mitä syitä ja millä onnistuitte

EiJaksaKirjautua
V. 1999 alkoi yritys, toukokuussa 2000 tutkimukset: huono siittiöiden liikkuvuus ei muuta syytä tuolloin. Lokakuu 2000 eka ICSI-rumba, tuloksena 39 munasolua ja hyperstimulaatiosyndrooma. PAS:ja 4, ei yhtään alkanutta raskautta. Uusi ICSI-rumba kesällä 2001, taas vajaa 30 munasolua ja hyperstimulaatiosyndrooma. Tuoresiirto silti, ei raskautta. Ainiin, olihan alussa pari inseminaatiotakin tuloksetta.
2001 sitten todettiin minulla PCO. Sit taukoa yrityksissä. Lääkäri totesi, ettei omilla munasoluilla hoitoja voida tehdä (tulee liikaa vaikka minimiannos ja ovat siis huonolaatuisia).
2004 löytyi munasolujen luovuttaja ja elokuussa 2005 syntyi terve poika. Nyt keväällä tarkotus lähtee taas yrittämään vauvelia pakkaseen jääneestä alkiosta.. :heart: Eli pitkä on ollu matka meillä vanhemmuuteen, monet itkut itketty ja testejä tehty, mutta missään vaiheessa ei kirvestä ole heitetty kaivoon. Rahaakin on palanut mummoissa lähes 100 000, mutta se on maallista :whistle:
Olemme äärettömän kiitollisia sille ihanalle ihmiselle, joka lähti luovuttajaksi ja antoi meillekin mahdollisuuden vanhemmuuden onneen!
Ja koska lapsen saaminen ei ole olu mikään itsestäänselvyys, on itsellä hyvin vahva tunneside tuohon lapseen. Ja on kyllä oppinu matkan varrella laittamaan elämän arvot uuteen järjestykseen. Ja mainittakoon vielä, että meillä lapsettomuus vahvisti suhdetta, joillakin se valitettavasti on erottava tekijä :'(

Hienoa että saitte vauvan!! ja että jäi pakkaseenkin alkoita?

Toivottavasti laki kun aikanaan tulee, ei tule ehkäisemään sukusolujen luovutusta. Tosin en usko, että naisluovuttajaa häiritsee "rekisteröityminen", mutta miehissä uskon karsivan.

Niin ja galluppiin vielä lisäys: Minkä ikäisiä olette?

meiltä ei löytynyt varsinaista syytä. vuoden yrityksen jälkeen hoidot aloitetiin. keinohedelmöitystä n.7ker ja ei tulosta vasta koeputkihedelmöitys auttoi. 2/2004 synty kaksostytöt ja jemmaan jäi muutama alkio. voimia muille yrittäjille :hug:

Meillä oli yritystä jotain alle seitsemän vuotta, kolme munajohdin raskautta. Alkio jäi aina sinne samaan johtimeen ja lopulta se johdin poistettiin. Sitten tutkittiin onko jäljelle jäänyt johdin auki, se oli auki mutta ei ilmeisesti kunnolla.
Tehtiin kolme inseminaatiota, ei tulosta. Sperma tutkittiin:eek:li laadultaan vähän heikkoa, mutta siittiöiden valtava määrä korjasi huonon laadun.
Sitten mentiin IVF hoitoihin ja munasoluja tuli n.30, tehtiin yksi tuoresiirto, ei tulosta.
Seuraavaksi laitettiin kaksi alkiota pakkasesta, mun oman kierron mukaan, ilman siis mitään lääkitystä. ja ne molemmat alkiot jäi.... Nyt on kaksoset, tyttö ja poika.
Pakkaseen jäi vielä kasi olkea, eli ilm. kuusi alkiota.

