Mitä te teette ylettömälle pehmoeläin määrälle,

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kun lapset kasvaa? Toki osan aion säästää ihan sitävarten, että isona näkevät että mikä ollut rakkain. Ja tärkeimpiä muutenkin. Mutta mitä niille turhille pölynkerääjille?

Sama juttu koriste-esineillä`?

??
En osaa samaistua ongelmaasi kun meillä on ollut järki kädessä jo niitä hommatessa eikä kummallakaan lapsella ole mitään röykkiötä pehmoleluja vaan just ne pari rakkainta unikaveria...
Heh, meilläkin on ollut järki kädessä, mutta isovanhemmilla, tädeillä, kummeilla, kavereilla jne. ei. Leluja ja tavaraa on tullut joka tuutista, itse on ostettu lapselle esim. joulu-ja synttärilahjojakin todella maltillisesti (jouluna 2-3 lahjaa, synttäreinä 1). Pehmot ovat tällä hetkellä säilytyksessä sellaisessa kokoontaitettavassa "tynnyrissä", vai mitenköhän sitä nyt kuvaisi. Enivei,lelut ovat siitä helpommin otettavissa käyttöönkin kuin sieltä hyllynpäältä.

[QUOTE="vieras";26279085]kun lapset kasvaa? Toki osan aion säästää ihan sitävarten, että isona näkevät että mikä ollut rakkain. Ja tärkeimpiä muutenkin. Mutta mitä niille turhille pölynkerääjille?

Sama juttu koriste-esineillä`?[/QUOTE]

Annan pois - säännöllisin väliajoin.
Punaisen ristin kautta ainakin löytävät uuden kodin.

:)

helppoa
Sitä myötä kun lapset kasvavat, leluja karsitaan ihan vuosittain. Lapset saavat valita leluista ne jotka ovat ehdottaman tärkeitä ja rakkaita ja ne, jotka eivät ole. Ne jotka eivät ole, laitetaan joko kirpparille tai lahjoitetaan esimerkiksi keräyksiin. Viroon, Venäjälle lastenkoteihin tai annetaan muuhun hyväntekeväisyyteen.
Jos lapsella on 50 pehmoa ja hän ei sitten haluakaan luopua kuin 5 pehmosta, määritellään se montako hän saa pitää. Saa pitää esim. 15. Yllättävän helposti valinta sitten sujuu, kun kysytään otatko tämän vai et, vaan 15 jää.

"Moi"
Vaikkei itse olisikaan ostanut yhtään pehmolelua, niin niitä kaikki muut ostaa kyllä meidä lapselle. Osan yritän varmaan laittaa kiertoon ja osan säästöön. Laitan johonkin kaappiin pois pölyä keräämästä. Onhan ne vähän "turhia" tai ei niil voi sillain leikkiä, mutta joskus leikeissä mukana.

Heh, meilläkin on ollut järki kädessä, mutta isovanhemmilla, tädeillä, kummeilla, kavereilla jne. ei.
Me ollaan sit siitä onnellisessa asemassa että myös mummit ja kummit on ihan puhetta ymmärtävää sakkia ja yleensä kysyvät jo ennakkoon, mitä tarvii lahjaksi. Ihailtavan fiksuja on kyllä lapsetkin: poika täyttää perjantaina 8 v ja mummi kysyi että mitä tarviit lahjaksi ni vastasi itse että sukkia ja kalsareita :D

Meillä ei vielä mitään koriste-esineitä ole, omista vanhoista olen hankkiutunut eroon jo siinä vaiheessa kun muutin lapsuudenkodista. Yhden tai kaks rakkainta pehmolelua säästetään, muut kirppikselle, kiertoon yms. Mulla on vielä mun lapsuuden rakkain pehmolelu tallessa ja tuntuu mukavalta kun se on vielä. On myös valokuvia jossa olen se sama nalle puhtaan valkosena (se on jääkarhu) sylissä 2-vuotiaana, ja nyt se on semmonen nuhjuisen harmaa ja pihkainen (raahasin sen mukanani puihin).

Meillä
Koriste-esineistä olen monessa muutossa luopunut. niitä on aika vähän. nekin jossain laatikossa varastossa.

toinen lapsista rakastaa pehmoja ja niitä on miljoona ja haluaa lisää joka joulu, joka kirppiskierros ja joka synttäri ja joka kesälomareissulta. Minustakin ne on turhia pölynkerääjiä, mutta lapsen mielestä ei. Leikkii vuorollaan kaikilla. lapsen huoneessa ne on kaapissa, osa vaatehuoneessa.

"vieras"
Mitä koriste-esineitä teillä on? Mitkä kaikki esineet lasketaan koriste-esineeksi?
Mä en ymmärrä että mistä meille on edes tollanen röykkiö koriste-esineitä kertynyt, koska itse en tykkää niistä; enkä varmasti osta. Mutta niitä tilpehöörejä, jotka kerää pölyä ikkunalaudoilla, ja hyllyissä. Meillä ne on laatikoissa lähinnä, mutta jonnekkin ne on sieltä saatava eteenpäin.

Yhteistyössä