Mitä tehdä irtokissojen kanssa? :(

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tässä meidän pihalla pyörii kissa/kissoja ja käyvät kuseksimassa pihalla olevassa autokatoksessa (joka myös varastonakin osittain).. En tiedä ollenkaan kenen kissa on. Ärsyttää, mutta tiedän ettei ole kissan syytä, joten ei tarvitse siitä erikseen huomauttaa :)

kissat ei kuulu ulos irralleen. olen todella kissarakas ja meillä onkin monta kissaa. enkä voi sietää että kissoja heitetään oman onnensa nojaan ulos yksin.
onko kaupungissasi mitään eläintaloa joka voisi ottaa vastaan kissat, jos et tiedä kelle kissat kuuluu. kissat ei kuulu muiden tonteille.

Viimeksi muokattu:
a.p.
Tämä on pieni kylä, mutta löysin netistä tiedot mihin voi löytöeläimiä viedä.. Kissa vaikuttaa vähän aralta, ainakin heti lähtee karkuun kun joku lähestyy.. Muutenkin täällä näyttää olevan niin leväperäistä tuo kissojenpito, nytkin pakkasta -11 ja kissat vaan ulkona vapana..

Tämä on pieni kylä, mutta löysin netistä tiedot mihin voi löytöeläimiä viedä.. Kissa vaikuttaa vähän aralta, ainakin heti lähtee karkuun kun joku lähestyy.. Muutenkin täällä näyttää olevan niin leväperäistä tuo kissojenpito, nytkin pakkasta -11 ja kissat vaan ulkona vapana..
he varmasti osaavat auttaa myös kissan kiinni saamisessa. ainakin täälä eräs löytöeläintalo auttaa siinä

"vieras"
Maalla on ihan normaalia, että kissat ovat pihalla vapaasti ja saattavat naapurinkin puolella käydä. Monella vielä kissoja. Omat kissat kyllä yleensä ihan kotipihalla, mutta naapureiden kissoja tulee kyllä käymään. Eräälle, joka häiritsi meidän kissoja (tappeli, söi pihalta ruoat), heitin vettä päälle, että tajuaisi olla tulematta uudelleen.

a.p.
[QUOTE="vieras";28083959]Maalla on ihan normaalia, että kissat ovat pihalla vapaasti ja saattavat naapurinkin puolella käydä. Monella vielä kissoja. Omat kissat kyllä yleensä ihan kotipihalla, mutta naapureiden kissoja tulee kyllä käymään. Eräälle, joka häiritsi meidän kissoja (tappeli, söi pihalta ruoat), heitin vettä päälle, että tajuaisi olla tulematta uudelleen.[/QUOTE]

Minua ei kyllä muuten kissat haittaisi, kun eläinrakas ihminen olen, mutta tuo tarpeiden teko ottaa päähän.. Ja liekö leikattujakaan, aika vastuuttomia omistajia..

"vieras"
Minua ei kyllä muuten kissat haittaisi, kun eläinrakas ihminen olen, mutta tuo tarpeiden teko ottaa päähän.. Ja liekö leikattujakaan, aika vastuuttomia omistajia..
Ei ole omistajasta kiinni tekeekö tarpeita naapureiden pihalle. Johonkin kuitenkin on tehtävä, tietysti usein omalle pihalle ja kuuluisikin, mutta kissoja ei voi opettaa. Saattavat jopa merkata reviiriään myös teidän pihalle kusemalla. Kaikki eivät halua eläimiään leikata ja ymmärrän sen kyllä, mutta jos haluaa, ettei synny kissanpentuja, kannattaa leikata se tyttökissa, niin leikkaamattomista kolleista ei ole haittaa. Meidän oli kyllä pakko leikata poikakissat, kun lähtivät pitkille matkoille ja meinasivat monesti hävitä. Että senkin takia kannattaisi leikata, jos haluaa kissojen pysyvän tallessa.

Minä tekisin sinuna niin, että yrittäisin häätää kissan pois. Kissat vihaavat yleensä vettä. Eli jos mahdollista, heität kissan päälle vettä aina kun mahdollista. Koira olisi kaikkein paras pitämään kissat pihalta pois. Oma kissa voi olla myös ihan hyvä vaihtoehto, niin kissa tajuaa, että on tullut toisen reviirille.

Pidän kissoja vähän "villieläiminä", kuten vaikka karhuja. Ei sillekään voi mitään, jos omakotitalon pihalla käy karhuja. On vaan hyväksyttävä se tosiasia.

Kissojen tulisi saada elää vapaasti ulkona. Kissat ovat sen verran ketteriä, että mitkään autaukset eivät auttaisi. Ainoastaan valjaat pihalle, mutta pitäisin sitä vähän väärän. Kaupungissa tietysti pakollista, kun siellä jää niin helposti auton alle ja on muutenkin vaarallista.

a.p.
[QUOTE="vieras";28084098]Pidän kissoja vähän "villieläiminä", kuten vaikka karhuja. Ei sillekään voi mitään, jos omakotitalon pihalla käy karhuja. On vaan hyväksyttävä se tosiasia.[/QUOTE]

Huhhuh...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28084098]Minä tekisin sinuna niin, että yrittäisin häätää kissan pois. Kissat vihaavat yleensä vettä. Eli jos mahdollista, heität kissan päälle vettä aina kun mahdollista.[/QUOTE]

Niin, että pakkasella heität vettä niskaan? Jep, erittäin fiksua... :headwall:

Yhteistyössä