Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja "Pulassa"
  • Ensimmäinen viesti
"Niin"
Mitkä järkevät mahdollisuudet? Tuleeko sinulle mieleen vielä jotain lisää, mitä tässä ketjussa ei ole esitetty?

Lapsen isovanhemmille väliaikaisesti laittaminen ei rasita vanhempiani (itse ehdottivat asiaa ennen kuin kerkesin edes kunnolla avautua) ja lapsi tykkää olla siellä. Usein ikävöikin mummolaan. Tietysti pitäisi varmasti minut vierellään.
Minulle tämä ratkaisu on kaikista hirvein, minulle ei jää "mitään". Toistaiseksi.
No se sairasloma. Sitä on esitetty, mutta et ole sitä mitenkään kommentoinut.

"viima"
Mita sa teet tunnin aamulla? Meilla lapsi ja mina ollaan sangysta bussipysakille noin 20-30minuutissa. Evaat illalla valmiiks. Vaatteet myos. Suihkus kayn illal. Aamulla heratys hampaiden pesu vaatteet paalle ja pihalle. Tuossa kerkiaa hopotella lapsenkin kanssa.

Mut muuten. Suosittelen harkitsemaan muuttoa vanhempien luo, sairaslomaa, pienta taukoa opiskeluun.

Ap pulassa
[QUOTE="Niin";28480955]No se sairasloma. Sitä on esitetty, mutta et ole sitä mitenkään kommentoinut.[/QUOTE]

Olen kirjoittanut meneväni työterveyteen huomenna. Sairaslomaa siis sieltä tarkoituksena saada, sitä suosittelivat sosiaalipäivystyksessäkin.

Ap pulassa
[QUOTE="vieras";28480897]Provoksi veikkaan.. Ei kenenkään vanhemmat voi olla niin sydämettömiä, että ottaisivat pienen äidiltään eivätkä tarjoutuisi lainaamaan/antamaan sinulle rahaa.[/QUOTE]

Ihmettelin vähän tuota samaa itsekin, mutta en todellakaan viitsi sitä heille sanoa.
Mielestäni jo iso kädenojennus ehdottaa tuota väliaikaista asumisjärjestelyä heillä.
Luultavasti ajattelevat olevansa pätevämpiä kasvattajia, veikkaisin.

"vieras"
No tietenkin kysyt vanhemmiltasi rahaa lainaan! Haloo, annat mielummin lapsesi pois kuin kysyt josko lainaisivat sinulle muutaman tonnin jotta elämäntilanteesi helpottuisi?! Taapero tarvitsee äitiä enemmän kuin isovanhempia.

Moni yh Suomes opiskelee ihan tavallisella opintotuella ja ottaa sitä opintolainaa. Paljo parempi se ku olla työtön tai tehdä jotaki työtä mitä ei halua tehdä loppuelämäänsä, niin tai antaa lapsi pois... Jos opintorahan, opintolainan, lapsilisän, elareitten ja asumislisän jälkeen jää edelleen miinukselle sossun normien mukaan, saa toimeentulotukia.

Ap pulassa
[QUOTE="vieras";28481129]No tietenkin kysyt vanhemmiltasi rahaa lainaan! Haloo, annat mielummin lapsesi pois kuin kysyt josko lainaisivat sinulle muutaman tonnin jotta elämäntilanteesi helpottuisi?! Taapero tarvitsee äitiä enemmän kuin isovanhempia.[/QUOTE]

Pitää laskeskella, paljon minulle jäisi vajetta. Päätoiminen opiskelu olisi mielestäni ideaaliratkaisu kaikille.
Äitini tosin haluaisi kovasti lapsen heille (ja oheishuoltajuuden) ja ihmetteli, kun sanoin, josko voisin tehdä päätöksen vasta kesäkuun alussa.
Lapsi on siis joka tapauksessa menossa lähiaikoina pariksi viikoksi mummolaan lomalle, se oli sovittu jo aikaisemmin.
Ehdotin, josko tehtäisiin isompia päätöksiä vasta tuon loman jälkeen.
Ja mun sairasloman. Tässä on ollut nyt niin paljon kaikkea raskasta. Tai ei paljon, mutta pari isoa asiaa, jotka sitten tällaista herkkistä verottaa vain lisää.

"vieras"
En tietenkään tiedä meneekö näin, mutta tuntuis että sua masentais entisestään lapsen "menetys" jos hän isovanhemmille menis. Ei sun äiti voi olla niin itsekäs että oman ikävänsä vuoksi vie lapsen äidiltään.. Käykö sun vanhemmat töissä vai ovatko eläkkeellä? Jos he tulisivat sun luokse auttamaan arjessa joksikin aikaa? Vaikka kesällä? Hoitaisivat lasta ja sä saisit keskittyä työhön ja opintoihin.

"vieras"
Eikö lapsi voisi olla vanhemmillasi vain joitain viikkoja kerrallaan? Ja itse hankkisit niitä nukahtamispillereitä. Minäkin niitä söin aikana, jolloin ajatukset ja stressi eivät antaneet nukkua.

3n äiti
oppisopimuskoulutus, olisiko mahdollista jatkaa opiskeluja niin? Tai saisitko hyväpalkkaisen kokopäivätyön ja laittaisin opinnot vaikka vuodeksi "jäihin" ja säästäisit? En lähettäisi lastani pois, ennemmin sitten se opintolaina!!!

mon
Älä luovu lapsesi läsnäolosta..tulet sitä katumaan myöhemmin! Pari vkoa ok mutta pidempiaikaisesti ei missään nimessä :( rahalla,työllä tai opiskelulla ei ole mitään arvoa siinä kohdassa. Suomessa et nälkään kuole, saat tuet ja ota se opintolaina. elä päivä kerrallaan. Hae sitä saikkua ja nukahtamislääkkeitä, ihan mitä vaan mutta älä lapsestasi "luovu" ellet koe, että et voi hoitaa häntä vaikka saisitkin asiat järjestymään ja arjen sujumaan.

Joka tapauksessa valtavasti voimia!Sisulla eteenpäin!

Yhteistyössä