Mitä tämä oikein voi olla?!

  • Viestiketjun aloittaja "PANIC"
  • Ensimmäinen viesti
"PANIC"
Olen 20 vuotias nainen ja oireeni alkoivat viime lokakuussa eli noin vuosi sitten. Olen kärsinyt erilaisista kivuista ja säryistä ja erikoisinta siinä on se,että ne ovat AINA vasemmalla puolella.

Oireita ovat:

Pään puutuneisuus (vasen tietysti)
Jalan särky ja välillä se puutuu ja väsyy kävellessä
Lihassärky (useimmiten vain vasemmalla puolella,joskus myös molemmilla puolilla. Jaloissa enimmäkseen)
Ahdistuneisuus
Sydämen tykytys,tuntuu kuin sydän lakkaisi pian toimimasta
Käden puutuminen
Tärinä ja yleinen heikkous
Pistely

Minulle todettiin ahdistuneisuushäiriö tammikuussa,jollon sain lääkkeet. Lopetin lääkityksen heinäkuussa koska en koe tarvitsevani sitä. Oireet ovat sen jälkeen voimistuneet,lääkityksen aikaan ne olivat välillä vallan pois.

Vaikka ahdistuneisuudessa tulee voimakkaita fyysisiä oireita,en usko että voi tulla näin paljon. Todella usein pääni on puuduksissa vasemmalta puolelta,samoin kasvot (harvemmin). Viime viikolla kävellessä huomasin miten vasen jalka alkoi tuntua heikommalta.

Mitä tämä voisi olla? Neurologille aika magneettikuvauksiin pian,mitä pelkään kuin ruttoa. En välttämättä halua edes kohdata sitä tilannetta. Kaiken lisäksi minulla on ahtaanpaikan kammo, ja magneettikuvauksissa tosiaan ollaan ahtaassa putkessa noin 30 minuuttia.

Oireet ovat ottaneet minusta vallan,joka ikinen ilta mietin ennen nukkumaan menoa,että mitä jos huomenna en herääkään. Päivääkää en ole miettimättä kuolemaa. Tulevaisuutta en uskalla ajatella,koska ajattelen ettei tässsä varmaa kauaa enää eletä.

Ainiin. Kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu,mutta lääkäri sanoi ettei lääkkeitä tarvitse.

Kuolen pian tähän murehtimiseen.
 
Kyllä minä veikkaisin että ahdistuneisuushäiriöön liittyy moni oire; varmasti jonkunlaista paniikkihäiriötä myös.... ja tuo pelkääminen ja seuraaminen lisää vaan niitä oireita, kyllä - myös fyysisiä, joten sinällään vie vaan pahempaan suuntaan. Vaikka tiedän tasantarkkaan ettei sitä pysty olemaan miettimättäkään.... :hug:

Onneksi olet menossa magneettiin niin saat itsellesi mielenrauhan. Ja kerro lääkärille hyvissä ajoin tuosta ahdistuneisuudestasi niin varmaan tulevat kuvauksissa jollain lailla vastaan. En tiedä mikä systeemi aikuisilla on mutta luulisi että jotain rauhoittavaa voisi saada. Tsemppiä! :hug:
 
"vieras"
täällä samanlaista ollut nyt n. 3 vuotta. paitsi ettei tuota toispuolisuutta. kehottaisin jatkamaan lääkkeitä. ei se ole mikään häpeä niitä käyttää. uskon että pärjäät joskus ilman. mielialalääkitys parempi kuin rauhoittavat, uskoisin tässä tapauksessa. itsekin laukannut lukuisissa tutkimuksissa ja vakavaa ei ole löytynyt. kyllä se joskus helpottaa, tiedän sen.
 
"Joo"
Jatka ehdottomasti niitä lääkkeitä! :) Tai näin mä neuvoisin, koska oon ite ihan samanlainen jännittäjä. Todettu aiemmin paniikkihäiriö joka sitten kroonistui ahdistuneisuushäiriöksi. Oireet on aina ollu sellasia, että pystyn ne hallitseen ja käsitteleen, tiedostan mistä ne johtuu. Mutta, ilman lääkkeitä elämä on ollu hankalaa. Pari kertaa luulin jo siitä päässeeni, pisin aika ilman lääkkeitä oli vuosi. Mutta sitten taas palas oireet rytinällä, enkä aikaillu lääkkeiden alottamisessa.

Oonki todennu, että mieluummin syön lääkkeitä vaikka lopun elämää, jos se vaan auttaa ja saa oireet pysyyn poissa. Mutta hyvä kun sulla on toi kuvaus, saat itelles rauhan. Kokeumuksesta tiiän, että pelko ja jännitys saa ihan uskomattomia oireita aikaan.

Tsemppiä!
 
haloo
[QUOTE="PANIC";22049737]Olen 20 vuotias nainen ja oireeni alkoivat viime lokakuussa eli noin vuosi sitten. Olen kärsinyt erilaisista kivuista ja säryistä ja erikoisinta siinä on se,että ne ovat AINA vasemmalla puolella.

Oireita ovat:

Pään puutuneisuus (vasen tietysti)
Jalan särky ja välillä se puutuu ja väsyy kävellessä
Lihassärky (useimmiten vain vasemmalla puolella,joskus myös molemmilla puolilla. Jaloissa enimmäkseen)
Ahdistuneisuus
Sydämen tykytys,tuntuu kuin sydän lakkaisi pian toimimasta
Käden puutuminen
Tärinä ja yleinen heikkous
Pistely

Minulle todettiin ahdistuneisuushäiriö tammikuussa,jollon sain lääkkeet. Lopetin lääkityksen heinäkuussa koska en koe tarvitsevani sitä. Oireet ovat sen jälkeen voimistuneet,lääkityksen aikaan ne olivat välillä vallan pois.

Vaikka ahdistuneisuudessa tulee voimakkaita fyysisiä oireita,en usko että voi tulla näin paljon. Todella usein pääni on puuduksissa vasemmalta puolelta,samoin kasvot (harvemmin). Viime viikolla kävellessä huomasin miten vasen jalka alkoi tuntua heikommalta.

Mitä tämä voisi olla? Neurologille aika magneettikuvauksiin pian,mitä pelkään kuin ruttoa. En välttämättä halua edes kohdata sitä tilannetta. Kaiken lisäksi minulla on ahtaanpaikan kammo, ja magneettikuvauksissa tosiaan ollaan ahtaassa putkessa noin 30 minuuttia.

Oireet ovat ottaneet minusta vallan,joka ikinen ilta mietin ennen nukkumaan menoa,että mitä jos huomenna en herääkään. Päivääkää en ole miettimättä kuolemaa. Tulevaisuutta en uskalla ajatella,koska ajattelen ettei tässsä varmaa kauaa enää eletä.

Ainiin. Kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu,mutta lääkäri sanoi ettei lääkkeitä tarvitse.

Kuolen pian tähän murehtimiseen.[/QUOTE]

Jätit toimivat lääkkeet pois? Koska et koe niitä tarvitsevasi? Haloo!
 

Yhteistyössä