mitä sormiruokaa pian 7kk?

Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Miten olette antanut sormiruokana kasviksia kuten bataatti tai porkkana? Oletteko antaneet raakana vai keittäneet ensin? Niin ja minkä kokoisina paloina ensimmäiset sormiruokakasvikset?
Kovat kasvikset, kuten porkkana ja bataatti kannattaa keittää tai höyryttää koska raa'asta kasviksesta irti saadut kovat palaset jäävät helposti vauvan kurkkuun. Kasvikset kannattaa pilkkoa noin oman sormen kokoisiksi paloiksi, niihin vauva pystyy tarttumaan helposti.
 
Menee vähän asian vierestä, mutta meillä pian 8 kk tyttö ja ei olla voitu antaa mitään sormiruokaa, kun tyttö ei hoksaa viedä sitä suuhun... :eek:

Eli ei oikestaan vie edes leluja koskaan suuhun, joskus harvoin tosin. Mutta sormiruokaa ei siis ole tullut annettua kun mössää sen vaan käsillään ja sotkee pöytää tms.. ei hoksaa viedä suuhun. Noh, ehkä sitten aikanaan...? Onko muita joiden lapset ei vielä tässä iässä ole moisesta perustanut?
 
Mä oon antanut porkkanaakin ihan raakana,pojalla ei ollut hampaita niin paloja ei ole lähtenyt.Nyt siellä kaks alkua ja voinee olla paras keittää kohta.Tosin pieniä paloja jo sietääkin...

Marke,en osaa kyllä sanoa-mun käsittääkseni vauva hahmottaa ympäristöään juur suunkautta..
Mulla 5 lasta ja kaikki on tunkenee alle 1 veenä suuhun leluja yms.Sitten päälle 1 onkin ollut eri juttu.Ehkä teillä on ollut jo tuo kausi aiemmin kuin muilla?
Taikka sitten annat sinnikkäästi vaan,ehkä hoksaa suuhunkin viedä!!
 
Juu, ehkä meillä vielä odotellaan tuota sormiruokavaihetta ihan rauhassa. =) Jospa se sieltä tulisi se halu viedä suuhun ruokaa. Siis joskus ottaa jonkun lelun ja vie suuhunsa, mutta harvemmin. Omia leluja ei juurikaan suuhun vie, vaikka niitä monenmoisia ja erilaisia, mutta kun ollaan kylässä niin kummasti löytää lelut suuhun..
 

Yhteistyössä