Meillä on saatu selville että mulla en monirakkulaiset ms:t, en ovuloi ja kierto on ihan sekasin. Viime eli 1: IVF:ssä ei hedelmöittyny kun 1/7, tämä yksi siirretty alkio kyllä kiinnitty mut ei jatkanu sen pidemmälle :'(

Sartsa83
Esikoista yritellään, takana pian 2 vuotta tuloksetonta jyystämistä. Luomuna kun ei tärpänny niin nyt toivotaan että hoidoilla onnistais. Ollaan vasta untuvikkoja hoitoasteikolla eli ensimmäinen inseminaatio takana. Mulla munasolunirtonemishäiriö, jota hoidetaan clomeilla, menopur pistoksilla ja ennen inssiä pregnyl pistoksella joka virallisesti varmistaa että ovulaatio tapahtuu. Juuri tänään taas negasin yhden testin ja menkat pärähti päälle samontein. Siispä nokka kohti uutta inssiä. Itkettäny on ja mahaan sattunu niin hemmetisti muttei auta itku markkinoilla. Mä haluan sen lapsen ja siispä suuntaan kaikkiin mahdollisuuksiin uudella tarmolla jotta vihdoin saisin olla äiti. Oon ollut valmis äitiyteen jo 17-vuotiaasta lähtien. Nyt ikää 26. Mieheni täyttää pian 27. Hänessä ei ole mitään vikaa. Minä oon meistä se "ei toimiva".

Sade83
Meillä yritys alkoi loppukesästä 2008 , tämän vuoden puolella alkoi kierto venymään pikkuhiljaa -> PCO, ei kuitenkaan paha. Mies kävi sitten simppatesteissä ja sieltä alkoi vikaa löytymään. Kesäkuussa 2009 eka inssi, ei tulosta. Elokuussa eka IVF, jossa saatiin kyllä munasoluja mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Vika siis hedelmöittymisessä. Eka ICSI syys-lokakuussa, saatiin 6 kypsää munasolua, joista 5 hedelmöittyi ja kaikki alkoivat jakaantumaan. Yksi siirrettiin ja nyt rv 6+0. Neljä jäi vielä pakkaseen. Ensi maanantaina varhaisultra jossa sitten selviää onko kaikki ok.
Minulla ikää 25 ja miehellä 26.

Pari vuotta yritettiin ennen kuin tärppäs. Nyt tosin vasta rv 4+6 mutta eka kunnon plussa kuitenkin. Minä 32v mies 35v. Yritys alkoi joulukuussa 2007, 10 kk jälkeen lääkäriin (hätähousu). Koko tutkimusrumba oli poukkoilua lääkäriltä toiselle ja lähetteitä sinne ja tänne. No, sitten lopulta maaliskuussa 2009: selittämätön lapsettomuus. Ja tämä vaikka miehellä teratozoospermia ja mulla kilpirauhasarvot koholla (TSH 4). No mentiin inssiin yksityiselle, ja yhtäkkiä eivät halunneet tehdä inssiä ennenkuin TSH oli alle 2. No siitä sitten lääkettä nassuun mutta inssi ei onnistunut. Sitten ois ollut ICSI, piti alkaa piikittään kp2, joten testasin vähän etukäteen kun tietysti toivoin ettei ois tarvinnu ostaa niitä hormoneja. Ja luomuplussa tuli, 1 vuoden ja 11kk jälkeen, yk24. Sairaanhoitaja klinikalla arveli että se oli joko kilpirauhaslääkitys, tai sitten ne clomit mitä sain inssiä varten vielä vaikutti parin kuukauden jälkeen, jotka sai systeemin toimimaan. Itse kyllä luulen että se oli kilppari koska just samassa kuussa nostin lääkeannosta ja vieläpä ilman lääkärin lupaa. Niin ja inssissä meillä oli vain 1 milj simppoja pesun jälkeen ja silti luomusti meni sitten. Eikä todellakaan mene minkään rentoutumisen tms piikkiin koska just tämä yk oli tosi stressaava ja toivoin toivoin toivoin että ois onnistunut. Saa nyt sitten nähdä josko se pysyy kyydissä. Jaksamista kaikille!

Yhteistyössä