Mitä skandaaleja yläasteellasi tapahtui kouluaikanasi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
eräs miespuolinen sijaisopettaja joka ei ollut kauaa edes yläasteaikana, myöhästeli aamulla usein n. puoli tuntia. viimeisenä myöhästymisellään tuli kouluun aivan sekaisena ja unisen oloisena ja sen nenän alla oli jotain valkoista jauhoa. sai aivan ihme raivarin ja karju kuinka huonokäytöksisiä mukuloita ollaan ym. taisi lähteä sen päivän jälkeen ja asiasta ei puhuttu sen enempää.
eräs vanha historian opettaja huitaisi luokkakaveriani ja yritti jälkeenpäin lahjoa kaveriani jollain kaameella lippalakilla.
tää on ala-asteella, mutta ykkös ja kakkosluokalla meillä oli niinkin kiva opettaja kun tuhisi aina välillä että kun hänelle maksetaan vaan palkkaa siitä että hän kaitsee tommosta helvetin kakaralaumaa ja lannisti luokan tyhmyreitä sanoilla, että hyvä jos aikuisena osaatte turun sanomat lukea.
siinä ne taisi olla. nii ja yläasteella fysiikan ja kemian opettaja katteli tyttöjen tissejä ja englannin opettaja oli homo, mutta otti loparit ku häntä vaan kiusattiin.

harmi
Siit on aikaa jo 25 vee. Oisko joku likka ysillä saanut lapsen. Sit poikien liikunnanope järjesti preussilaisella kurillaan aina pieniä tapahtumia; jos pojilta unohtui verkkarit kotiin--> viettivät liikuntatunnin kalsarisillaan yläasteen aulassa, jonkun kerran nosti poikia roikkumaan naulakkoon, pisti poikia jumppapatjojen väliin ja käski hyppiä päälle, tarjosi arestille/laiskanläksylle vaihtoehdoksi karttakeppiä sormille...tämän tyypin muistavat varmasti kaikki, jotka samassa opinahjossa kävivät. Itkeviä naisopettajia löytyi useampiakin. Musiikinopen lapsi oli sijaisperheessä.

-mila
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Oli vielä yläasteella ruotsin maikka joka itki aina yhden luokan tunneilla...luokka oli niin kauhea
ollaankohan oltu samalla luokalla.. :LOL:
Siis mä olin yläasteen kilteimmällä luokalla, meidän luokasta tykkäs kaikki, mutta rinnakkaisluokalla ruotsin maikka itki useilla tunneilla, ja olipas tuolla luokalla yksi Mila niminenkin ;)
Huomasinki et olit ollu paljon isommassa koulussa kuin mä. Mut mikäköhän siinä on, että just noi ruotsinmaikat tuntuu olevan hermoheikkoja :D

harmi
Oli vielä yläasteella ruotsin maikka joka itki aina yhden luokan tunneilla...luokka oli niin kauhea
ollaankohan oltu samalla luokalla.. :LOL:
Siis mä olin yläasteen kilteimmällä luokalla, meidän luokasta tykkäs kaikki, mutta rinnakkaisluokalla ruotsin maikka itki useilla tunneilla, ja olipas tuolla luokalla yksi Mila niminenkin ;)
Huomasinki et olit ollu paljon isommassa koulussa kuin mä. Mut mikäköhän siinä on, että just noi ruotsinmaikat tuntuu olevan hermoheikkoja :D
Kielten opet on monesti niitä, jotka on koulussa kilttejä tyttöjä. Ei kai semmoset jaksa/kestä silmille hyppiviä teinejä.

Ala-asteen suurin skandaali. Meillä oli todella pieni ala-aste kyläkoulu oppilaita yht.n20-30.
Eräänä päivänä poikien vessan roskiksesta löytyi kalsarit joissa hirmuiset ripulit ja keittäjä/siivooja niitä sitten esitteli rappusilla ja kyseli kenen ovat?
Koko päivä kuhistiin että kenen ne on ja kaikki vilautteli päällyhousujen alle että ei ne mun oo mlla on kalsarit täällä alla...vielä tänäkään päivänä ei ole varmuutta kenen ne olivat.

