mitä tälläsessä tilanteessa voi tehdä.. ihan sairasta..

• Viestiketjun aloittaja apuakiitos!!
  • Ensimmäinen viesti
apuakiitos!!
lapseni on nyt 8 vuotta ja hänellä on samanikänen kaveri.. en tunne hänen perhettään kovin hyvin.. ollaan kuitenkin juteltu ym.. vaikuttaneet ihan mukavilta..
tytöt olivat tänään meidän pihassa.. leikkivät ihan nätisti.. välillä kurkin ulos ikkunasta.
yhtäkkiä alkoi kuulumaan itkua ja tyttöni ryntäsi sisään et kaverin kättä sattuu et tippu aidalta.. no soitin hänen vanhemmilleen ja tää isä alko heti raivoomaan et per**le ootko sä satuttanu sitä ym.. alko melkein syyttää pahoinpitelystä.. olin ihan et mitähäh.. vein tytön päivistykseen ja käsi oli murtunut.. ei kovin pahasti. vanhemmat eivät kuulemma päässeet paikalle
nyt illalla mun tyttö itki huoneessaan, menin kysymään mikä on niin sano et tää kaveri oli kertonut et vanhemmat olivat käskeneet sen loukkaamaan itsensä. just meidän pihalla... vannotti etten saa kertoa et tiedän.

aloin vaan miettimään et alkavatkohan nyt multa jotain korvauksia ym vaatimaan.. tai väittämään et olisin pahoinpidellyt.. kaveri oli kuulemma sanonut ettei suostu kertoo kelleen ja oli vannottunut tyttöäni ettei kerro mulle.. tää on ihan sairasta.. mitä mä voin tehdä? eikai oleteta et vaikka lapset on mun vastuulla et seison koko ajan pihassa 8-9v kanssa..vai voiko?

Oho,kauhea,mutta mä tiedän että voi tulla kaikenlaisia yllätyksiä elämässä,ei hän saa mitään koska hänellä ei edes ole todisteita ja sun tytär tiedä että hänen vanhemmat käskivät tehä niin,mee nyt puhumaan sen /heidän tytön kaa ihan rauhallisesti ,kyllä hän varma kertoo

Siis onko idea se että vanhemmat ovat murtaneet käden (pahoinpitely) ja halunneet tytön hoitoon, mutta salata pahoinpitelyn. Niinpä käskeneet tytön "loukkaamaan" itsensä jossain, missä on vanhempia paikalla. Ja tuo syyttely puhelimessa on ns "hyökkäys on paras puolustus" -metodi. Et uskalla ilmoittaa poliisille, jos vaikka jotain epäiletkin, kun "epäilevät" sua pahoinpitelystä. Siis ymmärsinkö ihan väärin? :|

.....
No huh huh! Voiko tää olla edes totta, käsittämätön tilanne! Ihan suoraan jostain painajaisesta.... Soita itse huomenna poliisille ja kerro mitä tapahtu ja mitä tyttö oli sinun tytölle kertonu. On siellä poliisilla sun versio valmiina jos oikeesti on noin skitsoja että meinaavat jotain korvauksia haeskella. Luultavasti jotain sosiaalialan vanhója tuttuja joiden uskottavuus jo valmiiksi kärsinyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Siis onko idea se että vanhemmat ovat murtaneet käden (pahoinpitely) ja halunneet tytön hoitoon, mutta salata pahoinpitelyn. Niinpä käskeneet tytön "loukkaamaan" itsensä jossain, missä on vanhempia paikalla. Ja tuo syyttely puhelimessa on ns "hyökkäys on paras puolustus" -metodi. Et uskalla ilmoittaa poliisille, jos vaikka jotain epäiletkin, kun "epäilevät" sua pahoinpitelystä. Siis ymmärsinkö ihan väärin? :|

Vanhan murtuman erottaa kyllä rtg:ssä tuoreesta. Tai riippuu tietty että kuinka pitkä aika murtumasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Soita itse huomenna poliisille ja kerro mitä tapahtu ja mitä tyttö oli sinun tytölle kertonu. On siellä poliisilla sun versio valmiina jos oikeesti on noin skitsoja että meinaavat jotain korvauksia haeskella.
Peesi tälle. Kaikenlaista sitä kuuleekin!!

mam
Soittaisin hoitavalle lääkärille ja selittäisin tilanteen suoraan. Kertoisin epäileväni jotain muuta: VANHAA VAMMAA ja pyytäisin lääkäriltä mielipiteen. Koska hän ei voi kommentoida tapausta, lääkäri tekee tutkinta pyynnön poliisille jos näkee aiheen.
Vanhemmilta kysyisin, että kuinka tyttö voi ja ikävää kun sattui, itsehän et tapahtumaa nähnyt.
ps. lapsen käsi ei murru helposti.

....
Ja muuten, oon kyllä sitä mieltä että vanhemmat KYLLÄ pääsevät paikalle päivystykseen, jos lapsi murtaa kätensä! Minä kyllä menisin vaikka tilanne olisi mikä, vaikka olisin yksin asiakaspalvelutyössäni ja pulju jouduttaisiin sulkemaan!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Mä ajattelin kanssa näin... Mitä tiedät tytöstä, tai hänen perheestään? Voisitko puhua tapahtuneesta vaikka opettajalle tai kouluun... Vähän turhan himmeetä.

ap
sitä ihmettelin et sain kotinumerosta kiinni.. jotain selitystä tuli et puhelut on siirretty kännykkään ja et ovat töissään.. nää on kuitenkin suht hyväpalkkasia ja omistavat hienon aika uuden talon..et en millään jaksais uskoo.. mut voiko lapsi keksiä et jos vaikka pelkää et oon vihanen? tosin outoa toi isän käytös

Jos murtuma on syntynyt ihan samana tai edellisinä päivinä niin tuskin sitä erottaa röntgenissä. Musta vaan kuulostaa siltä että murtuma on kyllä melko todennäköisesti ollut tytöllä jo kun tuli ap:n luokse, en usko että kenelläkään 8-vuotiaalla olis sellaista tahdonlujuutta tai edes taitoa, että tarkoituksellisesti kykenisi murtamaan kätensä kun vanhemmat käskevät. Eikö se kuulostakin todella epäuskottavalta?

vieras
ei hyvänen aika! ota heti huomenna yhteys poliisiin ja kerro tilanne. Ei kannata yhtään pitkittää asian selvittämistä. Onhan se luottamus kavereiden kesken tärkeä juttu mutta tämä on tärkeämpi, tytön vanhemmat taitaa pahoinpidellä tyttöä. Tyttönne löytää varmaankin vielä toisistaan kaverit, itseasiassa takuulla tämä toinen tyttö on vielä kiitollinen tytöllesi ja sinulle joka pelastat ja paljastat hänen mahdollisen pahoinpitelyn. Ei paljon muuta tule mieleen tästä, todella hämärä juttu!
ensin ihmettelin enkä tajunnut miksi käskeä terveen tytön satuttaa itsensä toisen pihassa. Pakko olla vanha vamma alla, varmaan joitakin päiviä koska jos olisi ihan tuore niin kyllä tyttö olisi kivulias ja itkuinen ollut alunalkaen...pääsisitpä tytöltä suoraan kysymään että hei ihan totta miten tämä on tullut ja kertomaan ettei se ole hänen vika....voi helvetti että maailmassa on sairaita ja julmia vanhempia!!!!!!!

Yhteistyössä