Mitä teen, nyt kävi hassusti laskujen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti
Nolo
Elikkäs kertaakaan näin ei miulle ole käynyt, mutta nyt laskuja on pino yli 250? edestä vaikka yleensä on vain noin 50-70?..monista on mennyt jo eräpäivä tässä tällä viikolla eli sinne ei voi soittaa ja siirtää aikaa ja kahdesta laskusta joissa on aikaa, summa on niin pieni että se ei oikeen auta...ja on ei tärkeitä ja mutta myös tärkeitä laskuja joita maksamatta ei voi jättää jos mieli tekee liikkeelle...

Avittaakohan jokin taho tälläisessä tilanteessa...kertaakaan näin ei ole käynyt ja olen hyvin häpeissäni asiasta..
 
Minusta tuo loppusumma ei ole paljoa, meillä on pelkästään sähkölasku tuonverran :ashamed:
Mutta kannatta akokeilla soittaa niille joissa on isoimmat erät, vaikka eräpäivä opn jo mennyt niin voivat antaa lykkäystä silti.
 
no
Ei sillä ole merkitystä vaikka eräpäivä olis mennyt jo.
Soita ihmeessä ko. paikkoihin ja sovit reippaana uudet eräpäivät ja jos voit
niin maksa ihmeessä niitä pikku laskuja pois jo jaloista.
Kannattaa sopia saajan kanssa koska he laittavat ne lopulta perintätoimistoon josta tuleekin sitten käsittämättömiä kuluja päälle.
Tietystihän heidän on ensin laitettava huomautuslasku.
Soskusta saa apua jos tulos pienemmän kuin menot.
 
sovi
Nyt hop hop sopimaan!!!

Oliski noin vähän, pitäis itsekin alkaa näpytellä laskut ja yleensä se on reilu 1000e kun menee kaikkinensa viimeinen päivä maksuun tavaraa.
No, jokaisella varmaan ei sitä rahaa liikaa ole ja kaikki on suhteellista.
 
Nolo
Olen siis muutenkin soskun asiakas ja eilen kävinkin siellä, mutta vasta kotio tultua kun katoin laskut tälle päivälle huomasin sen että laskuja on liikaa...auttaakohan ne tällaisessa kertaluontoisessa tilanteessa vielä lisää...en varmasti anna enää kasaantua uuestaan...ensimmäinen kerta sinä aikana kun olen perheeni kanssa asunut..miltei 8 vuoteen
 
käy
Soita sinne soskuun ja kysy.
Kyllähän heidän on autettava jos tulot ovat vähemmän kuin menot ja siihen ne nenäänsä kohden jäätävä summa.
Älä missään nimessä jätä tekemättä mitään, eli aloittasin sinuna soskusta ja sitten soittaisin ko. firmoihin ja pyytäisin eräpäivän lykkäystä.
Kyllä ne siihen suostuu kun se on halvempaa kuin se, että alkavat periä perintätoimiston kautta.
 
?
Vaikka eräpäivät ovatkin menneet umpeen niin aina kannattaa soittaa laskunlähettäjälle. He suhtautuvat erittäin myönteisesti. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Hoida itse soittamalla ko. yrityksiin. joka kunnalla on velkaneuvonta mutta hekin sanovat sinulle samaa, että soita vaikka eräpäivä on mennyt.

Ethän halua itseäsi velkahevettiin, ulosottoon tmv. soittamalla niistä selviää

tsemppiä
 
Nolo
meneeko eräpäivien siirrosta lisämaksu...kun joltain menee se 5e...ainakin elisalta kun niiden laskutusongelmien vuoksi tuli 3 kk laskut kerralla ja niitä aikoinaan sovin niin tais ennä tuo 5?...kun jos laskuja 10 joita siirtää niin se tekee jo 50e
 
Nolo
Kyllä minä sen uskon että järkkääntyy ja täällä soittoaika soskuun vasta 10 joten soittelen sen jälkeen jos en sieltä apuja saa...kun ostin itselleni ja pojalleni pyörät ja sain pojan pyörän vain soskusta, niin sen takia on tiukempaa..kun miulle sanottiin että pyörät saa sieltä niin en omaani saanut, niin sen takiakin tämä tilanne vielä kireämpi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Kyllä minä sen uskon että järkkääntyy ja täällä soittoaika soskuun vasta 10 joten soittelen sen jälkeen jos en sieltä apuja saa...kun ostin itselleni ja pojalleni pyörät ja sain pojan pyörän vain soskusta, niin sen takia on tiukempaa..kun miulle sanottiin että pyörät saa sieltä niin en omaani saanut, niin sen takiakin tämä tilanne vielä kireämpi
Eli päätit ratkaista asian näin? Kun et suoraan rahaa saanut pyörääsi varten, niin ostit kuitenkin ja nyt menet vinkumaan jälkikäteen? Vittu mikä tyyppi. Jos ei rahaa ole pyörään ilman sossua ja sossu ei rahaa anna, niin sitten ollaan ilman. Tai mennään töihin tienaamaan fillarirahat.
 