..m.m.m.mm.
kielen opettaja oli usein krapulassa töissä, liikunnan ope oli lesbo, hissan ope oli tosi härski ja lukion puolelta katosi eräs tyttö, tänä päivänäkään häntä ei ole löydetty.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Ala-asteen suurin skandaali. Meillä oli todella pieni ala-aste kyläkoulu oppilaita yht.n20-30.
Eräänä päivänä poikien vessan roskiksesta löytyi kalsarit joissa hirmuiset ripulit ja keittäjä/siivooja niitä sitten esitteli rappusilla ja kyseli kenen ovat?
Koko päivä kuhistiin että kenen ne on ja kaikki vilautteli päällyhousujen alle että ei ne mun oo mlla on kalsarit täällä alla...vielä tänäkään päivänä ei ole varmuutta kenen ne olivat.
yök! :LOL:

hps
Yks just lukioon menny poika teki itsemurhan, kun menin itse seiskalle. Muutama teiniraskaus. Poikien liikkamaikka pahoinpiteli ja heitti rappusis alas.

Tää ei tähän kuulu, mut pahin koko kouluaikana taisi olla kun musiikin opettajamme menehtyi kesken koulupäivän sairauskohtauksen ala-asteella :'( Oli kyllä viinaan menevä ja pullokin aina tunneilla.

muistan tuon tytön vantaalta
Yksi kiva tyttö oli pitkään jo koulukiusattu ja eräänä päivänä juoksi itkien junan alle tahalteen. Suoraa kyytiä koulusta nolattuna ja itkuisena. Mahtoi olla kiusaajilla kivaa?
Tämä tapahtui joskus 1990 luvun alussa
Tyttö oli 14 vuotias. Eikä ollut itse syyllinen kiusaamiseen.

Viereisestä ruusuvuoren koulusta taas muistan erään jaken joka teki itsemurhan 5000mk:n takia. Ainakin huhun mukaan. Rahat olivat huumevelkoja ja hän ei saanut maksettua. Mikä lie totuus tai liekö tuo totuus. Jaken muistan ala-asteelta asti veljeni luokkatoverina joka heitti paljon ihan kivaa läppää. Hän oli kiltti poika pohjimmiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muistan tuon tytön vantaalta:
Yksi kiva tyttö oli pitkään jo koulukiusattu ja eräänä päivänä juoksi itkien junan alle tahalteen. Suoraa kyytiä koulusta nolattuna ja itkuisena. Mahtoi olla kiusaajilla kivaa?
Tämä tapahtui joskus 1990 luvun alussa
Tyttö oli 14 vuotias. Eikä ollut itse syyllinen kiusaamiseen.

Viereisestä ruusuvuoren koulusta taas muistan erään jaken joka teki itsemurhan 5000mk:n takia. Ainakin huhun mukaan. Rahat olivat huumevelkoja ja hän ei saanut maksettua. Mikä lie totuus tai liekö tuo totuus. Jaken muistan ala-asteelta asti veljeni luokkatoverina joka heitti paljon ihan kivaa läppää. Hän oli kiltti poika pohjimmiltaan.
Mäkin muistan tuon tytön tapauksen :( Kävin itse Ruusista, mutta tuota Jaken tapausta en ollut edes kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
mää olin se liikkuva skandaali!! :D
peesi :LOL:

