mitä tämä on...

Avomieheni oli perjantaina juhlimassa polttareita (ei omiaan!) ja kun menin heitä hakemaan näin mieheni seisovan aika läheisissä tunnelmissa erään tytön kanssa... Mieheni hiveli tyttöä selästä ja piteli kättään hänen takapuolen päällä.. tyttöä se ei haitannut vaikka tietää että miehellä on lapsia ja avovaimo. Tässä kaikki mitä näin, lähin yksin pois samontein, en pystynyt tekemään mitään.

Nyt pyytäisin teiltä apua.. Miten miun pitäs reakoida tähän..? I
llan tapahtua en tiedä, et onko niillä ollut jotain muutakin jo aikasemmin, tms. Mieheni kielsi eka kaiken ja nyt vetoaa humalaan. Ei kuulemma muista mitään... Vähättelee koko asiaa, ku ei hän kuulemma tarkottanu...
Mua ahistaa ihan hirveesti ku aatelen mitä kaikkee ne on illan aikana voineet tehdä.. Aina ku sulen silmäni nään mieheni hivelemässä sitä letukkaa...

Mitä teen???!!?!?
Mieheni haluaisi et antasin anteeksi ja unohtaisin koko jutun.. ku ei hän tahallaan... Mutten voi... Oksettaa ku näänki tuon petturin!!!!
 
Mun mielestä tuo on pettämistä ja ei todellakaan siedettävää,mutta sulla on nyt pitkä tie kuljettavana.Täytyy miettiä kaikilta eri kanteilta pystyisitkö olemaan vielä ns.normaalisti parisuhteessa,ilman epäilyjä.Tuo on todella vaikeata,tiedän sen kokemuksen kautta.

Itsellä viisi vuotta tuollaisesta tapahtumasta ja en tiedä olenko vieläkään kunnolla siitä selvinnyt,vaikka mieheni ei ole sen jälkeen mitään tehnytkään,mutta aina välillä piilee epäilys.
Musta tuntuu kuitenkin siltä että tein oikean ratkaisun kun jatkoin vaikeuksista huolimatta parisuhdettamme.

Miehesi kyllä voi näin jälkikäteen,kiinnijäätyään todellakin katua,koska huomasi loukanneensa sinua.Mutta nyt sinun pitää vain keskittyä omaan ja miehesi keskusteluihin pystyttekö vielä tuosta tilanteesta selviämään.

Mutta ennenkaikkea sun pitää nyt miettiä,voitko antaa anteeksi ja unohtaa asian.Ja pystyykö miehesi olemaan vielä luottamuksen arvoinen.Humalatila ei koskaan ole mikään syy tuollaiselle käytökselle!Miehesi on vain niin helppo vedota humalaan ja ajatella että se on silloin paljon helpommin anteeksiannettava.

Mutta sinulle erittäin iso halaus ja jaksamisia tuon asian tiimoilta! :hug:
 
Kiitos vastauksista =)

Voi ku voisinki olla nuin välitön ja avara katseinen kuin sie joka käsket antamaan olla.. Minuun tää vaa osu ja uppos tosi syvälle ja lujaa..

