mitä tää on?!?

uuden vuoden aattona plussasin..iloa ei kuitenkaan kauan kertänyt sillä jo pari päivää sen jälkeen alkoi pieni vuoto,en huolestunut hirveesti sillä alkuraskaudessa voi olla sellaista valkovuoto-veri sekoitusta ilman mitään vakavaa syytä.
mutta vuoto jatkui ja lisääntyi muttei ollut kuitenkaan puhdasta verta..kun pientä vuotoa oli ollut runsaan viikon verran menin lopulta ultraan...rv olis pitänyt olla 6+5 mutta ultrassa näkyi vain pieni sikiöpussi.lääkäri sanoi että on odotettava reilu viikko,uusi ultra ja jos ei vieläkään näy muuta on kyseessä tuulimuna.nyt tuosta ultrasta on vajaa viikko,ultra olisi torstaina.vuoto on muuttunut vereksi,runsaammaksi ja vatsakivut on kasvanut.outoa on se että vuoto on todella ajoittaista.se voi esim alkaa klo 8 illalla,olla veristä runsasta niin että tarvitsen isoa sidettä..se kestää tunnin jonka jälkeen vuoto laantuu muuttuu rusehtavaksi ja loppuu...saattaa alkaa yöllä uudestaan ja loppuu samalla lailla.seuraavana päivänä se alkaa taas esim 3 aikaan ja taas kestää tunini ,pari ja taas loppuu..tätä on kestänyt nyt kaksi viikkoa.nyt kohtu on koko ajan arka,vihloo pieninkin ponnistus tai nopea liike..tänä aamuna tuli veren mukana kamalan näköistä todella ruskeaa mönjää joka haisikin oudolle!!!
uskallanko odottaa tortaihin,mitä ihmettä tää on..mulla on pahoinvointi vähentynyt mutta olo on todella heikko koko ajan,voisin vain nukkua..jos se on keskenmeno tai joku sellainen,miksi se ei ala vuotaa kunnolla!?kärsin eniten tästä epätietoisuudesta!!!ja tietysti näistä kamalista oireista...onko kenelläkään ollut vastaavaa?!?tämä on niin rankkaa...ja ahdistavaa... :'(
 
pahalta kuulostaa! taitaa se kuitenkin keskenmeno olla kannatta varmaan ottaa heti miten yhteyttä sairaalaan voi olla paha tulehdus! :(
Mä sain itse tietää viime tiistaina ultrassa (viikon 12 tutkimus) eetä meidän vauva oli kuollut noin viikolla 8 mulle ei tullu mitään oireita ja keskiviikkona keskenmenoo yritettiin käynnistää lääkkeillä mutta se ei onnistunu joten mä joudun nyt sit viel kaavintaan! Sanovat vaan mulle että jos tulee sama tyyppisiä oireita kun mitä sä kerroit sulla olevan niin heti sairaalaan vaikka keskellä yötä päivystykseen ettei mee pahemmaks kaikki ei siis valitettavasti taida olla hyvin!

Jaksamista :)
 
heti vaan lääkäriin
Minulla oli myös tuulimunaraskaus ja hoidettiin heti lääkkeillä, ettei jäisi mitään tulehtumaan kohtuun.
En ymmärrä, miten sinua hoitanut lääkäri on sanonut, että katsotaan viikko, ei tainnu itse oikein tietää, mistä on kyse. Omalla epävarmuudellaan on aiheuttanut sinulle tulehduksen.
Minä pääsin asiantuntevan lääkärin ultrattavaksi ja hän sanoi, että kohdun tyhjennys lääkkeillä (rv 6) tehdään nopeasti, eikä pitkitetä, koska silloin tulehdusvaara on suuri. Lääkäri odotti minun kohdalla kaksi päivää, jotta pystyi olemaan varma, ettei kohdussa ole elävää sikiöä. Tyhejnnys tehtiin lääkkeillä perjantaina 14.1. ja nyt on ontto olo, vuotoa ja kipuja, mutta ei ainakaan tulehdusta. Toivottavasti olet jo mennyt lääkäriin.

Tsemppiä.
 

Yhteistyössä