mitä te laihat syötte? ja koska syötte?

  • Viestiketjun aloittaja pullukka
  • Ensimmäinen viesti
laihis
noh tosi vähän me laihat syödään! Yleensä. Jotkut sit syö ku hevoset eikä liho. Pari kertaa päivässä kun vaan syö tereellistä ruokaa pienen annoksen ja juo vettä juomaks, nii ei voi lihoa.
 
vieras
Aamulla kunnon annoksen puuroa, marjoja/hedelmää, juustovoileivän. Lounaaksi pienen annoksen ruokaa ja salaattia runsaasti. Välipalaksi yleensä 2 hedelmää. Päivällinen samanlailla kuin lounas. Iltapalana noin 3 juustovoileipää ja jotain hedelmää/vihannesta.

Usein myös jotain makeaa, karkkia, tms, ainakin pari kertaa viikossa. Kävelen paljon paikasta toiseen, jumpassa 2 krt/vk.
 
rgfvc
Syön ihan kohtuullisesti. Luulen syöväni jopa enemmän kuin lihavammat tai sitten lihavammat syövät salaa jotain extraa. Kunnon ruokaa vedän ainakin enemmän kuin lihavammat tutut. En ole kovin makean perään. Lihaa syön paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aamulla kunnon annoksen puuroa, marjoja/hedelmää, juustovoileivän. Lounaaksi pienen annoksen ruokaa ja salaattia runsaasti. Välipalaksi yleensä 2 hedelmää. Päivällinen samanlailla kuin lounas. Iltapalana noin 3 juustovoileipää ja jotain hedelmää/vihannesta.

Usein myös jotain makeaa, karkkia, tms, ainakin pari kertaa viikossa. Kävelen paljon paikasta toiseen, jumpassa 2 krt/vk.
Hyvin sanottu. Juuri noin:)
 
Anne
En ole laiha mutta nykyään ihan normaalipainoinen. Syön kotiruokaa, paljon kasviksia, juon vettä. Joskus herkkuja mutta en karkkia. Yritän syödä ainakin sen 3-4 kerta päivässä.
 
laiha
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Laihuuden salaisuus on tässä. Tämän avulla KAIKKI pysyy laihana:
Syö sen verran kuin kuluttaa.
Tämä on niin totta. Monet isommat kuvittelevat, että laihat syövät päivässä puolikkaan herneen, mutta jos söisimme, laihtuisimme olemattomiin. Oma kulutukseni on n. 1500 kcal, ja siihenhän mahtuu ihan kunnolla ruokaa - jos suklaalevyissä ajatellaan, niin 1,5 Fasun sinistä. En tietenkään suklaata mätä vaan normiruokaa.
 
syön lounaan ja iltapalan viikolla. Perjantaisin ostan jättisäkin irtokarkkia, juon viiniä, siideriä tmv. Sitten taas kurinalainen ruokavalio viikon. sisältää yhden lämpimän aterian päivässä, illalla leipää, kaakaoo, tai salaattia. Viikonloppuisin syön melkein mitä vaan. Urheilen vähintään 3x viikossa. Sisältää rankan treenin. Nyt mennyt vähän överiksi. vahdin kaikkea syömistä ja lasken liikunnasta kalorit ja mitä voin syödä.

Esim tän päivän saldo
aamu: 2 kuppia kahvia
päivä: katkarapusalaatti, patonkia juustolla ja rasvalla
ilta: 4 karkkia ja valkoviiniä

+ päälle rankka jumppatunti!
 
Ja lisukkeena tuohon vähintää veden lisäksi 1,5l vichyä, jotta vatsa pysyy täynnä ja 2 lasta on mulla ja joo, taidan olla lievästi syömishäiriöinen, mut ei näy kyllä päällepäin.
 
wips
Aamulla 2 vaaleaa leipää juustolla ja kinkulla, pieni jogurtti.

Koulussa ruokailussa lautasmallin mukaisesti ruokaa, on niin hyvät salaatit ja hedelmänpalat siellä, että tulee niitä syötyä. Juomana vesi. Usein myös jälkkäri, pieni annos on tarjolla.

Kotona toinen lämmin ateria, annos jotain kotiruokaa. Annos mahtuu pienelle lautaselle, syönkin melkein aina pieneltä lautaselta. Jälkkäriksi otan usein yhden tai kaksi hedelmäpilttiä, ne on hyviä, oikeasti :)

Illalla saatan syödä paketin nuudelia tai muutaman leivän kinkulla ja juustolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ja lisukkeena tuohon vähintää veden lisäksi 1,5l vichyä, jotta vatsa pysyy täynnä ja 2 lasta on mulla ja joo, taidan olla lievästi syömishäiriöinen, mut ei näy kyllä päällepäin.
Kannattaa pysäyttää tuo nyt heti. Lapset tulee kärsimään helvetin tuskia, jos päädt lopulta sairaalaan. Kärsivät jo nytkin, jos ajatuksesi seilaavat ruoassa sen sijaan, että olisit aidoti paikalla. Saavat lisäksi väärän kuvan syömisestä ja kymmenen vuoden kuluttua saatat rukoilla heidän anoreksia vuoteellaan :( Ajatuskaan ei kulje normaalisti, kun noin vähän syö ja sitten masentaa ja kaikki tuntuu tyhjältä jotenkin.
 
mämämä
Mulla vaihtelee. Mutta yleensä pidän viikossa pari vähän löysempää päivää ja muut päivät syön vähemmän. Aamupalaksi yleensä 1-2 leipää+ purkki rahkaa. Sitten syön ehkä vasta 15-17 aikaan ruokaa, yleensä aika ison annoksen. Iltapalaksi leipä. Joskus tuossa päivällä jonku pullan/leivän/hedelmän/rahkan.

