mitä tarjota la illalla vieraille

  • Viestiketjun aloittaja yks äi
  • Ensimmäinen viesti
yks äi
tuttavaperhe tulee istumaan iltaa huomenna ja tarjottavat viel ihan ?
Usein heille tarjottu itsetehtyä pitsaa, mutta ei aina viitsisi samaa ja lämpimät voileivät tuntuu tylsältä vaihtoehdolta.

Ei ruoka-aine allergioita, paikalla 4 aikuista ja 5 lasta (lasten ikähaarukka 9-20 vuotta) mukana myös tod.näk. kahden vanhimman tytön poikaystävät.

Oletettavasti kaksi erilaista kattausta, siis suolainen ja makea. Istutaan varmaan pitkään....
 
"yks äiti"
[QUOTE="mites";27271308]tortillat? Jokainen täyttää itse, toimii aina.[/QUOTE]

Tortillat mulle vähän outo juttu....
Mitähän sinne sitte kannattais varata täytteeksi, jos niihin päädytään.
 
"mites"
no itsellä on paistettua kanaa ja jauhelihaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ananasta, salaattia
juustoraastetta, fetaa, auraa, sipulia, salsaa ja ranskankermaa. Joillain on esim papuja, cuacamolea yms yms
Erillisiin kipppoihin ja jokainen saa täytellä itse. Välissähän voi olla melkein mitä vaan. Lopuista saat sunnuntaille salaatin kun kippaat yhteen;)
 
halipupu harmaana
Mä tekisin varmaan aikuisille sienipiirakkaa ja lapsille nakkeja ja ranskalaisia ja tuoretta salaattia seuraksi ja sitten jotain makeaa vaikka puolukka-valkosuklaa kääretorttua (olisi tosin pitänyt tehdä jo tänään). Lisäksi jotain helppoa naposteltavaa, keksiä ja karkkia lapsille.
 
"Herkku"
Uunilohi ja uuniperunat + sallatti.

Ota isoja pottuja n. 1-2/syöjä -> pese ne, älä kuori -> tee ristiviilto jokaisen perunan päälle -> kääri volioon ja lykkää uuniin, pistä mausteita volion sisälle mikäli huvittaa

Ota lohi paketista ja laita se vuokaan nahka alas päin. Heitä päälle suolaa ja halutessasi esim. sitruunapippuria, sitruunaa, creme bonjouria ym. ym. Laita lohi perunoiden kanssa uuniin ja anna olla n. 34min

Tee odotellessa salaatti.

Perunat = 1-1,5h koosta riippuen
Lohi = 30-40min koosta riippuen
Salaatti = 15min
Jälkiruoka ?

On hiukan "parempi" illallinen kuin joku pikaruoka-tortilla tai tylsä pitsa. Muista ruokajuomaksi viiniä jos on juojia.
 
  • Tykkää
Reactions: Finla
Suolaista piirakkaa, patonkia, levitteitä ja juustoja hedelmien kanssa.
Salaattia, jonka jokainen saa itse koota lautaselleen,pasteijoita.

Vaikka jokin makea piirakka tai hyytelökakku, karkkia.
 
No,
[QUOTE="mites";27271345]no itsellä on paistettua kanaa ja jauhelihaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ananasta, salaattia
juustoraastetta, fetaa, auraa, sipulia, salsaa ja ranskankermaa. Joillain on esim papuja, cuacamolea yms yms
Erillisiin kipppoihin ja jokainen saa täytellä itse. Välissähän voi olla melkein mitä vaan. Lopuista saat sunnuntaille salaatin kun kippaat yhteen;)[/QUOTE]

tätä kannattais kokeilla. Jälkkäriksi vaikka jäätelöä ja omenapiirakkaa.
 

Yhteistyössä