuudesta. Meet vaikka terveyskeskuslääkärin vastaanotolle tai työterveyteen. Onhan se helppoa ottaa mutta aika itsekästä yrittää aina päästä helpommalla. Tiedän ettei se oo helppoa, mä oon kanssa eläny viinan tärvelemää kaksoiselämää. Mun kaksoiselämästäni ei tosin tienny ku mun mies ja lapset. Muiden elämä oli kuheeta mutta mulla meni lujaa. Mut pysäytti se ku heräsin sairaalasta ku olin tanssinu kotona keittiön pöydällä ja kaatunu sillei että lasinsiruja poistettiin muutama tunti selästä. Mä sain hoidossa toisenlaisia malleja elää. Mä puran stressin nykyään vapaaehtoistoimintaan eläinten parissa (teen siis jotain mistä nautin) ja hankin itselleni työpaikan ettei tuu oltua liikaa yksin kotona. Alkoholia en ole edes haistanut vuosiin. Kyseessä oli mulle valinta ja valitsin perheen enkä alkoholia.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"tiina"
miten usein ja paljonko juot? me juopot osataan olla kieroja. itse luin jostain ettö usein hoidetaaan mm masis ja adistuslääkkeillä, menin sillä verukkeella lääkäriin. muutaman viikon rauhottavakuurilla säännöllisen lääkkeen lisöks alkoi hepotta....
 
Mene hoitoon.

Terveyskeskukseen
AA:han

Ihan sama minne, mutta jos valitset viinan, jätä miehes ( jos on ) ja lapsesi ( jos ei ole mistä, niin vähintään tässä kohtaa voisit jo huomenna aamusta varata ajan tk:n ) ja takaa heille hyvä elämä, äläkä ole itsekeskeinen kusip*ää ja varjosta heidän arkea alkoholilla.
Ja tiedän, että alkoholismi on sairaus, mutta siihenkin on hoidot!
 
tytär
soita a-klinikalle, tai neuvolaan tai työterveyshuoltoon, mihin tahansa oikeestaan. Eiköhän ne ohjaa eteenpäin.

Alkoholiin pakeneminen on keskenkasvuinen ratkaisu. Huono uutinen: kasvaminen tekee kipeää. Hyvä uutinen: kun luopuu juoponylpeydestä ja antautuu autettavaksi, voi kasvaa isoksi. Isoilla on lopultakin kivempaa, kun oppii käsittelemään tuskallisia asioita rakentavasti. Itsetunto kun pääsee syntymään, sitä ei enää halua eroon.

Jos katsot raitistuneita telkkarista, ne ovat iloista porukkaa. Juomattomat synkistelijät eivät vielä ole raittiita, vaan kärvistelevät kiirastulessa kun eivät ole osanneet muuttaa elämäänsä. Siitä vaiheesta varmaan nykyisin osataan auttaa eteenpäin paremmin kuin koskaan ennen.
 
Alkoholistin sisar
Alkuperäinen kirjoittaja tytär;25123406:
soita a-klinikalle, tai neuvolaan tai työterveyshuoltoon, mihin tahansa oikeestaan. Eiköhän ne ohjaa eteenpäin.

Alkoholiin pakeneminen on keskenkasvuinen ratkaisu. Huono uutinen: kasvaminen tekee kipeää. Hyvä uutinen: kun luopuu juoponylpeydestä ja antautuu autettavaksi, voi kasvaa isoksi. Isoilla on lopultakin kivempaa, kun oppii käsittelemään tuskallisia asioita rakentavasti. Itsetunto kun pääsee syntymään, sitä ei enää halua eroon.

Jos katsot raitistuneita telkkarista, ne ovat iloista porukkaa. Juomattomat synkistelijät eivät vielä ole raittiita, vaan kärvistelevät kiirastulessa kun eivät ole osanneet muuttaa elämäänsä. Siitä vaiheesta varmaan nykyisin osataan auttaa eteenpäin paremmin kuin koskaan ennen.
Oikein hyvin ja tyhjentävästi kirjoitettu!
 
Ei heru sympatiaa sori. Ihan sun oma valinta jatkatko juomista ja pilaat oman elämäsi lisäksi lastesi lapsuuden vai lopetatko sen, ellet muuten pysty niin varaa aika terveyskeskukseen tai työterveyteen heti huomenna, siellä osaavat auttaa.
 

Yhteistyössä