huoli
10-v.tyttö tuhrustaa pikkarinsa ja haisee sitten tietenkin pahalle,kädet haisee ja patistan jatkuvasti käsienpesulle,ja olen ohjannut oikeaoppiseen käsienpesuun,koska monesti vaan huuhtelee vedellä ilman saippuaa,eikä edes vaivaudu kunnolla kuivaamaan.Suihkussa ei kävisi varmasti ikinä,jos ei pakotettaisi.Olen laittanut merkille,ettei aina edes käytä paperia,kun "isolla hädällä"käy,hyvä jos muistaa vetää pytyn!Siitäkin on käyty keskustelua,kun "jäi kiinni".Housujaan ja kaikkia muitakin vaatteita joudun pesemään jatkuvasti,koska ne yhden käytön jälk.haisevat niin pahalle Liikkuu paljon kavereiden kanssa,joskus tulee kotiin vasta iltapalalle,kun on päiväruoan ehtinyt syödä kotona.Olen sanonut,että veskissä pitää silti muistaa käydä vaikka kaverin tykönä,ettei montaa tuntia vipellä ilman vessakäyntejä ja sen takia sitten tuhrusta housuja.Ruokavaliokin on kyllä aika vehnä-ja sokeripainotteinen,että en ihmettele,vaikka suolisto ei toimi kunnolla!Tästä ja kaikesta muustakin on puhuttu ja keskusteltu ja olen kertonut hälle huoleni siitä,että jos kaverit alkavat huomauttelemaan hajusta..Että pitäisi hänen enempi kiinnittää puhtauteen huomiota yhdessä meidän vanhempien kanssa.Ei vaan tunnu välittävän koko asiasta,eikä ala puhumaan,hankalaa.Minua ainakin jo stressaa,enkä tiedä,miten tässä nyt alkaa toimimaan,saada muutettua ruokamieltymyksiä jne.Toivon vaan,että ajan kanssa menisi ohi,mut huokaus..