Mää olin se koulun "kauhu" ulkonäön perusteella lähinnä(olin punkkari jo -70-luvulla)ja viisastelin opettajille sieltä takapenkiltä kinkkisiä kysymyksiä(kiitettävä oppilas olin lukuunottamatta käytösnumeroa!! :LOL: )Sain kerran päähäni kivuta ikkunasta pihalle ja kiersin koulun kolmannessa kerroksessa(vedonlyönti),houkuttelin yhden v-mäisen open poikien vessaan(väitin,että siellä joku röökillä)otin vessanpesusuihkuletkun ja roudasin sen pihalle ja kun ope meni sisään painoin täysillä tuuletuskanavasta sille "suihkun",fyssan tunnille vein sateenvarjon,kun ope siirsi mut etupulsaan ja puhuessaan sillä lensi räkä hampaitten välistä,hän ei kauheesti siittä tykänny.Ja kun tää fyssan ope oli TAAS vaihteeks synnyttämässä(yli 10 lasta)sain sen sijaisen kirjaimellisesti sekoomaan ja lanssi haki hänet(tosta kyllä paha mieli,mutten voinu tietää että noin herkkä oli ja myöhemmin selvis,että hällä muutakin mielenterveysongelmaa),odottelin kundikaveria jälki-istunnosta perjantaina ja törmäsin rehtoriin ja opoon,jotka täydessä seilissä,joten korkkasin minäkin kosanderipullon ja tarjosin huikat heillekkin(en saanut jälki-istuntoa)
Peruskoulun päästötodistuksen hain täydessä humalatilassa ja rehtori totesi vain,ettei mitään yllättävää mun käytöksessä ja ystävällisesti kertoi että mää onneksi selvisin kiitettävin arvosanoin jottei tartte mua kattella.... :whistle:
..mää oon aina ollu niin kauheen mukava ihminen!! :LOL:

.
Tuo ripulihousu oli kyllä paras :)

En mä mitään teiniraskauksia omalta kouluajaltani tiedä. En edes ollut missään hyvämaineisessa koulussa yläasteella, mutta pahin skandaali taisi olla se, kun joku vei opettajien kahvikassan. Ja yksi poika pölli hinnoittelulaitteen lähikaupasta.

Että sellaista kultaisella 80-luvulla.

mä en kauheesti mitää muista mut tyttöjen vessa sytytetty tuleen ja poliist tuli paikalle, oli monta kuukautta suljettu uusimisen takia, edeleenkään en tiedä kuka sen oli sytyttäny.mää

Gluteus maximus
ja muistan sen kun bilsanopettaja haki teurastamolta lehmän keuhkoja ym. elimiä ja me tutkittiin niitä. Sitten kun ope oli vienyt ne roskiin (tai kompostiin ) niin luokan pojat kävi ne sieltä hakemassa ja levittelivät ne pitkin kaupunkia. Siitä tuli sellainen kohu, että koko kaupunki kuhisi vielä pitkään ja pari mummoakin meinasi pyörtyä löydettyään lehmän keuhkot kaupan pihasta (tietämättä niiden olevan lehmän )

en
EN muista muuta ku et kasiluokalle ku alettiin ni kesän aikana oli luokka pienentyny yhellä ku yks poika oli tehny itsarin ja sen pikkuveli oli löytäny sen. Sen pikkuveli alotti sinä syksynä sit seiskalla.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmi:
Siit on aikaa jo 25 vee. Oisko joku likka ysillä saanut lapsen. Sit poikien liikunnanope järjesti preussilaisella kurillaan aina pieniä tapahtumia; jos pojilta unohtui verkkarit kotiin--> viettivät liikuntatunnin kalsarisillaan yläasteen aulassa, jonkun kerran nosti poikia roikkumaan naulakkoon, pisti poikia jumppapatjojen väliin ja käski hyppiä päälle, tarjosi arestille/laiskanläksylle vaihtoehdoksi karttakeppiä sormille...tämän tyypin muistavat varmasti kaikki, jotka samassa opinahjossa kävivät. Itkeviä naisopettajia löytyi useampiakin. Musiikinopen lapsi oli sijaisperheessä.
Oliko Savossa tämä koulu? Jos oli niin ollaan ehkä kenties saman koulun oppilaita..

Yhteistyössä