Mitä teette kun saatte lapsista vapaa-illan?

Yleensä jos on lapsi hoidossa, niin ollaan oltu ulkona tai leffassa. Niin, ja tanssikurssilakin käytiin, mutta sitä varten ne hoitajat hommattiin.. =) Huomenna tyttö menee hoitoon, ja mennään miehen kanssa molemmat kavereiden polttareihin. :D
 
Tiia-76
ravintolaan kun ollaan ensin istuttu iltaa jonkun luona.En siis pääse enää kovin usein mihinkään.Meillä 2 lasta.nuorempi on puolitoista vuotias ja viimeksikin ikävöi niin kovasti, että oli itkenyt koko illan eikä paljo nukkunut koko yönä. Ja meillä on kanssa niin, että mies menee kaverien kanssa kun huvittaa ja mä oon lasten kanssa kotona.Ja sitte kun pääsen sen kanssa jonnekin, se haluaakin jo kohta takasi kotia nukkumaan.
 
BELLA1
Yleensä saahan hetki olla kahestaan ukkokullan kanssa ku kävästään mummolassa, sillon käyään (miehen kotipaikkakunnallakun ollaan)kylässä kavereilla tai syömässä hampparia, jätskillä ym....kerran käytiin ukon kanssa kalassa! oli muuten uskomattoman hauska reissu!!(kala ei syöny, mutta muuten onnisti..) ;) :whistle:
Muuten riippuu ajasta... kaupungilla ostoksilla, syömäsä jos ollaan kahestaan...jos taasen yksin pääsen, meen käymään kavereilla, kaupungilla tjms...
 
lami
Ei kovin usei ole ollut lapsi hoidossa, 3krt ja nyt hän on 9kk. Ekalla kerralla mentiin miehen kanssa ravintolaan+leffaan, toisella kerralla rentouduttiin kotona, kolmannella kerralla oltiin hautajaisissa. Vain yhden kerran ollut yökylässä muuten päivän hoidossa.
 
Mikä on vapaa-ilta?

Se on kyllä tosi että vanhempien pitäisi saada (halutessaan) olla ihan vaan kahdestaan ja haluamallaan tavalla ylläpitää suhdettaan. Lapsethan siitä vaan hyötyy kun vanhemmilla on hyvä mieli.

Mutta se ettei esim. mies anna naisen lähteä illalla minnekkään koska mies jäisi silloin "yksin" lasten kanssa on ihan suoraan sanottuna #&%?$!*ä.
Ja osotus siitä ettei miestä oikeesti kiinnosta puolisonsa mielipiteet ja toiveet ja ettei niin kovin välitä lapsistakaan...
Itse olen "vapaa-iltana" nuorisonn kanssa vapaa-ehtoistyössä erinäisten yhdistysten yms. tuumoilta.
Kerran kas vuoteen on joku oikeesti hyvä syy lähteä alkoholin perään, muttei oikein sekään kiinnosta. Mutta ois ihan kiva kyllä olla muuten vaan "vapaammin" niiten muutaman kaverin kanssa ja ilma lapsia.

Ja eipä tuota yhteistä aikaa miehen kanssa kyllä tule vietettyä kun ne pakolliset kaks kertaa kuussa..
 
UHMIKSEN ÄITI
Mulla on vapaa jokatoinen vkl,kun tytär menee isäänsä morjestamaan. Joskus useemminkin,miten nyt sovitaan exän ja äitipuolen kanssa. Ne pitäis vaikka jatkuvasti,että melkein saa pitää kohta kynsin hampain tytöstä kiinni,hih. Vapaalla vuokrailen elluja videovuokraamosta,syön ja juonkin. Olen vaan ja löhöilen pääasiassa. Joskus hyppään junaan ja käyn systerin luona. Viihdyn yksin omissa oloissani,joten ajantappaminen ei muodostu ongelmaksi koskaan. Nyt on lapsi mummolassa niin seikkailen tässä netin ihmeellisessä maailmassa hetken,aika uutta ja ihmeellistä vielä mulle.. :D
 

kuulostaa kivalta :) paitsi että kerro et minkä takia ei kumpikaan ole halukas lähtemään illanviettoon yksin tai siis kavereiden kanssa? eikö se ole myös erittäin tärkeää? mulla nimittäin yksi ystävä joka asuu kaukana ja hän ei ikinä tule ilman miestään kylään, eikä ikinä voida lähteä yhdessä baariin ym.. aivan mielettömän tylsää jotenkin. itsekin elän avioliitossa ja meillä on poika, kuitenkin minä ja mieheni käymme molemmat ihan vain kaverien kanssa baareissa välillä.
[/quote]

