Mitä sun tekisi mieli sanoa jollekin läheiselle/tutulle, muttet kehtaa?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Sen haluaisin sanoa joskus ihan suoraan, että pettävän ja hakkaavan luokse ei tarttis aina palata vaan takaisin, kaiken anteeksiantaneena. Vaikka kuinka yrittää jaksaa elää rinnalla ja tukea, niin ärsyttää tuo, että ei vaan ymmärrä, ettei se hirviö muuksi muutu rakastamisella.

bettiina
eräälle että lopettais sen taaperon nukuttamisen perhepedissä ja vierottais tissistä kun ei ole kiva käydä kylässä kun poika repii äidiltä puseroa päältä....

(vierailija)
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Vaan eipä ne asiat mulle kuulu, niin en viitsi mennä kellekään mitään sanomaan, tehkööt niinkuin huvittaa kunhan mun ei tarvitse kantaa loppuviimeks vastuuta heidän mokistaan.

Tämä sopis monelle muullekin,tätä kun muutkin noudattaisi...

vieras
sanoisin äidilleni että yrittäisi opetella ottamaan muutkin ihmiset huomioon eikä odottaisi kaikilta jatkuvia palveluksia tekemättä itse kenenkään hyväksi ikinä mitään.

trööt
Alkuperäinen kirjoittaja Tee ite:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Tee kodilles jotain, aina ihan kauhee kaaos.
Jos mulle joku sanois noin, kehoittaisin a) hakemaan imurin ja mopin siivouskomerosta ja ryhtymään hommiin tai b) olemaan käymättä enää, jos niin häiritsee.

Ite vihjaisin kaverille, et sen tähän asti tosi pieni ja hoikka tytär on kesän aikana lihonut oikeesti lihavaksi. Se on sentään terveysriski.
oliskohan tytöllä puberteetti? sillon yleensä tytöt lihoo ja sitten laihtuu taas. Joskus liiankin laihoiksi. Oot aika kamala ihminen.

vieras
Kaverille, joka on erittäin ylipainoinen ja kärsii lapsettomuudesta, sanoisin että yrittäisi laiduttaa ihan oikeasti ja tosissaan.
Roskaruoka kelpaa ja herkut kyllä kelpaa.... :(

Joskus tekisi joo mieli sanoa mieheni ystävän vaimolle, että sen oikeasti pitäisi ruveta pitämään itsestään parempaa huolta ja lisäksi olemaan edes vähän tiukempi kasvattaja lapselleen, mutta en sano, koska tämä henkilö on hyvin herkkä ja kiltti ja tietää nuo asiat itsekin ja puhuu niistä itsekin, mutta näkee ne samalla hyvin vaikeina ja sellaisina, että aikoo joskus tulevaisuudessa, parempana ajankohtana, tehdä niille jotakin. Sitä parempaa ajankohtaa ei vain koskaan tule...Lapsi kasvaa ja on vuosi vuodelta hankalampi ja terveysongelmat vain pahenevat.

Ai kamala?
Alkuperäinen kirjoittaja trööt:
Alkuperäinen kirjoittaja Tee ite:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Tee kodilles jotain, aina ihan kauhee kaaos.
Jos mulle joku sanois noin, kehoittaisin a) hakemaan imurin ja mopin siivouskomerosta ja ryhtymään hommiin tai b) olemaan käymättä enää, jos niin häiritsee.

Ite vihjaisin kaverille, et sen tähän asti tosi pieni ja hoikka tytär on kesän aikana lihonut oikeesti lihavaksi. Se on sentään terveysriski.
oliskohan tytöllä puberteetti? sillon yleensä tytöt lihoo ja sitten laihtuu taas. Joskus liiankin laihoiksi. Oot aika kamala ihminen.
Tyttö on 5 v.

A-M
Sano suoraan/kunnolla miehellesi, että myös hänen tulee osallistua kodinhoitoon ja olla perheen kanssa (äiti+lapsi). Se että 28v mies elää elämäänsä kuin alle 15 vuotias (ts. pitää kaveriani kakkosäitinään) ei ole hyväksi. Myös omalle saamattomuudelle voi tehdä jotain!

Toiselle kaverille haluaisin sanoa, että koitapas nyt oikeasti olla ilman maitotuotteita ainakin kk, kun heidän lapsella todettu paha maitoallergia (tosi pahat iho-oireet, rm:lla ei kasvanut kunnolla), ja tämä äiti vielä imettää. Tätä asiaa olenkin yrittänyt vihjata, mutta huonoin tuloksin =(

että älä jumalauta valita rahanpuutetta jos on varaa ryypätä rellestää joka ikinen viikonloppu ja vapaapäivä (vaikka sattus keskelle viikkoa). teitä on kaks säännöllisessä palkkatyössä, lainaton talo ja muutenkin elinkustannukset edulliset, mutta aikakauslehtiä kyllä tulee kaikkia Alibista Suosikkiin ja silti, silti kuppaat joka jumalan kuunloppu eläkeläisäidiltäs muutaman kympin!

toiselle läheiselle voisin sanoa että hommaa jo jumalauta MUNAT ja sano eksälles suorat sanat, se on niin monta suhdetta jo sulta pilannu. itse sut aikanaan jätti, ja sillä on jo uus perhe, miks sä annat sen yhä määrätä sun elämästäs?

*phuuuuuuh*
kiitos, ap :flower:

vieras
Paljonkin asioita mutta tässä ei nyt tuu mieleen..

Yhdelle sanoisin, että se voi ja saa tehdä päivän aikana muutakin kun leikkiä lastensa kanssa. Se on opettanut lapsensa siihen että leikkii heidän kans koko ajan, niin eivät kuulemma anna hänen tehdä mitään.

Yhteistyössä