mitä syötte

• Viestiketjun aloittaja syöpötteliä
  • Ensimmäinen viesti
syöpötteliä
siis kertokaahan tarkasti mitä syötte päivän aikaan
aamupala,välipala,lounas,päivällinen,iltapala ym

mun laihdutuksesta ei tule mitään kun olen koko ajan jääkaapilla ja koitan keksiä mitä söisin.
mihinkään painonvartioihin en kuulu ja olen aatellut tiputtaa painoa kotikonstin

aamulla syön tumma leipää + kahvin se on perinne mut sit se vaan riistäytyy käsistä ja popsin pitkin päivää kaikkea.

antakaa vihjeitä koska ja mitä te syötte.
oon koittanut täyttää jääkaappini vihanneksilla ja hedelmillä mut koitan keksiä niistä jotain parempia ruokia

16-18 välillä syön kunnon ruuan. ja illalla telkun ääressä kaikkea mitä jääkaapista löytyy

kyllä kuulosti tutulta..
minä otin itseä niskasta kiinni, ja kun kaikki kolme asiaa oli päin p****ttä: aterian koot ja määrät, terveellisyys ja liikunnan vähyys niin päätin muuttaa liikuntaa ja terveellisyyttä..
en laske kcal enkä energiaa, mutta lasken hiilihydraatteja. Lapsellani on diabetes ja sen myötä olen tullut varsin tietopankiksi tässä, että osaan silmämääräisesti laskea paljonko on missäkin.. Ateriakoko on vielä aika miehinen, mutta suht terveellinen..
Ja oivalsin sitten että kun menen kauppaan, niin valinnat on tehtävä siellä. Kun ei ole kotona pahanpäivän varalle mitä märsytä, niin on pakko syödä terveellisempää vaihtoehtoa..
Itsekuria vaatii, ja potkua persauksille että tulis liikuttua, mut pakko on tehdä jotain kun ei kohta vaatteita saa kaupasta.
Edessä pitkä ja kivinen ja hikinen tie..
mut pari viikkoa mennyt jo ihan ok, farkut ei purista ja olo hyvä. Vaakaa en käytä, mittanauhaa kylläkin.

elefantteni
Mistä löytää taas motivaatiota jatkaa, kun kaikki tuntuu menevän huonosti? Yritä tässä sitten laihtua kun tulet lasten kans neuvolasta ja olet saanut lapsesta pelkkää haukkuja! :'(
Tsempatkaas vähän. Söin jo karkkipussinkin kun niin harmitti. Mitäs mä nyt loppupäivänä enää saan syödä.. en mitään? :'( :'( :'( :'(

Shaina
Mullakin on vähän samaa vikaa. Tuntuu, että syön aamupalaa koko päivän. Teen leipää, jogurttia, syön muroja.. siihen päälle vielä lämpimät ruoat niin kyllähän sitä tulee päivän mittaan syötyä :)

Nyt oon sit ihan tietoisesti laihdutuskuurilla ja vaikka alunperin painonvartijoihin oon suhtautunut vähän ennakkoluulolla, niin kyllä tää pistehomma mulle tuntuu sittenkin sopivan. Itsekseni niitä lasken, en käy virallisissa kokouksissa. Ehkä minä tässä oppisin, ettei tartte mussuttaa koko ajan jotain. Jogurtit oon jo kaupan hyllylle jättänyt, sanoin miehellekin ettei tartte niitä enää mulle tuoda, kun syön ne ihan huvikseni.

Nyt syön aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja vielä jonkun iltapalan. Lisäksi saatan vielä syödä appelsiinin tai sisuaskin.. En nyt ala luettelemaan ruokalajeja, mutta "pääsääntönä" voin pitää sitä, että lautaselle tajuttomasti salaattia tms. Mun pitää edelleen syödä silmilläni, niin ruokaa pitää olla lautasella paljon. Muuten jää nälkä vaikka ois pihvin vetänyt ;)

Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2005 klo 11:21 elefantteni kirjoitti:
Mistä löytää taas motivaatiota jatkaa, kun kaikki tuntuu menevän huonosti? Yritä tässä sitten laihtua kun tulet lasten kans neuvolasta ja olet saanut lapsesta pelkkää haukkuja! :'(
Tsempatkaas vähän. Söin jo karkkipussinkin kun niin harmitti. Mitäs mä nyt loppupäivänä enää saan syödä.. en mitään? :'( :'( :'( :'(
Mitäs haukkuja sieltä tuli? Elä välitä, mulle sanotaan joka kerta, että poika on vähän laiha ja annanko mie sille ruokaa.. Kyllä siitä paha mieli tulee, mutta pitää yrittää vain sivuuttaa :(

Nyt kun sen karkkipussin söit, niin mitä siitä. Jos tuli parempi mieli, niin sehän ajoi sitten asiansa. Nou hätä. Hae päivälliseksi vaikka mäkkäristä salaatti, siellä on minusta tosi hyvät salaatit! Ei sekään ihan "laiharisalaatti" ole, mutta vain vähän kastiketta ja puoli pussia krutonkeja ;) Kyllä se taas siitä lähtee!

elefantteni
Shaina, voit lukea tuon avaukseni tuolla mitäs nyt puolella tuosta neuvolakäynnistä kun hain tuoltakin vähän tukea.. :'(
Lapsemme on otettu silmätikuksi näköjään..
Avauksella että eikö arka ja ujo lapsi ole enää mitään tai jotain sinne päin, nimimerkillä mykistynyt..

