Mitä sisustusjuttuja haluaisit itsellesi ehdottomasti/mistä tykkäät?

Muiden ihmisten junteiksileimaamisen sijaan olis hauska kuulla, mitä ehdottomasti pidätte kodissanne ihanana tai millaisista sisustusjutuista haaveilet omaan kotiisi?

Meillä vahvat tunnesiteet vanhoihin, talonpoikaistyylisiin, maalattuihin puuhuonekaluihin. Meillä on pelkkiä niitä kalusteina, ja suren jo nyt, etten voi antaa kaikenmaailman kodittomille rappioromanttisille vehkeille asuinsijaa.

Entäs te?

huu
mä tykkään sellasista mummovainaan aikasista huonekaluista joissa näkyy ajan patina ja lakat ja maalit kuluneet...en luopuis ikinä nuista huonekaluista mitä mummun jemmasta sain,ainoita missä mulla on tunne arvo .sit mitä haaveilen on ranskalaiset pariovet,mut hinta vähä tökkii...ja se ettei ukko ole innostunut remppaamaan...mut sekin on edessä sitten muutaman vuoden päästä kunhan tämä uusin tulokas tarvii meijän huoneen itelleen.

x
Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:
Muiden ihmisten junteiksileimaamisen sijaan olis hauska kuulla, mitä ehdottomasti pidätte kodissanne ihanana tai millaisista sisustusjutuista haaveilet omaan kotiisi?

Meillä vahvat tunnesiteet vanhoihin, talonpoikaistyylisiin, maalattuihin puuhuonekaluihin. Meillä on pelkkiä niitä kalusteina, ja suren jo nyt, etten voi antaa kaikenmaailman kodittomille rappioromanttisille vehkeille asuinsijaa.

Entäs te?
minäpä haluaisin tuohon olohuoneeseen yhdelle seinälle kuviollisen tapetin!
sit meillä on tuommonen matala kulmadivaanisohva, ihan kivan näköinen!
viäläku sais keitöstä modernin musta-valkoisen...

vieras
Lattiapinnotteet: Joko täypuuta eli lankkulattiat, korkkilattiat tai bambulattiat.
Seinät: Hirttä, tai yksinkertaiset puupanelit katosta lattiaan, gamla dags tapettia
Sauna: Kivilattia, tunnelmavalot, puukius, pesuvesipönttö, tummat puulauteet ja puuseinät
Kylpyhuone: Luonnonomaiset kaakelit, leveäsuinen suihkupää, kylpyamme leijonajaloilla
Kalusteet: tummaa täyspuuta, maitolasia, rosteria, anttikkia, 50-luvun kalusteita
Tekstiilit: ryijymattoja, ryijyjä, damastiverhoja
Väritys: tummaa, lämmintä, murrettuja, kontrasteja, valkoista, kiiltävää ja mattaa

Ja tuossa vasta osa toiveista :D :D

rakastan yli kaiken ruskeaa ja punaista, ja mustaa.. se näkyy sisustuksessakin joten saattaa sueimpien mielestä olla aika synkkäkin jopa. :p tumma puu ja mustavalkotaulut sekä verhot joilla sitten luodaan huoneisiin väriä(niin ja lakanat makkarissa) ovat minun heikkouteni. :ashamed: Niin ja kaikista elefanttikoristeista tykkään.. =) mies onneksi hyväksyy kummallisen norsujen keräily harrastukseni.. Että jos löytyy pusisia norsuja tai sitten tuollaisia 'intialaisia' norsuja niin mie otan vastaan!! :LOL:

Työäiti
Sellainen iso/valtava "vanhan-ajan" kaupassa ollut laatikosto (vaikkapa apteekista). Meillä on dvd-säilytyspulma ja mä en halua lastulevyä (enkä peruslakattua lundialipastoa) olkkariin... Toi voisi olla mäntyä, mutta todennäköisesti olisi niin poikkeava, että mänty ei siinä haittaisi. Tai sitten mä heiluttaisin maalisutia. Jotain kuitenkin kaivataan pian, tilanne räjähtää käsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Sellainen iso/valtava "vanhan-ajan" kaupassa ollut laatikosto (vaikkapa apteekista). Meillä on dvd-säilytyspulma ja mä en halua lastulevyä (enkä peruslakattua lundialipastoa) olkkariin... Toi voisi olla mäntyä, mutta todennäköisesti olisi niin poikkeava, että mänty ei siinä haittaisi. Tai sitten mä heiluttaisin maalisutia. Jotain kuitenkin kaivataan pian, tilanne räjähtää käsiin.
Meilläkin oli dvd-säilytyspulma, joten vaatehuoneesta tulikin sitten dvd huone, kun on vaatekaapit makkarissa sitten vielä kumminkin :p

Mä tykkään rosoisesta, elämänmakuisesta, rouheasta, lämminhenkisestä ja jopa kuluneesta sisustuksesta. Siistiä pitää olla, mutta mielellään ei uutta eikä ollenkaan sileää. Kontrastit ovat kivoja =)

elämänilo
Maalaan puulattiat valkoiseksi, ensi kesänä. Olen mieluummin ilman verhoja mutta toisaalta verhot olisi listalla myös, vaihteeksi, ja yks ihana puna-valk. artekin villamatto, en nimeä muista.

Yhteistyössä