Mitä tapahtuu jos syön 2 viikko pelkästään vesimelonia?

  • Viestiketjun aloittaja "Ikuinen laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"kkk"
No et tietenkään kuole. Arvioisin, että laihdut n. 10 kiloa, jotka toki saattaa helposti tulla takaisin, jos et muuta elämäntapaasi. Itse olen ollut kahteen otteeseen sellaisella dietillä, jossa söin salaattia mielin määrin kurkun ja tomaatin kera. Olin molemmilla kerroilla kuukauden ja laihduin n. 15 kiloa kuukaudessa. Ja jos sen jälkeen muuttaa elämäntavat, niin paino ei tule takaisin. En siis syönyt mitään muuta, ja joo tiedän että se on epäterveellistä. Olo oli heikohko, mutta kun alkujärkytys meni ohi, niin heikosta olosta huolimatta kuitenkin energinen kun ylimääräinen roska lähti elimistöstä pois.
 
Meillä
mä en pystyis,vesimeloni on pahaa.Syö vaan kasviksia monipuolisemmin,salaatteja,kurkkua,tomaattia,paprikaa,sipulia + vesimelonia ja marjoja, varmasti laihdut jos vain näitä 2 viikkoa syöt.
 
Käytännössä tuollainen "ruokavalio" on varmaan aika sama kuin olis mehupaastolla. Jos olet perusterve aikuinen niin ei se kuolemaksi ole. Veikkaan että painoa tippuu, alkupäivinä on nälkä ja voi tulla huono olo (päänsärkyä ym.). Myöhemmin olo tod. näk. paranee kun elimistö menee ketoosiin, mutta olet heikompi kuin normaalisti. Mitään kuntourheilua ei siis kannata yrittää, vaan ottaa rauhallisesti. Siis jos nyt jostain kumman syystä haluaisit tuollaiselle kuurille ryhtyä.

Huomaa kuitenkin, että paastolla pudonnut paino on suureksi osaksi nestettä ja myös lihaksia! Jos palaat kuurin jälkeen aiempiin ruokatottumuksiisi, niin painokin palautuu hyvin nopeasti alkuperäiseen tai voi jopa nousta aiemmasta. Laihdutuskeinoksi tuosta ei siis ole, korkeintaan pika-aloitukseksi jos tarkoitus on kuurin jälkeen jatkaa uusin, kevyemmin elämäntavoin.
 
"kkk"
mä eli käytännössä yhden kesän pelkällä vesimeloonilla. Söin kokonaisen meloonin päivässä yksin :D Oli kyllä hyvää nam, nälkä lähti ja siinä samassa kilot. Ei ollut huono olo. Ainoa mikä oli niin kauhia pissa hätä koko ajan. :D En siis syönnyt sitä sen takia että olisi ollut laihiksella, vaan koska mulla hirvee himo siihen. Ja kun söin sitä niin paljon, ei tehnyt muuta ruokaa enään mieli. Lisäksi oli tosi kuuma kesä niin senkin t akia varmasti tuo menloni himotti. Ei kyllä tullut mulle myöskään mitään kyllästymistä tai inhoa sitä kohtaan. Nytkin mulla on tuolla evääksi ostettuna mini vesimeloni. ;)
Joo siis ei kyllä varmasti ole mikään hyvä laihdutus tyyli tms, mutta minä herkuttelin ja elin sillä ja hengissä ollaan ja hyvin voidaan.
 
"vieras"
- painosi tippuu, osa vain kuurin ajaksi, mutta osa toki on ihan todellista laihtumista
- rupeat inhoamaan vesimeloonia
- et varmastikaan kuole, jos joku onnettomuus ei kohdallesi satu
 
"vieras"
ei varmaan mitään hirmuisen kamalaa. Juuri oli tv:ssä ruotsalainen mies, joka oli fruitisti eli söi pelkkiä kypsentämättömiä hedelmiä. 90-luvulla oli kuulemma kanaa syönyt.
 
"kkk"
Fruitismin taustalla on ajatus siitä, että elämää pitää säilyttää mahdollisimman pitkään eli ihmiselle soveltuvaa ravintoa on vasta se, minkä luonto on valmistanut lopulliseen muotoonsa, kuten valmiit kypsät hedelmät, siemenasteella olevat kasvikset, pähkinät jne. Hedelmillä itsensä ravitsevat ihmiset eli ns. fruitistit ovat ottaneet oppia useista alkuasukasheimoista, jotka ravitsevat itsensä pääasiassa hedelmillä ja pähkinöillä.

Fruitisti ei syö lainkaan eläinperäisiä tuotteita, vaan ainoastaan kasvien satoa. Fruitisti ei tapa vihanneksia, jonka vuoksi esim. juurekset ja sipulit ovat poissa ruokavaliosta. Ainoastaan ruohosipulia voi käyttää. Ruokavaliossa on onneksi mukana palkokasvit ja viljat, joten ne auttavat tekemään ruokavaliosta monipuolisemman ja terveellisemmän. Ruuan kuumentaminen on kuitenkin sallittua.

Ongelmaksi saattaa muodostua epätietoisuus sadonkorjuumenetelmistä ja kasvien hoidosta, jonka vuoksi monella fruitistilla on oma kasvimaa. Näin he tietävät miten sato on korjattu ja miten tuotteet kasvatettu.
 

Yhteistyössä