Lukase sieltä jos haluat.. Karkkipussi tosiaan meni jo. Eikä paljoa lohduta, että ruoaksi olisi lemppariani, eli broilerinkoipia! Tulee varmaan taas mässättyä kun niin harmittaa ja tympäsee..
Mieskin tulee myöhään töistä, enkä ehdi kävelylle tänään.. Ja uloskaan ei nyt sit pääse lastenkaan kans kun nuorimmalle tuli sit kuume tuosta neuvolarokotteesta... :'( :'( :'(

mun esimerkkipäivä:

aamupala: kinkku-juustomunakas, multivita, kalaöljy ja karnosiinitabut

seuraava ruoka:uuniseitä---seitä, kermaa,mausteita,vihannessekoituspussi-->tosi ihanaa

illalla:kebablihaa, vihreetä salaattia, jugurttikastike

Lisäksi tulee juotua vettä paljon. Ja useemmin en syö, kun ei ole(siis ihan todella) nälkä :D

Nyt pari viikkoa takana ja tulos -5kg ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2005 klo 12:01 elefantteni kirjoitti:
Shaina, voit lukea tuon avaukseni tuolla mitäs nyt puolella tuosta neuvolakäynnistä kun hain tuoltakin vähän tukea.. :'(
Lapsemme on otettu silmätikuksi näköjään..
Avauksella että eikö arka ja ujo lapsi ole enää mitään tai jotain sinne päin, nimimerkillä mykistynyt..

Lukase sieltä jos haluat.. Karkkipussi tosiaan meni jo. Eikä paljoa lohduta, että ruoaksi olisi lemppariani, eli broilerinkoipia! Tulee varmaan taas mässättyä kun niin harmittaa ja tympäsee..
Mieskin tulee myöhään töistä, enkä ehdi kävelylle tänään.. Ja uloskaan ei nyt sit pääse lastenkaan kans kun nuorimmalle tuli sit kuume tuosta neuvolarokotteesta... :'( :'( :'(
Älä välitä. Tuollaisia päiviä tulee kaikille väliin. Muuten meidän terkka joskus sanoi, että kuumeisen lapsen on ehkä parempi olla ulkona kuin sisällä, kunhan on puettu hyvin ja vaunuun ei pääse tuuli. Joten jos siltä tuntuu, eikä lapsi muuten oo kräntty, niin lähde pikkulenkille. Tulee itsellekin parempi mieli. Tai sitten unohda tältä päivältä koko homma, ja menet huomenna. Ei se oo niin iso juttu. Huomenna on uusi päivä. :hug:

ikuinen laihduttaja
olen tehnyt muutoksia ruokavalioon ja systeemeihin seuraavasti
ennemmin aamulla ruisleipää 4 palaa päällä 40% levitettä ja kinkkua/kalkkuna leikettä ja 2dl jogurttia meni 7 pistettä
nyt syön 2dl kaurapuuroa ja 1 dl maitoa sekä 1 appelsiini menee 2 pistettä
klo 11 syön keitttoa tai lämmintä ruokaa lisäksi salaattia ja keiton kanssa leipää+levitettä+juustoa ja ykis appelsiini(5% rasvaa) menee 7 pistettä

klo 14-15 kevyt välipala noin 3-5 pistettä

17-18 lämminruoka tai keitto+leivät yms. hedelmä 7 pistettä

20 rasavatontajogurttia ja hedelmä 3 pistettä

eli päivässä 22-24 pistettä
minusta lämminruoka 2 kertaa päivässä auttaa vähentämään turhaa napostelua ja kun napostelu halu iskee otan porkkanan ja pari lasia vettä ja syön hitaasti.
TSEMPPIÄ!

Mulla syömiset menee näin:

Aamupala: kaurapuuroa ja tuoremehua lasillinen+rautatabletti

Kahvit keitän klo 11-12 aikoihin, yleensä en syö mitään, joskus yks pipari

klo 13-14 syön pari leipää, päälle kevytlevitettä, kevytkinkkua ja juustoa ja juomaks rasvatonta maitoa

klo 16-1630 keitän toiset kahvit enkä syö mitään

klo 18-19 syön ruuan mitä milloinkin, tänään oli lihamakaroonilaatikkoa ruokajuomana rasv. maito

illalla jos jotain tekee mieli syön hedelmää, appelsiini, ananaspurkki ym.
Näillä mä olen pärjäilly, jos käydään kylässä otan kyllä kahvin kanssa kahvileipää, mut korkeintaan pari palaa.

