Mitä tapoja/asioita lapsuuden kodistasi ET halua jatkaa omassa perheessäsi?

kati
Äidilläni oli jokin kumma tarve pitää meitä parempana kun muut.... Sitä en halua omille lapsilleni. Äitini myös AINA vertasi lapsia keskenään ja tekee sitä edelleen. Siitä hänelle usein suutunkin. Jos ei muuten toteltu äitiä niin se sitten pelotteli meitä, jotta toteltaisiin... Esim illalla sanoi "nyt sisälle on jo pimeetä" kun ei haluttu niin saattoi sanoa "siellä on ties mitä juoppoja ja hulluja, jotka nappaa teidät mukaansa" :eek:


...mun äiti vaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja meppi-:
Voin itkeä lasteni nähden ja sanoa että on paha mieli, sen sijaan että teeskentelisin että silmään meni roska...you know. Lapset on paljon viisaampia ja vaistoaa asioita, ja tätä meillä ei kotona aina tajuttu.

Meillä EI tissutella jouluaattona ja yritetä esittää että ei oo mitään juotu.

Meillä ei sekstata samassa huoneessa missä lapsetkin nukkuu.

Toivon, että mun lapset voisivat tulla puhumaan mulle KAIKESTA, vaikka sitten seksi- ja ehkäisyasioista.

:eek: :eek: :x
 
Kaiken muun sen surkeuden lisäksi on yksi joka mua loukkasi pienenä lapsena, ja sellaista pettymystä en omille lapsilleni halua... Tehtiin sitten koulussa tai kerhoissa mitä vaan askartelua tai muuta, ei äiti ikinä kehunut tai laittanut esille niitä töitä. Ei noteeranut äitienpäiväkortteja ja jos poimin kukkia metsästä äidille, niin jätti pöydälle lakastumaan ja sitten heitti pois.
Tämä oli minusta niin ikävää, mikään mitä annoin, ei ollut hänelle riittävää tai mieluista. Nyt saan itse onneksi iloita omien lasteni kanssa siitä, kun he tuovat töitään näytille ja kantavat voikukkia maljakot täyteen. Saa kehua ja kannustaa ja nauraa yhdessä. Seinät on täynnä piirroksia. Lasten onnistumiset huomioidaan ja ollaan katsomassa ja taputtamassa kevätjuhlissa ja muissa.
 
hei!
Mä taas haluaisin että mun lapsilla olisi "samalainen" lapsuus kun mulla! Mulla on ihana lämmin ja hellä äiti! Oikeesti!!!! Saatiin olla lapsia! Isä oli tiukempi mutta paljon töissä!

Itse ole tiuka pipo jolla menee hermo jos olkkarissa on maja.... tavarat hujan hajan....
en leivo usein... huudan niille ym. mutta yritän parantaa tapojani mutta kun mun luonne on "pilkun viilausta" jonka oo perinyt mun isältä!!!!! mulla on usein pahamieli kun päivä ei ole mennyt "pulkkaan" pyyndän anteeksi lapsiltani ja lupaan että en hermosti enään noin pienestä mutta....
 
Ei ole alkoholistinarkkarilinnakundi-isää. En tuo baarista jotain ventovierasta, joka käyttää lastani s. hyväksi. Saa päättää omista hiuksistaan aikaisempaa kuin 14- vuotiaana. Saa sellaisia vaatteita kuin tahtoo, eikä tarvitse hävetä kouluun menoa ryysyissä. En käytä remmiä rangaistuskeinona. Lapseni saa mennä diskoon, elokuviin, kavereiden luo jne. Jos lapsia on useita, kaikki ovat samanarvoisia ja kaikilla on samat säännöt.
 
Bee
Meillä ei isä ryyppää jokaista viikonloppua sekä juhlapyhää.
Meillä ei lasten tarvitse leikkiä hiljaa kun isä tulee töistä klo.16 kotiin.
Meillä saa näyttää tunteensa, äiti ja isä ihan oikeasti rakastavat toisiaan ja lapsiaan..
Meillä ei tarvitse jännittää millä tuulella isä tulee pirtupäissään kotiin.
Meillä ei ole pakko olla paras urheilussa tai koulussa.
 

Yhteistyössä