Mitä tarkoittaa, kohdunkaula 3cm???

Tulin juuri RV 36+0 lääkärintarkastuksesta. Lääkärillä oli kova kiire, eikä vastaillut kysymyksiini, joten oli edes turha yrittää muiden kysymys yritysteni jälkeen kysyä, että mitäs mahdoit tarkoittaa, että kohdunkaula on 3cm?! Limatulppakin irtosi eilen, mutta häntä ei asia kiinnostanut, jotta olisin voinut saada mitään vastausta siihenkään lliittyen, onneksi sain täältä lukea hyviä vastauksianne asiaan.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että mistä mahtaa olla kysymys.

En oo ehkä paras ihminen vastaamaan tähän kysymykseen, mut yritän nyt kuitenkin :D
Mulla lukee neuvola kortissa kans et kohdunkaulaa 3 cm. Ilmeisesti se on se "normaali" mitta sille. Ennen synnytystä se sitten lyhenee ja lopulta sen täytyy olla kokonaan poissa ennenkuin vauva voi maailmaan tulla.

Ja taas hävisi viesti jonnekin...
Soittaisin kyllä, mutta hän vaihtoi työhuonetta, eikä puhelin vielä toimi hänen uudessa huoneessaan. Kuulin asiasta tänään, kun samalla reissulla kysyin asiasta, että minne mun oma neuvolahoitaja on kadonnut. :)

Äitiyskortissa nuo tiedot pitäisi myös lukea.
Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa viikolla 38+2 kohdunkaulaa jäljellä alle 2 cm, kiinteän/pehmeän välillä, auki 1 cm.
Sektioitiin 40+3 eikä siihen mennessä ollut merkkiäkään että olisi tuloillaan.
Tosin lääkäri totesi kun kysyin noista luvuista viikolla 39 ettei niiden perusteella voi sanoa käynnistyykö parin päivän vai parin viikon päästä.
Limatulpasta ei kokemusta mutta mitä täältä lukenut, joillakin käynnistynyt samana päivänä joillakin mennyt viikko tai ylikin.
Mutta se on varmaa että se sairaalakassi kannattaa olla jo valmiina, laitokselle lähtö voi tulla mikä hetki hyvänsä. =)

Kiitos Tuittupää, ei siis vielä kannata menettää toivoaan pikku pojan lähiaikojen kohtaamisesta. :) Miten sitä onkin niin malttamaton saamaan sen pienen käärön silmiensä eteen, hyvinvoivana pikku herrana.

Alkuperäinen kirjoittaja Anju:
Kiitos Tuittupää, ei siis vielä kannata menettää toivoaan pikku pojan lähiaikojen kohtaamisesta. :) Miten sitä onkin niin malttamaton saamaan sen pienen käärön silmiensä eteen, hyvinvoivana pikku herrana.
Näinpä, ja täällä niitä viikkoja on vielä AIVAN LIIAN monta odoteltavana. :)
Vasta hieman yli puolen välin mennään.. :headwall: :D

Näinpä, ja täällä niitä viikkoja on vielä AIVAN LIIAN monta odoteltavana. :)
Vasta hieman yli puolen välin mennään.. :headwall: :D [/quote]

Aika nopeasti se aika menee, tai ainakin itselläni meni, tuohon äityislomaan asti. Nyt sensijaan, aika ei voisi enää madella hitaammin.
Ajattelin aiemmin myös, että koska olen pitkä ja mahan kasvu meni pituuteen, niin en tule täällä loppuvaiheessa olemaan kyllästynyt suureen mahaani, joka olisi joka paikassa tiellä. Väärin meni se luulo. :D
Saisikohan tuon ajan kulun nopeutumaan... ;)

Ei toi kohdunkaulan pituus kuitenkaan kauheesti kerro välttämättä, mulla on koko raskauden ajan tai siis kaikilla lääkärikäynneillä toi ollut 2cm..
Ja tässä vielä ollaan ;)
Nyt oli paikat pehmenneet lisää ja kohdunsuu oli auennut, sitä pidän jo edistyksenä :)
Mut mulla viikkoja vasta 36 et sais hetken siellä vielä pysytellä ja itseään kasvatella<3

Sipuli Ihanaa :hug:
Mulle lääkärit sanoi jo viikko sitten äitiyspolilla, että vauva saa jo tulla, jos tulohaluja on. Mulla oli viikon ajan ollut kovia ja kivuliaita supistuksia, sitten ne oli poissa viikon ja viimeyön valvotti klo 24-04. Parin tunnin yöunet on nyt takana, päikkäreitä en ole saanut nukuttua. :headwall:

Pakko kommentoida noihin "käynnistysmekanismeihin", että sehän on se kolme s:ää, joilla pitäis lähteä syntymään eli SIIVOUS, SAUNA ja SEKSI! :LOL: Itellä ei ole kyllä aikaisemmissä raskauksissa auttanut mikään noista, vaan just tämä Tuittupäänkin ehdottama pitkä kävelylenkki! :D

Anju Mulla sama tilanne rv 36 kohdun kaula 3cm pehmeä kiinni.

Tänään Olis ultran mukaan LA mutta neuvolakortin mukaan vasta pe 8.2

Mulla oli muutamat supistukset tuossa pari viikkoa sitten sillaset et ihan tuntus. Ja nyt vauvan pää on ihna silitettävissä mutta ulos vaan ei tahdo viel tulla.

Mun lääkäri oli myös kiireinen ja viel mies ja huonokuuloinen siellä ei paljoa kyselty. :whistle:

Kehäkukka Siispä kävelemään, heti kun sää sen sallii. =)

Niisku-neiti Wau, kuulostaa mahtavalta, jännitystä on ilmassa oikein kunnolla :hug:

Kestikö ne supistukset päiviä vai..? Vauva näyttää ihan selvästi itse päättäneen tulopäivänsä, viis muista. :)

Eli ei ollut sinun lääkärisi omaani parempi.

No niitä supistuksia oli lähinnä tuolla kohdun suulla tekivät kipeää ja rv 38 neuvolassa vauveli laskeutunut hyvin. Nyt ei ole viikkoon tapahtunut mitään eikä siis tänäänkään mitään mullistavaa joten rauhassa odotellaan. Huomenna neuvola niin saadaan taas hiukan tietoa. Kovin vielä meidän neiti masussa riehuu joten tuskimpa ihan kiinnittynyt vielä on.

Yhteistyössä