Mitä teen??

Miehelläni on edellisestä suhteesta 6-vuotias poika, joka on huostaanotettu pojan äidin alkoholismin takia. Nyt hänet on sijoitettu äidin vanhempien luokse, mutta sielläkin on samanlaista alkoholismia...Olen tehnyt ilmoituksia sosiaaliviranomaisille, muttei tunnu auttavan, mitä voin siis tehdä enää, ettei pojan tarvitse tuollaista katsoa. Sijoituksen tarkoitus on kuitenkin turvata lapsen normaali kasvu ja kehitys ja tuolla tavalla se ei toteudu??!Itse olen lapsena joutunut katsomaan biologisten vanhempieni juomista ja tiedän ettei ole mitään mukavaa katsomista:(
 
Silloin kun oli puhetta pojan sijoituksesta miehelläni oli sellainen elämäntilanne ettei pystynyt huolehtimaan pojasta ja nyt ei pysty enää ottamaan poikaa asumaan meille kun isovanhemmat esittää niin hyvin palavereissa että kaikki on hyvin ettei sosiaalityöntekijät näe mitään syytä miksi pojan pitäisi meille muuttaa:(
 
"vieras"
luulis että isällä ensisijaisesti oikeus huoltajuuteen, siis ennemmin kuin isovanhemmilla..onko miehellä sitten myös jotain sellaista taustaa ettei sos.viranomaiset halua lasta hänelle antaa?
 
Mä kyllä ihmettelen suuresti että miks ei voi olla isän luona. Yhden huostaanoton vierestä seuranneena tiedän että aina pyritään vanhemman luokse sijoittamaan, jos se vaan on mahdollista. Eikä tässä tapauksessa annettu isovanhemmille edes mahdollisuutta ottaa lasta heille.

Mikä se elämäntilanne on ettei pysty huolehtimaan lapsesta? Jotain mätää tässä jutussa nyt on. Sun miehes pitää kertoa niille sossuille millasta siellä mummolassa on ja tehdä asioille jotain. Sun on vähän huono silleen vakavasti puuttua.

No toivottavasti lapsi pääsee hyvään paikkaan asumaan.
 

Yhteistyössä