Tahtoisin antaa anteeksi ja unohtaa tai ainakin työntään asian taka-alalle, mutten viel ainakaan voi. Tärisen vieläkin kokoajan.. sillo ku näin tän lysähin istumaan ja tärisin niin paljon etten saanu tupakkia syttyyn..
Tää voi kuulostaa, pieneltä ja mitättömältä jutulta ku ei kumminkaan oo ollu suutelua (tietääkseni!!!) eikä seksiä, mut mulle tää on iso juttu! En uskonut että näin reagoin. Jotesaki se vaa pisti suoraa sydämmeen ja tuntuu et se vei mun maailmalta pohjan.. Kaikki mihin mä uskoin ja luotin, romahti noin vain..
Oon sanonukki sille ettei humala oo mikään syy sen toimintaa, iteppähän on juonu! Monta kertaa on ollu puhetta siitä ku aina vetää pään täyteen ku ai tajua lopettaaa ja sit näkee pikku ukkoja ja muuttuu hyökkääväksi ja väkivaltaseksi mua kohtaan.. Oli 4kk selvinpäin ja nyt sit taas otti...
En tahtois erota, en todellakaan, mut se ukko tekee mut sairaaksi! En voi ajatella muuta ja purskahtelen vähä väliä itkuun. Tää on iha kamalaa!!
Ituttaa iha älyttömästi kun itse vähättelee tekuaa, ei ollenkaan tajua miltä musta tuntuu!! "no elä ny kehtaa, se oli vaa kännistä örinöintiä.. ei siinä mitään ollu! En oo tehny mitään väärää ku olin tiedottomassa tilassa.." jne... Ottas etes tosissaan miun tunteet!!

Miten sie (unohin siun nimimerkin :ashamed: ) selvisit silloin? Miten jaksoit antaa anteeksi ja ymmärtää miestäsi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 12:08 voi ei kirjoitti:
Kyllä on elämä pienestä kiinni jollain :headwall: :headwall: :headwall:
Onks pakko olla noin ilkee!!??!! :eek: Jokainen ihminen on erilainen ja reagoi eri tavalla...

Minun mieheni tuli vuoden seurustelun jälkeen kaula syötynä poikienillasta..Erohan siinä tuli, mutta palasimme kuitenkin yhteen kuukauden eron jälkeen.Itellä oli todella paha olo, ja mies katui.Ei muista koko jutusta mitään, heräsi aamulla kaula sinisen kirjavana...Siinä kuukauden aikana elämä oli kamalaa, rakastin miestäni yli kaiken..Mieheni sanoi: "ajattele sydämellä, älä järjellä." Sydän sanoi, ota takas, järki, älä ota.Kuljin sydämen mukaan. Nyt viisi vuotta myöhemmin meillä on ihana koti, pieni poika, kissat, autot, ei vois paremmin mennä.Mies kuitenkin tietää, että se on sitten kerrasta poikki.Luottamuksen takaisin saamiseksi meni monta vuotta, mutta en ole katunut. Siinä kuukauden eron aikana ostin itselleni OMAN auton, se piti mut järjissä.Sanoin myös että en olisi takasin ottanu, jos olisit sitä lehmää p.annut. Ei se enää mielessä paljoa pyöri, mutta joskus se kummajainen aina mieleen palaa.. Mutta voimia. :hug: Oma neuvoni on:"mitä sydämesi sanoo?" Sydän mulle kertoi miten toimia, vaikka olin aivan rikki.Elämä oli tuolloin aivan romuna. Itkin jopa työpaikalla (kaupan myyjä silloin). En kyl tiä olisinko takas ottanu, jos oisin ne yhessä nähny..Mutta nykypäivänä naiset ovat todella röyhkeitä. M.unaa on saatava, oli varattu tai ei.. Myöhemmin sain tietää kuka nainen oli (miehen kaverit näytti), ja aatteelin et olipas karmee!! Nyt jos naisen vielä näkisin, ainoa kommentti sille ois:"lällällää, etpäs kelvannu" Vois kyl nyrkkikin heilahtaa..mut en oo asiaa enää miettiny.. Mutta koita jaksaa!! :hug: :hug: Hetki menee, että osaat tietää mitä teet..Olen hengessä mukana!!
 
empatiaa
Tuo edeltäjän kommentti ottaa todella aivoon... "Kuinka elämä voi jollain olla noin pienestä kiinni"... En edes viitsi sanoa mitä ajattelen ihmisistä jotka ovat tuota mieltä.

