Mitä tarkoittaa oikeasti SYÖDÄ OIKEIN?

  • Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti
"zxc"
Pää hajoa kaikista neuvoista, netissä luetusta ja "oman kropan kuuntelusta". Nyt helmikuussa paino on +/- 0, eli edelleenkin jokin mättää. Tai siis se jokin on ruoka. Tiedän mitä kaikkea pitäisi syödä ja olla syömättä, mutta MITEN PALJON ja MILLOIN. Eli selvästi syön lian vähän/väärin "treenipäivänä"...Ja mun treenipäivät voi olla crossaria, vesijumppaa, jumppaa, kävelyä jne...eli ei mitään kuoleman rankaa kolmen tunnin sessioita vaan tavallista normi liikkumista.
Miten paljon rasvaa pitäisi syödä? (esim. jos mitataaan avokadoissa). Sorruin jo ja ostin protskujauhetta ja palautusjuomaa, vaikka edelleenkin mielummin syön rahkaa, kananmunia ja banskuja :)

Vääntäkäs mulle nyt hyvät ihmiset mitä tarkoittaa syödä oikein? (ja mielummin vähän vähemmän jotta laihtuisi), mutta jatkoa ajattelleen riittää pelkästän "oikein"..:)
 
Ja okei. Kurkkasin omasta ohjelmastani, että mun pitäisi syödä tänään 350 grammaa avokadoa -noin 70 grammaa rasvaa- jos haluaisin saada kaiken päivän rasvatarpeestani siitä. 1950 kalorista siis reilut 700 kaloria tulisi siitä.
 
"zxc"
Mutta nämäkin kaikki kiloklubit ym. niin nehan kertoa vain määrän? eikä sitä milloin se olisi hyvä syödä, jotta paino lähtisi läskistä ei lihaksista jne...
Jotenkin tuntu että miten enemmän tiedän ja otan tästä selvää sitä sekavammaksi tämä homma muuttuu...:(
 
vierass
Mulle kävi sama juttu, että paino jymähti enemmän kuin kuukaudeksi samoihin lukemiin. Jouduin nostamaan kalorimäärää ja itse asiassa lopettamaan liian laskemisen, mitä saan ja en saa syödä. Painotin isoihin annoksiin aamulla ja lounaalla. Ja heti lähti putoamaan alaspäin niin, että kahdella ekalla viikolla lähti puolitoista kiloa. Siis liian nopeasti.

Jätin myös proteiinit vähemmälle, koska ne tukkivat suolistoni. Pitäähän sapuskan uloskin jossakin vaiheessa tulla.

Ja jos olen ulkoillut, on nälkä, niin syön sellaisina päivinä enemmän.
 
[QUOTE="zxc";30686482]Mutta nämäkin kaikki kiloklubit ym. niin nehan kertoa vain määrän? eikä sitä milloin se olisi hyvä syödä, jotta paino lähtisi läskistä ei lihaksista jne...
Jotenkin tuntu että miten enemmän tiedän ja otan tästä selvää sitä sekavammaksi tämä homma muuttuu...:([/QUOTE]

Ennen treeniä vettä ja jos teet pitkän treenin, yli tunnin siis, niin treenin aikana vois vaikka sokeripitoinen uhreilujuoma olla okei, niin et ihan sippaa kesken kaiken.

Treenin jälkeen proteiineja. Ja treenipäivänä luonnollisesti voit syödä hieman enemmän myös rasvaa.

Ja popsi se avokado heti aamusta niin rasva-aineevihdunta lähtee käyntiin.
 
[QUOTE="zxc";30686482]Mutta nämäkin kaikki kiloklubit ym. niin nehan kertoa vain määrän? eikä sitä milloin se olisi hyvä syödä, jotta paino lähtisi läskistä ei lihaksista jne...
Jotenkin tuntu että miten enemmän tiedän ja otan tästä selvää sitä sekavammaksi tämä homma muuttuu...:([/QUOTE]

Kiloklubissa on jaoteltu aamiainen, lounas jne. Ja siellä on paljon asiantuntija-artikkeleita aiheesta, sekä yleistä keskustelua. Suosittelen katsomaan, mitä haittaakaan siitä olisi?
 
"zxc"
Nyt on maistettu palautusjuomaa, uimahallin jälkeen n.200 kcal edestä...Kokeilen nyt näitä normi ruoan lisääksi, seurataan vähän....Ma:sta alkaa uusi kuukausi, tällä kertaa en seura vaakaa vaan otan mitat myös. Katsotaan tuloksia kuukauden päästää.
 

Yhteistyössä