Mitä tehdä herukoista?

Pakastin on melkein täynnä sekä musta- että punaherukoita. Mitä niistä voi tehdä? Keräsin ne alunperin glögiä varten, mutta en saanut sitten ennen joulua tehtyä. Kokeilin marjapiirakkaa, johon tuli punaherukoita ja kermaviili-täyte, se on aivan liian hapanta, meni roskiin.

Pitääkö mun vain viskata ne tuolta menemään, vai löytyiskö keltään mitään semmosta ohjetta mihin mä saisin noi käytettyä? Mehut ja alkoholijuomat on poissuljettuja eikä meillä mene oikein mitkään hillotkaan :(
 
rew
Jos tuo kermaviilimarjapiirakkakin on teille liian hapanta, niin suosittelen siinä tapauksessa antamaan herukat naapurille! Oikeasti, niitähän voi käyttää ihan mihin tahansa marjapuuroon, rahkaan, piirakkaan, marjahyytelöön, tuoresurvokseen, mehuun, pirtelöön, kiisseliin jne. jne. Jos herukoiden happamuus on saatava piiloon, niin marjojen terveellisyys katoaa sen tarvittavan sokerivuoren alle.
 
tuo ne punaherukat tänne :p :p

tee puna-mustaherukkapiirakkaa, tai yhdistä ne punaherukat mustikkaan tai mansikkaan, makeat marjat kompensoi sitä punasten ärpäkkyytä. Mä ite laitan niitä jogurtin ja rahkan sekaan ja vähän hunajaa, sikahyvää!
 
vieras
herukat on meillä herkkua=)

tee vaikka pirtelöitä banaanin, vaniljajätksin ja maidon kanssa? muffinsseja? puuroja? miksi mehut on poissuljettuja? mustaherukkamehua parempaa ei olekkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NinaRinsessa:
Pakastin on melkein täynnä sekä musta- että punaherukoita. Mitä niistä voi tehdä? Keräsin ne alunperin glögiä varten, mutta en saanut sitten ennen joulua tehtyä. Kokeilin marjapiirakkaa, johon tuli punaherukoita ja kermaviili-täyte, se on aivan liian hapanta, meni roskiin.

Pitääkö mun vain viskata ne tuolta menemään, vai löytyiskö keltään mitään semmosta ohjetta mihin mä saisin noi käytettyä? Mehut ja alkoholijuomat on poissuljettuja eikä meillä mene oikein mitkään hillotkaan :(
marjapiirakka:

1,5dl sokeria+2 munaa vatkataan keskenään
2dl jauhoja +1tl leivinjauhe lisätään
100g sulatettua margariinia lisätään
Päälle voit laittaa, omenaa, mustikoita, herukoita + sokeria ripotttele

200 asteessa n. 1/2 tuntia.
Marjat uppoavat taikinaan ja eivät sitten ole niin karvaita :) lastenkin on helppo syödä tuota.

Mikset mehuja keitä? Talvihan ois ihanne aika juoda niitä.

vispipuuroon voi käyttää punaherukoita, mustaherukkasose on hyvää kanan ja lihan kanssa.
 
Ei meitä ole kuin minä ja mies ja molemmat juodaan mieluummin vettä ku mehuja. Yleisesti ottaen kaikki jälkiruuatkin jää syömättä.

Tänään valmistui vispipuuro punasista ja se on maidon kanssa hyvää. Hyvä välipala leivän ja hedelmän sijasta.

Huomaan, että me ollaan tosi nirsoja, vaikka kuvittelin muuta :ashamed:. Jotenkin kaikki ruuat menee, mutta tällaset "herkut" ei! Noh, täytyy ostaa valmista vaniljakastiketta ja piirakkapohjia kaappiin ja tehdä piirakoita vieraille, kunhan tämä pikkunen täältä masusta syntyy. Silleen saan nuo ainakin kulumaan. Ensi kesänä otan sitten opikseni ja vien kaikki marjat noista pensaista muille.

 

Yhteistyössä