Myötätuntoni vaan ap:lle... Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun mahanpohjasta kouraisee ja oksettaa, vapisuttaa ja tuntuu siltä että on maa vedetty jalkojen alta. Kaikenlaista olen avomieheni kanssa joutunut kokemaan... Sen että hän vuoden seurusteltuamme halusikin pitää taukoa (jonka aikana tapailikin yhtä exäänsä tietämättäni), joskus serkkuni soitti minulle baarista että mies istuu siellä jossakin nurkassa käsi jonkun eukon ympärillä, joskus olen hakenut hänet baarista ja kyytiin on tullut joku akka, josta mies on sanonut että oli vanha kaveri ja sitten joskus möläyttänyt että olikin joku exä... Joskus kun olen soittanut hänelle aamukuuden aikaan että missä viipyy (baarireissun jälkeen), on puhelimeen vastannut joku muija ja lässyttänyt että "voinks mä välittää ****:lle jonkun viestin?", joskus on puhelimeen tullut viesti miehen tultua kotiin baarista, että "Kiitos kivasta illasta" ja ystävältäni sitten olen kuullut että sinä iltana mies on viettänyt aikaa baarissa jonkun akan kanssa, tanssinut ja pitänyt hauskaa. Kuulostaa pahalta, mutta kaiken mies on onnistunut selittämään ihan viattomaksi, väärinkäsityksiksi yms yms...

Yhdessä ollaan, mutta veikkaampa että ei ikuisesti. Olen padonnut sisääni niin paljon sellaista tukahdutettua raivoa ja vihaa, että aina jonkun pikku riidan tullen tekee mieli ottaa kaikki vanhat selvittämättä jääneet jutut esille. Ne todella raastavat minua... Joku voisi sanoa että mitä järkeä miettiä menneitä, meillä on nyt pieni vauvakin ja omakotitalo, mutta ei niille ajatuksilleen mitään mahda... Anteeksi olen aina antanut, mutta unohtaminen onkin ihan toinen juttu! Kaikki nuo jutut joita olen miehestäni kuullut, satuttavat ihan hirveästi, ja mitähän kaikkea onkaan mistä en edes tiedä... Luottamus on mennyt, ja mieheni tietää että en luota häneen. On kauhea tunne kun ei voi luottaa siihen ihmiseen, jonka pitäisi olla oma tuki ja turva!

Voi olla että ap:n tapauksessa oli ihan "viattomasta" asiasta kyse. Miehet tosiaan usein menettää muistinsa ryyppyillan jälkeen ihan oikeastikin, mutta mielestäni humala ei ole mikään oikeutus millekään silti. vaikka kyllä minäkin (joskus silloin kun vielä kävin joskus jossakin) olen varmasti jotakuta tuttua sillä tavalla halannut, että jos avomies olisi sillä hetkellä ilmestynyt paikalle, niin se olisi näyttänyt aika pahalta! Ikinä en ole ketään toista miestä silti edes ajatellut tai katsellut sillä silmällä. Se vaan tuntuu pahalta kun näkee omansa koskettavan jotakuta toista, ja sitä ajattelee että "se on ihan eri asia jos Minä olen jotakuta halannut, tuo on paljon vakavampaa"...

Mieheni sekoilut ovat vaikuttaneet minuun niin, että suunnilleen halveksin miehiä, pidän kaikkia tuntemattomia naisia uhkana ja narttuina, suhtaudun hirvittävän negatiivisesti asioihin ylipäätään, ja antaisin jokaiselle pettäjälle suunnilleen kuolemanrangaistuksen...että silleen.
 
hoho hoho
no minä ainakin antaisin potkut #&%?$!*..ei voi naiset olla nykyään niin sokeita #&%?$!* että antaa miesten tehä mitä lystää jos joku muu kiinnostaa et pitää hivellä ni voi voi sittenkö saa luvan hivellä sitä joka sillä hetkellä kiinnostaa..eli mix se sit on sut ottanu jos toiset kiinnostaa..hyvähän se on ku on vaimo kotona lapsia hoitamassa ja pitämässä huushollin järjestyksessä..herää jo..miehes panee taatusti toisia..ja annahan vielä anteeksi luulee sekin et luotat vielä..hoh hoi herätkää..
 
