Mitä te ajatelette imettävästä äidistä joka värjä hiuksia,eikä ajattelee niistä haitoista?

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kyrsä
Jokainen saa kemikalisoida lapsensa niinkuin haluaa tai olla kemikalisoimatta.
Toivottavasti jokunen äiti kuitenkin miettii että voisiko sitä kemikaalimäärää vähentää!
 
M
Voi hyvää päivää! eikähän tuo hiustenvärjääminen ole jokaisen oma asia, ei kai siitä tarvitse ketään alkaa tuomitsemaan, jos tukkaansa värjää? Mikä siinä on niin vaikeeta?

Ja toisekseen, jos ottaa esim. raitoja, jotka tehdään folioilla, niin eihän siinäkään iho joudu kosketuksiin sen värin kanssa...
 
tiedätkö
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
mitenkähän ihmeessä ne parturi-kampaajat oikein voi työskennellä raskausaikana... ja ehkäpä imetysaikana. ehkäpä jos ne ois myrkkyä niin ois sellaset aineet jo lailla kielletty! idiootti oot sä joka tollasta ees miettii....

No niillä parturikampaajilla on töissä kyllä kumihanskat kädessä.... Eihän ne kemikaalihöyrytkään hyvää tee, mutta ei ole ainakaan ihokontaktia kemikaaleihin.
tiedätkö kuinka paljon kemikaaleja sun laps saa kun sä istut konen vieressä?esim.(palonestoaine)mitä voi aiheutta syöpää ja se jopa näkyy napanuorassa kun lapsi syntyy
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ohhoh,kyllä meillä pitäs nyt olla sairas poika kun on vuoden verran saanu maitoo missä on väriaineita. :D
Muista tuo sitten jos lapsesi joskus sairastuu virtsarakon syöpään, heh-heh... :/
Eihän ne mitään heti aiheutakaan...
No löysitkö sä sen tutkumus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ohhoh,kyllä meillä pitäs nyt olla sairas poika kun on vuoden verran saanu maitoo missä on väriaineita. :D
Muista tuo sitten jos lapsesi joskus sairastuu virtsarakon syöpään, heh-heh... :/
Eihän ne mitään heti aiheutakaan...
No löysitkö sä sen tutkumus?

http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:102:0:0:0;4:103:81:1:2007-01-15;4:108:0:0:0;4:109:0:0:0;4:111:0:0:0;4:106:0:0:0;4:110:0:0:0;4:104:0:0:0,104:103:431844,1:0:0:0:0:0:

Tuossa! ...tosin sen muistin väärin, että imetyksestä tuossa ei sanota mitään, mutta jättäisin silti itse vielä imetysaikana värjäämättä!

Ja Kyrsä ja minä ei olla sama henkilö. Mulla ei ole mitään syytä kirjoittaa samoja asioita harmautunena. =)
 
vieras
hahaha, ja mä olen soitanut hänelle joka teki tää tutkimus ja hän sanoi että saa värjätä raskauden ja imetyksen aikana se ei mene verenkiertoon koska aikuisilla on paksu iho,soitakaa itse!!!!!!!!!!!!!
 
kuutti
Vältän niitä kemikaaleja, mitä voin. En maalaa vauvan huoneen seiniä, en suihkuta sääsuojaa kengille, en syö E-koodeja, en käytä huulipunaa, en värjää hiuksia. Ennen raskauden yrittämistä värjäsin ensimmäisen kerran 15 vuoden jälkeen hiukseni luonnollisen värisiksi -> juurikasvu ei näy.

Joitain kemikaaleja saan tahtomattakin, esim. ilmasta. Hormoninäppyjen vuoksi käytän meikkivoidetta ja puuteria, ihovoidetta ja ripsiväriäkin käytän.

 
:attn: Mä otin tatskankin... ja värjään ja lakkaan kynsiäni.. kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin aina varoitellaan. Ja sit täällä heitetään lokaa kaikkien niskaan :kieh: Jostain kuulin joskus että pahin kaikista on äiti toiselle...
 
Nyt vähän suhteellisuudentajua. Hiusvärien kemikaalien on todettu lisäävän jonkin verran virtsarakon syöpää ja mahdollisesti muitakin syöpäsairauksia, kyseisiä aineita runsaasti käyttävillä henkilöiööä. Suurimmassa riskiryhmässä ovat kampaajat, huomattavasti pienempi riski on säännöllisesti hiuksiaan värjäävillä henkilöillä. Mutta, vuosien jatkuva altistus näille myrkyille on hieman eri asia kuin se, että vauva ehkä mahdollisesti saa minimaalisen pieniä jäämiä rintamaidon mukana elimistöönsä. Tutkimusta siitä ei taida edes olla olemassa.
Kuitenkin, rohkenen sanoa että todennäköisimmin yksikään lapsi ei tule saamaan syöpää tai muitakana terveyshaittoja siksi että äiti on värjännyt hiuksensa imetysaikana. Jos taas rupeaa sen vauvan hiuksia käsittelemään samoilla aineilla, saatta riskejä jo ollakin ja lapsen hiusten värjääminen ei ole suositeltavaa.

 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
:attn: Mä otin tatskankin... ja värjään ja lakkaan kynsiäni.. kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin aina varoitellaan. Ja sit täällä heitetään lokaa kaikkien niskaan :kieh: Jostain kuulin joskus että pahin kaikista on äiti toiselle...
saa värjätä hiuksia!
 

Yhteistyössä