Mitä tehdä kun isi huutaa lapselle?

• Viestiketjun aloittaja liian julmaa?
  • Ensimmäinen viesti
liian julmaa?
Olen tässä huomannut että mies kieltää kaikesta tyttöämme, tyttö on nyt 2 wee. Ja sääntöjä tulee koko ajan lisää, minäpäs kerron joitain tässä...
Tosiaan joka päivä mies huutaa EI, EI SINNE, EI, POIS SIELTÄ, jne, ja aina kovaan ääneen että minäki joskus säikähdän ja tyttö alkaa joka kerta itkeä, ja tuntuu että pelkää joskus isäänsä kun mies esim lähestyy tyttöä kun tyttö tekee jotain väärin :(

- Ei saa hyppiä sängyssä missään nimessä
- Ei saa käydäkään aikuisten makkarissa, vaikka sielä olisin minä, mies hakee lapsen sieltä pois
- Ei saa tanssiakaan olohuoneen lattialla, harvoin
- Ei saa koskea mihinkään kaappiin, ei mihinkään, olohuoneen, keittiöön, eteisen kaappeihin, eikä mielellään tyttö saa tutkia omiakaan kaappeja omassa huoneessa
- Ei saa olla jääkaapin alla kerjäämässä
- Ei saa katsoa ikkunasta kuin kaukaa, ettei tule tahroja
- Jos lapsi itkee, kun on nälkä tai väsy jne, mies huutaa hiljaa, ja vie lapsen omaan sänkyyn että lopettaa huutamisen, hakee sitten kun on hiljentynyt, mutta lapsi ei saisi edes itkeä, siitäkin rangaistaan

Näitä on paljon, tässä vain muutama. Nyt vasta havahduin kun koko ajan kuuluu ei ei ei...
Olen sanonu miehelle että lopettaa ja hän haukkuu minut nössöksi että kuria pitää olla jne.
Lapsi on alkanu purra kynsiä vimmatusti, voisiko johtua tästä, että on hermostunut ja varuillaan?

o_O
Hirveä mies sinulla ja aivan varmasti lapsen kehitykseen vaikuttaa kaikki tämä! Anteeksi mutten voi muuta kuin miettiä miksi olet tuollaisen miehen kanssa joka kohtelee lastasi kuin "koiraa"?
Minulle lapsi on se tärkein ja jos mies olisi tuollainen en vaan katsoisi sivusta vaan lähtisin lapsen kanssa.

• Tykkää
Reactions: Corona77
"hui"
voi pientä parkaa, miehesi pitää lasta aivan liian tiukoilla, vakavia psyykkisia häiriöitä luvassa. hanki todisteita varmuuden vuoksi tästä henkisestä väkivallasta, jos joskus tulee vaikea huoltajuustaistelu.. itse kyllä olisin eron partaalla aivan varmasti jos mies ei ala antaa lapsen olla lapsi.

pier
Lapsesi on nyt jo saanut oireita. Tuolla tahdilla hänestä kasvaa todella sulkeutunut ja pahimmassa tapauksessa( kiitos isin) itsetuhoinen nuori nainen. Miehesi käytös EI todellakaan ole normaalai mutta tyttäresi käytös on. Kyllä lapsen pitää saada tanssia, juosta, nauraa , itkeä ym jotta hän oppii ilmaisemaan itseänsä ja tunteitaan. Jos kaikki tunteet tukahdutetaan(kuten miehesi nyt tekee) niin ei tytöstä tervettä kyllä kasva :(

"aloittaja"
joo ja meillä on koira, ja muutenki ahdas kämppä, niin koira ei saa tulla makkariin, no se on ymmärrettävää, eikä olohuoneeseen ja keittiöön jos jää makaan niin mies häätää eteiseen, voi ei, sitte jos alan puhua miehelle että anna olla esim koiran vaikka keittiössä ku ei oo tiellä, niin mies puhuu niin taitavasti että ei koiran paikka oo keittiössä ja sen ei tarvi sielä olla pälä pälä...
sama homma lapsen kans, kuria pitää olla, kaikkea ei tarvi tehä jne, mutta lapsi ei saa tehdä mitään, edes kiljua riemusta! pitäs olla vaan omassa huoneessa, ja hiljaa leikkiä sielä...
ja joskus ei saa olla omassa huoneessakaan jos just mies on siivonnut lelut....