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 19:27 vieras kirjoitti:
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
Kirjottelin jo aikasemmin (mies kaulasyötynä poikienillasta...)... Pieni hively tanssilattialla on mun mielestä aivan sama asia kun halailu, ja tommonen mitä ap kirjotti. Mun mielipide on, että jos olet varattu, hivelet omaa miestäsi/naistasi ja jätät muut vieraat RAUHAAN!!! Jos mä ite löytäsin mun miehen vielä HIVELEMÄSSÄ vierasta naista tanssilattialla, niin kyllä sais lähtee...Pieni flirtti on eri asia... KATSOA SAA MUTTA EI KOSKEA!!! Siitä lähetään!!
 
Kuuleppas äätä, pisti silmään tän hivelyn lisäks se että muuttuu juotuaan väkivaltaseks.
oikeasti väkivalta on pahempi ku hivelyt ja pettäminen...
Eli en voisi kun kokemuksella antaa yhden vinkin; lähde pois.
Kun jo itsekin toteat hänen tekevän sut sairaaks.
Olet paremman miehen arvoinen.
 
Sulle nimimerkki empatiaa ja ap:kin..

Itse en suostuisi elämään katkerana, en kylmänä.. en suhteessa, jossa ei ole luottamusta. Itseään pitää rakastaa ja kunnioittaa niin paljon, ettei suostu ottamaan mitä tahansa kohtelua vastaan! Jos elät niin, ettei sinua ole varaa loukata, jopa mieskin se tajuaa. Elämä on valintoja. Itse en ainakaan valitsisi elämää katkerana, vihaisena.. se kuluttaa ja syö ihmistä! Uskon, että jokainen ihminen ansaitsee onnensa.. toiset vain pilaa sen elämällä kaksinaamaisesti, eivätkä siten edes saavuta onnea, vaikka sisimmässään voisivatkin sen ansaita.

Sinulle empatiaa sanon, miksi et eroa jo nyt, kun selvästi sitä mietit etkä vaikuta siltä, että voisit antaa anteeksi! Minulle tulee mieleen, että olet jo menettänyt oman arvostuksesi.. Kunnioita itseäsi niin paljon, ettet suostu elämään katkerana ja kylmänä!

Tsemiä sulle ap! Toiv asiat selviää. Sinua on loukattu! Kuuntele tunteitasi, toimi niiden mukaan. Ja joskus on käytävä kaukana nähdäkseen lähelle...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 19:27 vieras kirjoitti:
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
Kirjottelin jo aikasemmin (mies kaulasyötynä poikienillasta...)... Pieni hively tanssilattialla on mun mielestä aivan sama asia kun halailu, ja tommonen mitä ap kirjotti. Mun mielipide on, että jos olet varattu, hivelet omaa miestäsi/naistasi ja jätät muut vieraat RAUHAAN!!! Jos mä ite löytäsin mun miehen vielä HIVELEMÄSSÄ vierasta naista tanssilattialla, niin kyllä sais lähtee...Pieni flirtti on eri asia... KATSOA SAA MUTTA EI KOSKEA!!! Siitä lähetään!!
Ei millään pahalla, mutta et kait sä tosissas usko ettei miehes muka ole tehnyt mitään vaikka kaula on ollu syötynä.Varmaan on hoidellu tämän typykän ja sinä sokeesti vaan luotat mieheesi.Oma mieheni olis saanu tuollaisesta lähtöpassit. Olet aikas hyväuskoinen hölmö ja miehesi varmaan nauraa sinulle selkäsi takana :LOL:
 
