Mitä tarkoittaa uudenveroinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestäni uudenveroinen on kuin uusi. Esine saattaa olla käyttämättömän näköinen vaikka kuitenkin ollut käytössä. Mun mielestäni esim naarmuinen/kolhuinen ei ole uudenveroinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja verollinen:
ei pesty/käytetty. otettu ehkä paketista, sovitettu. tai jos jostain cd:tä niin kuunneltu pari kertaa, naarmuton..

eikös se silloin ole uusi ,jos sitä ei ole ollenkaan pesty/käytetty?

no mut jos se on ollu jossain varastossa vaikka 5v?

Yhtä hyvä kuin uusi, mutta sitä on voitu vähän käyttää. Ei ole mitään selvää näkyvää eroa uuteen tuotteeseen.
peesit tähän..musta sitä on käytetty...pakkauksesta otettu ja sovitettu on mulle uusi...

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Yhtä hyvä kuin uusi, mutta sitä on voitu vähän käyttää. Ei ole mitään selvää näkyvää eroa uuteen tuotteeseen.
peesit tähän..musta sitä on käytetty...pakkauksesta otettu ja sovitettu on mulle uusi...

Samaa mieltä. Itse myin juuri yhdet pojan hanskat uusina, kun olivat kädessä noin 5 minuuttia ja totesin, että eivät ole hyvät.

Uudenveroinen on esim. pesty ja käytetty kaksi kertaa, jos mitään käytön merkkejä ei näy.

Netin kauppasivustoilla se tarkoittaa, että kyseessä on väärennetty tai kakkoslaatuinen tuote, jota ei ole laitettu koskaan liikkeeseen myyntiin laputettuna. Näitä laputtamattomia saa ostaa halvalla isoissa erissä ja niitä voi sitten myydä uudenveroisina tai lyhenteellä NWOT (New Without Tags) eikä ostaja tiedä, että miksi se tuote ei ole kelvannut kauppaan myyntiin.

Yhteistyössä