Mitä teette lastenne kanssa ulkona?

  • Viestiketjun aloittaja voei
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Pyöräillään, tehdään kävelyretkiä lähimaastoon tai kauemmas. Lapset leikkivät pihan muiden lasten kanssa hiekkiksellä, kiikuilla, yms.
Miksi sitä pitää jumia siihen hiekkikselle :snotty:
 
Tehhään pihahommia,potkitaan palloa,juoksennellaan ja tutkitaan mitä kaikkea sulavan lumen alta paljastuu.Tehdään myös makkaranpaisto-retkiä luonnonhelmaan sekä rattaillaan pitkin kyliä.Meitä ei paljon hiekkiksellä näy =)
 
Suzyanne
Käydään leikkipuistossa, poika 11 kk vasta lähinnä mönkii maassa, tai sitten keinutaan. Lisäksi poika nukkuu päikkärit useinmiten rataslenkillä, se on erittäin hyvä keino saada itsekin liikuntaa, ex-sohvaperuna olen.. B)
 
jassåå
tänään oltiin 11kk tytsyn kanssa pihalla,käytiin metsässä ja leikkipuistossa. Maassa saa kontata ja tutustua käpyihin sekä keppeihin :) Sitten käydään yleensä 2 kertaa vaunulenkillä koiran kanssa.
 
Kaksivuotiaan äiti
Tänään siivottiin pihaa, heiteltiin fresbeetä ja puhalleltiin saippuakuplia. Eilen opeteltiin pyörällä ajoa, pelattiin sählyä ja siivottiin pihaa sekä oltiin kavereitten kanssa leikkiksellä. Mä juorusin äitien kanssa ja kersat pyöri keskenään.
 
Poika kohta 4vee. Kävely- tai pyöräretki, usein poiketaan leikkikentällä. Kotipihalla puuhastelua, jolloin lapsi joko osallistuu pihatöihin tai leikkii yksin keinussa/hiekkalaatikolla/kiipeilytelineellä/tai jotain muuta. Eilen pelasin jalkapalloa ja leikin piilosta yhdessä lapsen ja naapurin mukulan kanssa.

Mustakin on mukava mennä metsään. Viime kesänä mentiin kävelyretkille usein rattaat tukena, joten metsään ei silleen menty tutkimaan (kävelyreitti toki meni metsässä). tänä vuonna varmasti enemmän oikeita metsäretkiä.
 
harmaa vieras
Mitäs me on tänään tehty ulkona? Lapsi on heittänyt pipoa ojaan, tippunut trampoliinilta (jossa on suojaverkko!), syönyt multaa, heittänyt mua hiekalla, yrittänyt karata rantaan ties kuinka monta kertaa, kaatunut niin monta kertaa, että kädet auki (mutta ei se menoa haittaa!), kävelty 4 kilsan kävelylenkki (lapsi käveli itse) ja nyt se nukkuu päikkäreitä ja mä saan hetken hengähtää...! Niin ja ulkona on huomattavasti helpompaa kuin sisällä... Kolmas lapsi ja takuuvarmana viimeinen!
 
vieras
Pyöräillään, käydään metsäretkillä, leikitään hiekkiksellä, käydään puistossa, maalataan katuliiduilla, kiikutaan,raksaillaan (lapsilla oma minivasara, nauloja ja vanhoja laudan pätkiä, johon voi naulon paukuttaa..), käydään kävelyillä ja otetaan mukaan yleensä pikku pussukat ja suurennuslasi (tutkitaan mitä kaikkea löytyy ja hyvät "aarteet" kerätään talteen)..
 

Yhteistyössä