Mitä tehdä, hyvin alkanut laihdutus takkuaa ummetuksen takia :(

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen juonut paljon, noin 1,5 litraa vettä päivässä sekä 1,5 litraa Detox-juomaa. Ei sokeria eikä valkoisia vehnäjauhoja. Aamu- ja iltapuurot kaurapuuroa ja marjoja, ateriat niukkia, vähän öljyäkin olen lisännyt salaattiin, kasviksia syönyt, ja nyt parina päivänä ottanut Fructolax-kuution. Kävelyllä ja uimassa olen käynyt pari kertaa päivässä. Ahdistaa tää olo, tänään vatsa toimi mutta edellisen kerran maanantaina, paino on tällä viikolla noussut puoli kiloa ja vatsa pömpöttää. Viime viikolla paino laski 2kg josta olin tosi iloinen. Ymmärrän kyllä että jos syö vähän niin eihän sitä kakkaa niin paljon tule, mutta nyt sekin vähä on kyllä jämähtänyt jonnekin suolenmutkaan eikä liiku. Mitä tehdä?

ap.
[QUOTE="mona";28577448]Juotko kahvia? Itsekin olen dieetillä ja kahvi pitää mahan toiminnassa.[/QUOTE]

En tykkää kahvista, joskus juon vihreää teetä, auttaisikohan se?

Tyhmänä
Siis mitä ihmeen väliä, vaikka ummettaakin? Mun laihdutusta se vaan auttaa, kun ei sitten tee mieli syödä. Kilothan karisee sitten pois, kun ummetus helpottaa. Rasva palaa kyllä samaa tahtia kuin, jos ei ummettaisi. Et kai ole vaa'an orja?

"bbb"
Ummetus saa olon epämukavaksi, raskaaksi, että kyllä sillä on väliä.
Mutta järeämpää ulostuslääkettä vaan kehiin, Toilax tms.
Tai osta Metalaxin röntgenpakkaus niin saat suolen kokonaan tyhjäksi. ;)

"vieras"
En tiedä auttaako nämä asiat sua kun sulla liittyy selvästi dieettiin tuo, mutta voisin kertoa miten oon ite selättäny oman ummetus -taipuisuuteni, jos niin voi sanoa :D Eli ennen saattoi olla suolen toiminnalla kolmekin päivää väliä, mutta nykyään maha toimii päivittäin kellon tarkalleen.

-Vähähiilihydraattinen ruokavalio, tosin en nyt kovin lihalla ja rasvalla rällättele, mutta pastan ym sijaan vihanneksia ja salaattia, ei leipää, rasvana voita ja kookosöljyä, kaikki maitotuotteet täysrasvasina.
-Paljon niitä vihanneksia, itse syön 500-1000g/pvä.
-Vettä vähintään 1,5l päivä
-Säännöllinen ruokailu ja napostelun lopettamina. Syön 2-4h välein 4-6ateriaa/pvä, eivätkä edes kaikki ole pieniä. Jokainen ateria sisältää vihanneksia/hedelmiä ja hieman proteiinia. Välipalani saattaa olla esim graavilohta&hapankaalta, omena&pähkinöitä jne. Tämän on ollut mielestäni se kaikkein tärkein asia mahan toiminnalle, että ruokarytmi pysyy ja säilyy, ja napostella ei saa :)
-Magnesium tabletti iltaisin

Käy myös laihduttajalle, mulla on lähtenyt 5kg tuolla ruokavaliolla normaalipainon sisällä.

Yhteistyössä