Mun päivät menee näillä hiilihydraatti laskuilla jotenkin näin
Aamulla kahvia, jota menee paljon. Sit kaks ruisleipä palaa, päälle vähän beceliä, salaattia keittokinkku, kurkkua. Välipala klo 10 aikaan, joku hedelmä pari.. omena tai pari mandariinia ja kahvia.. Lounas klo 11-12 jossa käytän lautasmallia, mut täytteeksi syön salaattia jos jää nälkä. Välipala klo 14 aikaan, pala leipää, päälle jotain yksi siivu (juusto, leikkele tms) ja paljon salaattia tomaattia yms, sit päivällinen meillä joka päivä klo 16.30 (lapsen diabeteksen takia ajat suht tarkkoja) joka menee kuin lounas. Sit välipala klo 18 pala leipää, jogurtti tai hedelmä, ja sit iltapala puol yhdeksän jolloin syön pari palaa leipää. Aamulla kuorin pöydälle ison kupin porkkanoita kylmään veteen, ja pidän toisessa kulhossa hedelmiä ja tomaattia, ne on vapaasti syötäviä.. tekee kyllä välillä tiukkaa pitää näpit irti ettei tule höylättyä juustoa tms, mutta en ole ostanut kiusauksia kotiin kaupasta ollenkaan..

HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 09:30 pippuri75 kirjoitti:
Mun päivät menee näillä hiilihydraatti laskuilla jotenkin näin
Aamulla kahvia, jota menee paljon. Sit kaks ruisleipä palaa, päälle vähän beceliä, salaattia keittokinkku, kurkkua. Välipala klo 10 aikaan, joku hedelmä pari.. omena tai pari mandariinia ja kahvia.. Lounas klo 11-12 jossa käytän lautasmallia, mut täytteeksi syön salaattia jos jää nälkä. Välipala klo 14 aikaan, pala leipää, päälle jotain yksi siivu (juusto, leikkele tms) ja paljon salaattia tomaattia yms, sit päivällinen meillä joka päivä klo 16.30 (lapsen diabeteksen takia ajat suht tarkkoja) joka menee kuin lounas. Sit välipala klo 18 pala leipää, jogurtti tai hedelmä, ja sit iltapala puol yhdeksän jolloin syön pari palaa leipää. Aamulla kuorin pöydälle ison kupin porkkanoita kylmään veteen, ja pidän toisessa kulhossa hedelmiä ja tomaattia, ne on vapaasti syötäviä.. tekee kyllä välillä tiukkaa pitää näpit irti ettei tule höylättyä juustoa tms, mutta en ole ostanut kiusauksia kotiin kaupasta ollenkaan..
Eikös just noissa leivissä, hedelmissä, tomaateissa ole hirveesti hiilareita? Ja vielä jos syöt perunaa, pastaa, riisiä päivän aikana niin määrä vain lisääntyy?

Millaisella dieetillä sä oot?

Eikös just noissa leivissä, hedelmissä, tomaateissa ole hirveesti hiilareita? Ja vielä jos syöt perunaa, pastaa, riisiä päivän aikana niin määrä vain lisääntyy?

Millaisella dieetillä sä oot?

Leipäpalassa on 10hhg ja peruna samoin, sit pasta ja riisi 1dl on 10hhg, ja just näistä se tulee päivittäinen hiilarimäärä.
Hedelmissä on kans se n 10hhg per hedelmä.. Mut salaatit, porkkana ja tällaiset on ns "vapaasti syötäviä" eli aina kun tekee mieli jotain herkkuja niin otan siitä. Hedelmät kyllä lisää hiilari määrää mut kun ajattelee et voin syödä omenan tai palan suklaata niin valinta on helppo..
Ei tää ole mikään kuuri, vaan opettelen terveellisempään ajatteluun just vaan näiden hiilareiden avulla.. tää on mulle ennestään tuttua, niin sen takia tätä käytän.. ja on kyllä jäänyt karamellit pois, sun muut pasteijat, patongit, ja vaalea leipä.. ne on mun heikkous ollut aina.. Ja ateria lautasmalli toimii hyvin, kun otan vaan yhden perunan ja sit muita rehuja tosi paljon.. mut usko tai älä, on toiminut minuun... ;)

Mä nyt yritän saadataas vatsalaukkua kutistettua ja syön mahdollisimman vähän. kahvia ja maitoa menee reilusti, sitten syön appelsiinia, porkkanaa, soijaa ja vitamiinipillereitä :D
Muutaman viikon kun jaksaa niin on parempi olo..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 12:17 pippuri75 kirjoitti:
Minä taas syön hevosen annoksia ja koetan täyttää itseni rehuilla.. yllättävän helppoa ollut..vielä.. =)
Mä en voi syödä paljon kun kerääntyy nestettä niin paljon, lääkityskään ei auta ellei syö vaan pieniä annoksia..

Yhteistyössä