Mitä tänään syötäisiin eli alle vuosikkaan kotiruuat

Millaisia kotiruokia kokkaatte kullanmuruillenne?
Meillä neiti 8kk ei suostu enää syömään purkkiruokaa, vaan luottaa mamman kokkaustaitoihin :p
Reseptit on vaan hiukan hakusessa, tuntuu että nyt ollaan menty viikko jauhelihakastike + peruna vuorotellen jauhelihakeiton kanssa, voi tulla toppi tähänkin syömiseen :x
Laittakaapas vinkkejä ja omia menujanne mitä teillä syödään, ja oletteko "uskaltaneet" antaa jo jotain puuolivalmista einestä?

Moi! Kasvissosetta olen tehnyt pian 8kk:n ikäiselle pojallemme. Pakastimessa on aina lihaa myös jota voi laittaa sekaan. Viimeksi tein risottoa, riisiä, herne maissi paprikaa, porkkanaa, sipulia ja possunlihaa :)
Esimerkiksi makaronilaatikkoa voi antaa, jos lapsi on syönyt kaikkia sen sisältämiä ainesosia. Tietty ilman lihaliemikuutiota, suolaa ja maitoa tehtynä ja jos vielä lihan keittää. Muu perhe voi sitten maustaa omalla lautasellaan.
Kannattaa käydä katsomassa mitä kaikkea niissä kaupan purkkiruuissa on niin voi tehdä sellaista ruokaa johon niitä samoja on käytetty :)

Oletteko käyttäneet mitään mausteita (ei tietenkään suolaa), vai annatteko "ruuan maistua ruualta"? Entäs maitopohjaisia ruokia, siis lehmänmaitoon (siis kaupanmaitoon :LOL: ) tehtyjä? Jos nyt aattelis just jotain munamaitoa makaronilaatikossa tms. Entäs voita, käytättekö "mausteena"? Meillä tyttö syö puuron voisilmän kera :ashamed:

Mä kokkailen! Mut mulla on vasta puolivuotias... et alussa vasta kokkailu-ura.

Teen Jauheliha-kasvissosetta, risottoa johon heitän joko kalaa tai kanaa, tomaatti-kesäkurpitsapastaa... mausteena käytän oliivi- tai auringonkukkaöljyä, joskus vähän mustapippuria ja persiljaa, tilliä.

Seuraavaks haluaisin kokeilla jotain uuniruokaa... :) Eli vaikka makaronilaatikkoa?? Voisko tehä? Kun se kananmuna pitäis saada kans jotenkin ruokavalioon. :p Meil ei kyl voi vielä oikeeseen maitoon tehä mitään...

Sit vois tehä jotain kana-riisihässäkkää mihin voisin ihan vähän laittaa currya... sit vähän persikkaa tai ananasta... *suunnittelee*

mä tein niin että keitin erilaisia kasviksia ja soseutin, pakastin jääpalarasioissa.

Sitte keitin eri lajeja lihaa, soseeksi ja jääpalarasiohin.

Kun olivat jäätyneet, siirsin palat kannellisiin rasioihin. Niistä oli sitten helppo ottaa vaihdellen eri lajeja ja tarjoilla ruokaa. Lisäksi sitte keitettyä perunaa/makaroonia/riisiä.

Yhteistyössä