mitä tää voi olla

  • Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
pelottaa
mulla on nyt tässä parin kuukauden aikana lähteny oikeasta silmästä näkö kokonaan.. siis kaikki menee aivan valkoseks ja rupee pyörryttään niin että on pakko mennä makoileen, eka kerran lähti ku laitoin ruokaa ja nyt toissa päivänä ku maalasin terassia ja samoin kuulo meinee välillä korvasta, tuntuu ihan ku olis korva puutunu, ja sit on aivan kummallinen olo, semmonen epätodellinen. en muista mitään enkä ymmärrä enää nykyään mistään mitään, ainaki tuntuu siltä. ja mikään ei huvita. oon raskaana ja kysyin neuvolasta että mistä vois johtua niin tuumasivat vaan että migreeni.. mutku ei mulla oo pää ollu kipiä ja ei tuo tunnu migreeniltä. pelkään vaan ettei olis raskausmyrkytys tai aivokasvain. onko kenelläkään ollut vastaavia oireita?
 
pelottaa
Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
verenpaine alhainen? mulla oli samaa raskaana ollessani.
mulla on kyllä verenpaine aika alhainen ku normaalisti ollu semmoset 135/80 jotain ja nyt ku mitattiin viimeks neuvolassa niin oli 112/64... siinä varmaan selitys. ja rautaa syön ku oli hb vaan 110 mut nyt kyllä noussu.
 
muija
Alkuperäinen kirjoittaja pelottaa:
Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
verenpaine alhainen? mulla oli samaa raskaana ollessani.
mulla on kyllä verenpaine aika alhainen ku normaalisti ollu semmoset 135/80 jotain ja nyt ku mitattiin viimeks neuvolassa niin oli 112/64... siinä varmaan selitys. ja rautaa syön ku oli hb vaan 110 mut nyt kyllä noussu.
HALOO!!! Oletteko lääkäreitä? Heti lääkäriin!!!!!!!!!
 
Mulla tuli ekan raskauden aikana vähän tuon tyylisiä migreeni kohtauksia. Ennen raskautta iski joskus aivan järjetön pään särky, siis niin paha ettei voinu olla mitenkään päin, oksentelin jne.

Raskauden aikana tuli kohtauksia jollon alko ensin toisen silmän näkökenttä säröileen ja sitten katos näkö siitä kokonaan. Toinen käsi meni turraksi eli puutu, samoin kieli ja puhe mongersi. Puhe meni ihan siansaksaksi ja en ymmärtänyt mitä mulle sanottiin. Lääkärissä sitten ottivat vaikka ja mitä koetta ja migreeniksi lopulta väittivät.

Näitä kohtauksia on sitten ollu isompana ja pienempänä ja ei todellakaan aina oo ollut pää kipee. Tosin mulla meni näkökenttä ihan mustaksi, ei valkoseksi. Ikinä ei oo sinänsä pyörryttäny, mutta aika pökkelö olo on. Eikä kyllä mitään kuulo ongelmia oo ollut.

Ite tuollon ekan kohtauksen aikana soitin (tai siis mies soitti kun enhän mä osannu puhua taikka tajunnu mitään :D ) lääkäriin ja sanoivat että pitää tulla näytille kun on jotakin tuommosta aivoperästä, eli vissiin näön menetystä, puhevaikeuksia, puutumista...Sillon kuulemma aina haluavat tutkia.

Oon siis samaa mieltä edellisten kanssa, että lääkäriin kannattais suunnistaa.
 
vieras
Menisin ap varmuude vuoksi lääkäriin. Kyllä tuollainen oire täytyy tutkia vakavien oireiden syiden poissulkemiseksi. Todennäköisesti kyseessä on jokin harmiton, mutta toki ikävä vaiva. Mutta menisin kuitenkin jonnekin asiantuntevalle lääkärille. Jos neuvolassa ei oteta sinua vakavasti, menisin yksityiselle neurologille tai yleislääkärillekin.
 
vieras
mulle tuli edellisessä raskaudessa kesken kauppa reissun sellainen kohtaus,että silmästä lähti näkö.ei pystynyt katsomaan mitään.lääkäriin vingutin ja tutkittiin,mutta mitään fyysistä syytä ei löytynyt.toinen kohtaus tuli samana päivänä,kun synnytin.
oli päänsärytön migreeni kohtaus ja koskaan ei ennen migreeniä ole ollut.
 
vieras
Tuntuu omituiselta ettei ihmiset käy lääkärissä kun täällä kyselevät oireista. Aikaisemmin oli joku joka oli vuoden kärsiny oireista ja panikoi kun nyt oli komenettu lääkäriin. Kuka teistä ihmiset huolehtii jos ette itse sitä tee!!!!
Jos tuollaisia olotiloja tulee mikä ei omaan kroppaan ole normaalia niin en minä jää miettiin omaa diagnoosia vaan painun lääkäriin. Mene hyvä ihminen sinäkin!
 

Yhteistyössä