Väitä rauhassa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 19:27 vieras kirjoitti:
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
Mut pahasti väärässä olet. Ei ainakaan mun tuttavapiirissä lähdetä testaamaan, vaan oikeasti viettämään kavereiden kans aikaa. Tosin
silloin tällöin iltaa pilaa joku ääliö, yleensä muutaman promillen humalassa, joka ei oikeasti usko et on tultu viettämään aikaa keskenämme jutellen... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 14:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 19:27 vieras kirjoitti:
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
Kirjottelin jo aikasemmin (mies kaulasyötynä poikienillasta...)... Pieni hively tanssilattialla on mun mielestä aivan sama asia kun halailu, ja tommonen mitä ap kirjotti. Mun mielipide on, että jos olet varattu, hivelet omaa miestäsi/naistasi ja jätät muut vieraat RAUHAAN!!! Jos mä ite löytäsin mun miehen vielä HIVELEMÄSSÄ vierasta naista tanssilattialla, niin kyllä sais lähtee...Pieni flirtti on eri asia... KATSOA SAA MUTTA EI KOSKEA!!! Siitä lähetään!!
Ei millään pahalla, mutta et kait sä tosissas usko ettei miehes muka ole tehnyt mitään vaikka kaula on ollu syötynä.Varmaan on hoidellu tämän typykän ja sinä sokeesti vaan luotat mieheesi.Oma mieheni olis saanu tuollaisesta lähtöpassit. Olet aikas hyväuskoinen hölmö ja miehesi varmaan nauraa sinulle selkäsi takana :LOL:
Kyl mä kuule uskon..Miehen isoisä kävi sen baarista sillon hakemassa. Ja toisex, sillä ei ees seiso, jos on niin kännissä ettei muista mitään. Et älä puutu toisten asioihin, joista et mitään tiedä!! :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 18:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 14:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 19:27 vieras kirjoitti:
Nyt järki käteen. Johan sitä sais erota jokapäivä jos tuo olisi lähtemisen syy. Eikö sinua kukaan mies ole hiukan hivellyt parketilla tai pitänyt pientä flirttiä tiskillä paukkuja ostaessa. Väitän että melkein joka mimmillä on pientä vipinää tyttöjenilloissa. Miks sitä sitten lähdetään viihteelle jos ei vähän kokeiltas ,onko vientiä? Pettäminen, seksi toisen kanssa on aivan eriasia. Usko miestäsi. Melkein pyytää anteeksi ylireagointiasi. Onko liittonne niin hutera, että tuo olisi jo eron syy?
Kirjottelin jo aikasemmin (mies kaulasyötynä poikienillasta...)... Pieni hively tanssilattialla on mun mielestä aivan sama asia kun halailu, ja tommonen mitä ap kirjotti. Mun mielipide on, että jos olet varattu, hivelet omaa miestäsi/naistasi ja jätät muut vieraat RAUHAAN!!! Jos mä ite löytäsin mun miehen vielä HIVELEMÄSSÄ vierasta naista tanssilattialla, niin kyllä sais lähtee...Pieni flirtti on eri asia... KATSOA SAA MUTTA EI KOSKEA!!! Siitä lähetään!!
Ei millään pahalla, mutta et kait sä tosissas usko ettei miehes muka ole tehnyt mitään vaikka kaula on ollu syötynä.Varmaan on hoidellu tämän typykän ja sinä sokeesti vaan luotat mieheesi.Oma mieheni olis saanu tuollaisesta lähtöpassit. Olet aikas hyväuskoinen hölmö ja miehesi varmaan nauraa sinulle selkäsi takana :LOL:
Kyl mä kuule uskon..Miehen isoisä kävi sen baarista sillon hakemassa. Ja toisex, sillä ei ees seiso, jos on niin kännissä ettei muista mitään. Et älä puutu toisten asioihin, joista et mitään tiedä!! :kieh:
Voi kulta pieni, taidat olla vielä aika nuori ja sinisilmäinen.No, elämä opettaa.
 
Ei meitin 10 vuoden liitto ainaskaan kaatuis pariin hivelyyn tai pusutteluun! Eri asia sitten kun löytäs toisen sängystä jonkun kans niin vois olla että että ero tulis. Itekin välillä pusutellut muiden kuin mieheni kanssa :ashamed:
 

Yhteistyössä