Mitä teette kun lapsi kipeänä ettekä VOI lähteä töistä?!

• Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Näitä lukiessa tulee mieleen kuinka hyvä lapsilla on olla, kun on äiti kotona hoitamassa oli sitten kipeä tai terve... :)
Joo paitsi jos äiti vaikkapa katkaisee kinttunsa ja tulee lähtö sairaalaan....tms....

kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Näitä lukiessa tulee mieleen kuinka hyvä lapsilla on olla, kun on äiti kotona hoitamassa oli sitten kipeä tai terve... :)
Joo paitsi jos äiti vaikkapa katkaisee kinttunsa ja tulee lähtö sairaalaan....tms....
Lapset mukaan jos isä ei ehdi kotiin... :)

ap
Voi itku... nyt vasta luin tän ketjun jonka aloitin... tai siis luin ekan sivun.
On se ihme, miten paskaa saa niskaan vaikka miten rakentavasti yrittäis hakea vertaistukea ja neuvoja. Että ottaa päähän et meninkin kysymään.
Ei, kukaan ei ole korvaamaton. Missä kohtaa sanoin niin?
Ja joo, onhan se hienoa jos vois olla kotona aina lapsen kanssa eikä töitä tarttis tehdäkään. Ja laadidaadidaa.
Enkä lukenut kuin ekan sivun. Riitti mulle. Kiitos ja kumarrus niille, jotka oikeesti ymmärsivät hätäni ja sain tukea.

MM
Onhan se töistä poisjäanti tai kesken lähteminen välillä tosi hankalaa. Mutta minkäs teet. Itse olen lääkäri ja tuo auheuttaa suoraan potilaitten aikojen perumisen tai siirtämisen, usein se seuraava vapaa aika voikin olla sitten vasta kolmen viikon kuluttua. Harva potilas tuosta on ilahtunut. Erityisen ikävää on, jos potilas on huonokuntoinen vanhus, jonka omainen on varta vasten ottanut töistään vapaata saattaakseen potilaan lääkäriin ja sitten saa kuulla, ettei lääkäri olekaan tänään paikalla.
Ei meille pahemmin oo kesken päivän soiteltukaan, jos kuumetta nousee, niin yleensä eivät soita, tietävät etten sinne kuitenkaan viidessä minuutissa singahda, työmatkoihin kun jo pelkästään menee 40 min. Rinnastan tilanteen aika lailla omaan sairastumiseen, pakko on joskus lähteä, vaikka sairaampana töissä olenkin kuin mitä antaisin lapseni päikyssä olla. Jos taas alan oksentaa ja ripuloimaan niin aika nopeesti tulee pois lähdettyä, tuskin kovin moni potilaskaan oksentelevan lääkärin vastaanotolle haluaa tulla. Vastaavasti oksenteleva lapsi tulisi haettua niin pian kuin mahdolista.
Menee vähän ohi aiheen mutta ollessani kohdunulkoisen raskauden takia poissa töistä peräti kolme päivää, sain eräältä potilaalta nuhtelevan kommentin: "Minulla oli kyllä aika jo aiemmin mutta lääkäri olkin sitten lomailemassa!"

Vieras
Joku varasysteemi olisi hyvä jos ei tosiaan tukiverkkoja ole. Just nää varamummot, joku äiti joka on päivät kotona tms.. Voisin hyvin kuvitella itse olevani jonkun tutun lapselle se varahakija, kun itse tässä kotona tai lähistöllä yleensä päivät olen.

Ei kaikilla mitenkään voikaan ne tukiverkot olla lähellä!! Tiedetään että ollaan harvinaisen onnekkaita kun on puolen tunnin etäisyydellä suunnilleen koko suku. Meillä tulee olemaan tukiverkot kanssa tarpeen, kun itse lähden opiskelemaan. Ei sieltäkään nyt ihan koska vaan voi singota lasta hakemaan! Miehen työstä periaatteessa voi lähteä osan ajasta mutta iso osa on myös sellaista että työn alla oleva homma nyt vain täytyy tehdä loppuun ennen kuin lähtee. Ei kaikki työt ole sellaisia mihin voi tulla sijainen jatkamaan.

Varsinkin hoitohomman alussa kun lapset sairastavat usein, on se apu varmasti usein tarpeen..

Yhteistyössä