Kaikkia ei se baareissa käynti välttämättä kiinnosta edes yhdessä, saati että viittis "yksin" lähteä... Me mielummin vietämme vapaa-illat joko kaksistaan kotosalla, tai kaveriporukalla iltaa istuen niin, että kuulee mitä toinen puhuu... Tietysti kerran pari vuodessa on ihan kiva päästä baareilemaankin... Nykyisin kylläkin noita täysin vapaailtoja tulee todella harvoin, ehkä kerran 3 kuukaudessa, kun noita lapsia on jo kolme, niin aina ei kaikkia saa yökyläilemään. Mutta sekin on jo "juhlaa" kun saa edes osan välillä "pois jaloista".. Jää enemmän aikaa meille kahdelle!
 
harakanvarvas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 12:30 vieras kirjoitti:
karseata että ihmisten pitää ottaa lapsistaan vapaata, jotta pääsevät juomaan!!!!!
Just just....Hei aina äidit ei lähde juomaan jos tajuat ja kai nyt ÄITIKIN on ihminen ja hänellä oikeus nähdä kavereita baarissa ja pitää silloin tällöin hauskaa vai tekeekö se sinusta huonon äidin??? :eek: :eek: :eek:
 
viimex poika ollu hoidossa ilman mua siis niin vuosi sitten..silloin mentiin laivalle tuttava parin kanssa..nyt jos saisin hoitoon niin herkuttelisin ja löhöisin vaan sohvalla/sängyssä..ja ihan itekseen kiitos..
 
Meillä on onneksi isovanhemmat asuu lähellä ja niitä on kuusi kappaletta.Melkeen aina saa lapsenvahdin kun pyytää.Silloin käydään jääkiekkopeleissä,ravintolassa syömässä tai ollaan ihan vaan kotona.On ihanaa olla kun on välillä hiljasta.Meillä on kolme lasta. :heart:
 
anu
Ollaan mieheni kanssa sovittu "omat ajat" harrastuksille..yllätys, yllätys, miehelle sitä liikenee melkoisesti. Käyn aerobicissa/salilla n. 3krt/viikossa. Yhteistä aikaa ei oikeestaan ole, mutta kolmestaan kyllä käydään ulkoileen tms.

Tulihan tuota käytyä baarissa viikonloppuna, kummitäti tuli meille yöksi lapsenvahdiksi..Oli tosi kiva päästä pitkästä aikaa tanssiin ja näkeen vanhoja tuttuja!
 
helinä83
Kun tylleröisemme on ollut muutaman kerran yö kylässä niin ollaan mieheni kanssa tehty kotona tortilloja sekä muita herkkuja ja polteltu pikkusen pilveä katottu joku hyvä leffa ja nautiskeltu vain toisistamme Mutta nyt kun masulissani on toinen vauveli niin eipä ole tarvetta viedä tylleröä hoitoon sitten 9kk päästä joskus taas isi ja äiti viettää yhteistä viikonloppua tehden paljon rakkautta :hug: =)
 
lennu82
meillä lapsi vasta tulos,mut ajattelen et hoitajaa tarvitaan kun halutaan viettää ilta kahdestaan,syödä hyvin,käydä leffas ja jotain muutakin ;)
ja tietenki jos lähdetään kunnolla tuulettuun,joku taisi olla tos aika pahana siitä mut mun mielestä lapsi on silloin hyvä viedä hoitoon,muistan omasta lapsuudestani et ei tuoksunu aamulla kivalle kun äiti oli ollu "tuulettumas"..paitsi sitä en ymmärrä et sinne pitää mennä joka viikonloppu tai joka toinen,itselläni on yks tuttu joka käy melkein joka vkloppu(on yksinhuoltaja)ja lapsen vie kavereille hoitoon ja jos kaveri ei ota niin vedetään herneet nokkaan..joskus tuntuu et pääseepä siinä yksinhuoltaja helpolla(siis tämä kyseinen tapaus,en todellakaan tarkoita yleisesti kaikkia!)! :/
 

Yhteistyössä