Nolo
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Kyllä minä sen uskon että järkkääntyy ja täällä soittoaika soskuun vasta 10 joten soittelen sen jälkeen jos en sieltä apuja saa...kun ostin itselleni ja pojalleni pyörät ja sain pojan pyörän vain soskusta, niin sen takia on tiukempaa..kun miulle sanottiin että pyörät saa sieltä niin en omaani saanut, niin sen takiakin tämä tilanne vielä kireämpi
Eli päätit ratkaista asian näin? Kun et suoraan rahaa saanut pyörääsi varten, niin ostit kuitenkin ja nyt menet vinkumaan jälkikäteen? Vittu mikä tyyppi. Jos ei rahaa ole pyörään ilman sossua ja sossu ei rahaa anna, niin sitten ollaan ilman. Tai mennään töihin tienaamaan fillarirahat.
elä sinä töihin käske kun et tilannetta tiedä..ei tämä tuilla eläminen mitään mukavaa ole kun kaikki pitää laskea ja heti jos jotain ylimääräistä tulee, sitä on kusessa monta kuukautta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Kyllä minä sen uskon että järkkääntyy ja täällä soittoaika soskuun vasta 10 joten soittelen sen jälkeen jos en sieltä apuja saa...kun ostin itselleni ja pojalleni pyörät ja sain pojan pyörän vain soskusta, niin sen takia on tiukempaa..kun miulle sanottiin että pyörät saa sieltä niin en omaani saanut, niin sen takiakin tämä tilanne vielä kireämpi
Eli päätit ratkaista asian näin? Kun et suoraan rahaa saanut pyörääsi varten, niin ostit kuitenkin ja nyt menet vinkumaan jälkikäteen? Vittu mikä tyyppi. Jos ei rahaa ole pyörään ilman sossua ja sossu ei rahaa anna, niin sitten ollaan ilman. Tai mennään töihin tienaamaan fillarirahat.
elä sinä töihin käske kun et tilannetta tiedä..ei tämä tuilla eläminen mitään mukavaa ole kun kaikki pitää laskea ja heti jos jotain ylimääräistä tulee, sitä on kusessa monta kuukautta
Tiedän sen verran, että asioitasi et osaa etkä halua itse hoitaa. Aina vain selityksesi vinkumassa helpotuksia ja ilmaisia hyödykkeitä sossusta.
Tuilla eläminen on suomessa aika pitkälle oma valinta ilmaisen koulutuksen ansiosta.
Turha täällä on itkeä, kun sen fillarin menit ostamaan. Elämä on valintoja. Toivottavasti sossu ei tule jälkikäteenkään (varsinkaan) vastaan. Itse tässä muutkin joutuvat hyödykkeensä tienaamaan ja laskut maksamaan.
 
Tosiaan, vaikka eräpäivä on mennyt, silti useinmiten soittaessa saa lisäaikaa. Jotkut saattavat ottaa sen 5e tuon lisäkisi, koska et ole ollut ajoissa asioilla (soittelet vasta kun eräpäivä mennyt). Mutta kaikki firmat ei pysty lisäämään aikaan..en tiedämistä se johtuu. Mulla on muistaakseni ainakin puhelinlaskun kanssa ja joku toinen lasku. Siis eivät vain pysty muuttamaan eräpäivää, jos eräpäivä on jo mennyt. Kannattaa vaan rohkeasti soitella ja pyydellä maksuaikaa.
 
Nolo
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Kyllä minä sen uskon että järkkääntyy ja täällä soittoaika soskuun vasta 10 joten soittelen sen jälkeen jos en sieltä apuja saa...kun ostin itselleni ja pojalleni pyörät ja sain pojan pyörän vain soskusta, niin sen takia on tiukempaa..kun miulle sanottiin että pyörät saa sieltä niin en omaani saanut, niin sen takiakin tämä tilanne vielä kireämpi
Eli päätit ratkaista asian näin? Kun et suoraan rahaa saanut pyörääsi varten, niin ostit kuitenkin ja nyt menet vinkumaan jälkikäteen? Vittu mikä tyyppi. Jos ei rahaa ole pyörään ilman sossua ja sossu ei rahaa anna, niin sitten ollaan ilman. Tai mennään töihin tienaamaan fillarirahat.
elä sinä töihin käske kun et tilannetta tiedä..ei tämä tuilla eläminen mitään mukavaa ole kun kaikki pitää laskea ja heti jos jotain ylimääräistä tulee, sitä on kusessa monta kuukautta
Tiedän sen verran, että asioitasi et osaa etkä halua itse hoitaa. Aina vain selityksesi vinkumassa helpotuksia ja ilmaisia hyödykkeitä sossusta.
Tuilla eläminen on suomessa aika pitkälle oma valinta ilmaisen koulutuksen ansiosta.
Turha täällä on itkeä, kun sen fillarin menit ostamaan. Elämä on valintoja. Toivottavasti sossu ei tule jälkikäteenkään (varsinkaan) vastaan. Itse tässä muutkin joutuvat hyödykkeensä tienaamaan ja laskut maksamaan.
Johan sanoin että oli ainut kerta kun laskut on päässeet kasaantumaan 8 vuoden aikana...ja hävettää...ja jos liikkua halutaan lasten kanssa ois vähän pakko olla joko auto tai pyörä, valitsin sen pyörän koska se on edullisempi! Ja kuka sanoi etten oloe kouluttautunut...sitä ihminen voi olla myös pitkällä sairaslomalla vaikean leikkauksen jälkeen!
 
dff
aika pieni summa...meillä vuokra 600eur, autolyhennys 280eur + muut laskut...sähkö, puhelin, netti, perhepäivähoitomaksu 233eur...ja meikä äityyslomalla. Elikkä tässä neuvo! MAKSA AINA TÄRKEIMMÄT LASKUT EKANA, esim. vuokra,sähkö!!! Ja koska sinulla näyttää olevan pieniä laskuja, joten kyllä sä niihin saat uuden eräpäivän, sano että olet ollut leikkauksessa!
 
Nolo
No tuohon päälle tulee siis vuokra ja veet ja muut kulut yli 600?....eli vajaa tonni siis olis niitä laskuja kokonaisuudessaan...vuokran olen aina maksanut ensin, tietysti...
 

Yhteistyössä