Eilen esim. skippasin aamupalan koska olin menossa lounaalle. Söin sushia ja jälkkäriksi munkin. Sitten yhden pienen leivän ja illalla pienen annoksen pastaa. Juomaksi vain vettä/vihreää teetä.
 
173cm, 65kg
En ole varsinaisesti laiha, mutta hoikka ja urheilullinen

aamulla kaksi ruisleipää juustolla, kahvi ja banaani. sitten fillarilla töihin riippumatta säästä tai vuodenajasta, matkaa mäkiset 4km

kahvitauolla kuppi teetä ja pari domino-keksiä

Lounaalla kukkurallinen lautanen päivän sapuskaa. Puolet lautasesta on salaattia, yksi neljännet lihaa/kalaa/kanaa tmv ja viimeinen neljännes riisiä/pastaa/perunaa/vihanneksia.

iltapäivän kahvitauko kuten aamupäivällä.

fillarilla kotiin, matkalla kauppaan.

Kotona lasillinen jogurttia ja joku puolivalmis ateria pastaa tai jotain pataruokaa.

2h jumppatreenit 3-5 kertaa viikossa, riippuen fiiliksestä.

siinäpä se, mitä tuo oli ennen lasta.
Lapsen jälkeen paino edelleen sama, iltatreenit jääneet kertaan viikossa.

Karastan miehekästä ruokaa, siis lihapainotteista ja yksinkertaista perus kotiruokaa. Pihviä, pitsaa, makaronilaatikkoa jne.
mässyä menee monena päivänä viikossa ja ennen lasta tulo otettua siideriä tai punkkua.
 
vieras
En kyllä jaksaisi ajatella aina ruokaa. Syön mitä huvittaa milloin huvittaa ainakin niin kauan, kun paino on lukemissa, mistä ei ole terveydellistä haittaa. Nyt 165/63 ja mieluummin näin kuin luurankona.
 
vieras
Liikun paljon ja käytän kaiken hyötyliikunnan hyväkseni. Työmatkat, kauppamatkat, lasten harrastusmatkat... Ja syön monipuolisesti ja terveellisesti. Toki välillä mässään, mutta vain välillä. Tumma leipä on pop, kasvikset samoin.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Liikun paljon ja käytän kaiken hyötyliikunnan hyväkseni. Työmatkat, kauppamatkat, lasten harrastusmatkat... Ja syön monipuolisesti ja terveellisesti. Toki välillä mässään, mutta vain välillä. Tumma leipä on pop, kasvikset samoin.
167cm ja 53kg olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ja lisukkeena tuohon vähintää veden lisäksi 1,5l vichyä, jotta vatsa pysyy täynnä ja 2 lasta on mulla ja joo, taidan olla lievästi syömishäiriöinen, mut ei näy kyllä päällepäin.
Kannattaa pysäyttää tuo nyt heti. Lapset tulee kärsimään helvetin tuskia, jos päädt lopulta sairaalaan. Kärsivät jo nytkin, jos ajatuksesi seilaavat ruoassa sen sijaan, että olisit aidoti paikalla. Saavat lisäksi väärän kuvan syömisestä ja kymmenen vuoden kuluttua saatat rukoilla heidän anoreksia vuoteellaan :( Ajatuskaan ei kulje normaalisti, kun noin vähän syö ja sitten masentaa ja kaikki tuntuu tyhjältä jotenkin.

Miten? en pysty terveelisiin säännöllisiin ruokailuihin. Mulla on nuorena ollut lievä syömishäiriö/edes mieheni ei tiedä tästä. Nyt kun näen peilissä tulokset (olen laihtunut 3 kk:ssa 6 kg, olen siis muutenkin normaali) ja sen hyvänolon tunteen mikä tästä kauheasta liikuntarääkistä ja syömättömyydesrä tulee, saa mut hyvälle tuulelle. Mitä enemmän tippuu paino, sitä onnellisempi olen. En koe olevani masentunut, vaan päinvastoin jaksan painaa, siivota, hoitaa lapsia, käydä hulluilla hikitreeneillä. Koen oikeasti voivani hyvin!!!!!!! Onko se sitten väärin. En ole alipainoinen vaan normaalipainoinen, rasvaprosentti 12. Eli en ole hullun laiha, vaan hoikka!

 

Yhteistyössä