Puhumattakaan siitä, että itkemisestäkin rangaistaan! Ihan sairasta. Pieni raukka oppii siihen, ettei negatiivisia tunteita saa missään nimessä olla olemassa, ja mitähän lie seuraa tunteiden tukahduttamisesta, varsinkin kun se alkaa jo noin pienenä!

Lähde, hyvä ihminen, jos miehesi ei järkipuhetta usko. Ota mies vaikka neuvolaan mukaan, ehkä kuuntelee ulkopuolista??

no huh huh, sinuna mä keräisin omat ja lapsen tavarat ja lähtisin nopeesti pois tollasen friikin luota. sais ukko jäädä sinne yksin raivoomaan ja määräilemään, eikä olis ketään häiritsemässä hänen elämäänsä. sun miehelläs taitaa olla jotain psyykkisiä ongelmia joihin kannattais hakea apua nopeasti.

"Vieras"
:( Todella surullista. Sinun täytyy miettiä, miten te voitte suhteessanne jatkaa... Tuo on huolestuttavaa. Mitä ikinä teetkin, niin annan yhden neuvon. Jos isä kieltää lasta, tai toruu, vaikka tekisikin tämän mielestäsi väärin perustein, niin sinä et saa mennä väliin puolustamaan lasta, sillä lapselle voi kehittyä tällaisista ristiriitaisista signaaleista narsistisia piirteitä. Sinun täytyy saada puitua tuota asiaa miehesi kanssa kahden kesken, ja mikäli ette löydä yhteistä säveltä, niin teidän täytyy ehkä lähteä eri teille. Lastanne suojellaksenne.

"aloittaja"
Kun mies tulee töistä, alan tarkkailla tilannetta, ja puutun seuraavaksi siihen kun mies alkaa kieltää lasta ihan turhasta, katsotaan miten onnistun, minähän olen aina väärässä ja nössö jne miehen mukaan...

"aloittaja"
apua, siis mies on narsistinen, olen itsekin vanki, ja nyt kun tuntuu että mies olisi parantumassa, huomasin miten hän kohtelee lastamme ja koiraamme...
luulin että hän kohtelee minua vain julmasti ja epäreilusti.

"vieraana"
No ihan kauheeta luettavaa!! En osaa muuta sanoa kuin mietippä eroa ihan tosissasi jos miehesi ei näe asiassa mitään ihmeellistä ja outoa! Voi pientä tyttöä:( 3 lapseni ja tyttö juuri samanikäinen, ja me molemmat vain nautimme kun tyttö tanssi, nauraa tms. Toki mielläkin ns.normi kuri lapsilla,. mutta tuo on jo sairasta...

vieras5
Siis olette varmaan tosi paljon puhunut asiasta ja sinä sata kertaa toistanut miehelle, että homma ei ole ok? jos, niin miten olisi perheneuvola. Sieltä varmaan löytyisi apua, esim. psykologilta tai jotain. kertoisit neuvolassa, niin varmaan osaisivat ohjata eteenpäin.

[QUOTE="aloittaja";24265218]apua, siis mies on narsistinen, olen itsekin vanki, ja nyt kun tuntuu että mies olisi parantumassa, huomasin miten hän kohtelee lastamme ja koiraamme...
luulin että hän kohtelee minua vain julmasti ja epäreilusti.[/QUOTE]
Älä jää yrittämään. Ota lapsi ja lähde. Mutta lähde niin, ettei mies tiedä etukäteen, eikä ole paikalla kun lähdette, ettei se lyö teitä. Et ole vässykkä! Tulet pärjäämään!

Yhteistyössä